Domstol i USA: "Samsung har kopierat Iphone och Ipad"

Permalänk
Skrivet av Destromath:

För övrigt, Apple har fan inte gjort något revulutionerande heller, andra gjorde det åt dom sen tog dom äran!

Försöker hitta något som visar på att så inte är fallet men kan inte hitta något som tyder på det. Man kan tycka vad man vill om Apple som företag, att de inte gjorde något själva utan tog från andra. Men att Iphone inte var något av en revolution stämmer inte, de ändrade hela marknaden, ingen hade tidigare gjort en telefon som var som en Iphone. Jag pratar om helheten, jag pratar om hur de överförde den komplexa hårdvaran till ett användarvänligt GUI.

Apple har blivit framgångsrika för de vet vad konsumenten vill ha, de förstår sig på hur man gör något som är svårt tillgängligt för den stora massan. De insåg hur betydelsefull musen skulle bli (det gjorde tydligen inte Xerox) och de insåg hur mycket deras telefon skulle komma att betyda för marknaden som helhet.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Skrivet av CorranHorn:

Försöker hitta något som visar på att så inte är fallet men kan inte hitta något som tyder på det. Man kan tycka vad man vill om Apple som företag, att de inte gjorde något själva utan tog från andra. Men att Iphone inte var något av en revolution stämmer inte, de ändrade hela marknaden, ingen hade tidigare gjort en telefon som var som en Iphone. Jag pratar om helheten, jag pratar om hur de överförde den komplexa hårdvaran till ett användarvänligt GUI.

Apple har blivit framgångsrika för de vet vad konsumenten vill ha, de förstår sig på hur man gör något som är svårt tillgängligt för den stora massan. De insåg hur betydelsefull musen skulle bli (det gjorde tydligen inte Xerox) och de insåg hur mycket deras telefon skulle komma att betyda för marknaden som helhet.

Ett exempel till, säg ipod. Visst MP3 spelare fanns innan men om du har bara knappar att trycka på, då tar det ju väldigt lång tid att hitta rätt låt bland alla dina 1000+ låtar. Med ett clickwheel kan du både röra dig väldigt snabbt bland ditt bibliotek samtidigt som du kan röra dig med hög precision, det gör mycket för användarupplevelsen och hur användbar produkten är

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Var har jag sagt att Apples lösning är bättre? Är inte insat i riskokarnas varianter. Vad jag sa är att Apple gjorde sin produkt bättre, i detta fall MBP.

Jag tycker förövrigt den liknelsen som tas upp i klippet hur vida Apple har uppfunnit något faktiskt är klockren.

Apple är inga vidare bönder, de odlar inte allt de lagar själva. De är dock utmärkta och trendsättande kockar som tar fram utsökta recept.

Det intressanta är att Apple är duktig att hitta nya ingredienser i sina recept. Dessa ingredienser har ofta funnit länge men det är ofta Apple som först tar dem in i sina recept. När väl Apple har gjort det är andra kockar inte långsamma att ta det till sig och säger att det var ju en självklar ingrediens...

när jag citerade så stod det nånting om att apples är bättre... men det kanske va någon annan som skrev det... ber isf om ursäkt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk

jag skriver samma här som jag skrev på ett annat ställe...

Why does Apple suck? Well they have never rely invented anything!

Here take a look!
http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

what did he just said? yes Steve Jobs said "Good artists copy, great artists steal", Now keep that in mind at take a look at this.

http://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

“I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple’s $40 billion in the bank, to right this wrong, I’m going to destroy Android, because it’s a stolen product. I’m willing to go thermonuclear war on this.” ~Steve Jobs

Isn’t it kinda sad when you realize that Apple just acts like a child in a sandbox?

så ärligt apple fanboys, lugna ner er.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Där sitter en grupp vanliga människor ofrivilligt i juryn, har ingen aning om varken lagar eller elektronik, och har tre veckor på sig att skaffa sig både domar- och ingenjörskompetens innan de ska döma i fallet. Till deras hjälp har de två läger av partiska experter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CorranHorn:

Då Apple var nära att gå i konkurs efter att Jobs fick sparken så beror det ju tydligen inte på själva namnet utan på Jobs. Med andra ord borde således Apple gått rejält mycket sämre när de bytte VD. Jag har då inte sett några som helst tecken på att så skett, snarare har jag sett tecken på motsatsen och snart kommer ju även Iphone 5. Tror den kommer sälja väldigt bra och till skillnad från dagens Android telefoner tror jag dess hårdvara kommer utnyttjas till fullo.

Jag undrar hur bra iPhone 5 kommer att sälja? Jag har sett även i amerikanska media att fler önskar sig en iPhone i två storlekar. En med 3.7" och den andra på 4.3" tum ungefär.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1416796&page=2
http://www.zdnet.com/blog/btl/apples-tim-cook-rules-out-iphon...

Men de verkar inte hålla med utan kör på i samma hjulspår med en storlek för alla.
Android 4.1 och även Windows Phone 8 kommer att ha ett större urval.
Så jag är inte alls så säker på att iPhone 5 blir samma succé som tidigare år:
http://www.inc.com/john-brandon/will-the-apple-iphone-5-be-an...

Men vi får väl vänta och se. Det kanske räcker med att det är en Apple produkt så folk köper i massor i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Där sitter en grupp vanliga människor ofrivilligt i juryn, har ingen aning om varken lagar eller elektronik, och har tre veckor på sig att skaffa sig både domar- och ingenjörskompetens innan de ska döma i fallet. Till deras hjälp har de två läger av partiska experter.

Läs länkarna om vilka som satt i juryn: http://news.cnet.com/8301-13579_3-57499944-37/how-qualified-i...

Citat:

Still, the jury, which has now reached a verdict (our live blog is here), wasn't necessarily made up of tech novices either. Four of them have worked for technology companies, including Intel and AT&T. One worked for a hard-drive company. There are two engineers and one member owns multiple Samsung and Apple products.
...
Finally, one juror seems to have more experience in key areas than the others. This juror has been on three previous juries, including at least two that involved civil litigation. He also has experience with patent registration and litigation.

Så helt bakom flötet var de inte.

Skrivet av MetalWolf:

jag skriver samma här som jag skrev på ett annat ställe...

Why does Apple suck? Well they have never rely invented anything!

Here take a look!
http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

what did he just said? yes Steve Jobs said "Good artists copy, great artists steal", Now keep that in mind at take a look at this.

http://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

“I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple’s $40 billion in the bank, to right this wrong, I’m going to destroy Android, because it’s a stolen product. I’m willing to go thermonuclear war on this.” ~Steve Jobs

Isn’t it kinda sad when you realize that Apple just acts like a child in a sandbox?

så ärligt apple fanboys, lugna ner er.

Både klippet om vad Apple har uppfunnit och Picassos citat har diskuteras flertalet gånger i denna tråd redan...orkar inte kommentera det ytterligare en gång.

Permalänk
Skrivet av MetalWolf:

jag skriver samma här som jag skrev på ett annat ställe...

Why does Apple suck? Well they have never rely invented anything!

Here take a look!
http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

what did he just said? yes Steve Jobs said "Good artists copy, great artists steal", Now keep that in mind at take a look at this.

http://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

“I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple’s $40 billion in the bank, to right this wrong, I’m going to destroy Android, because it’s a stolen product. I’m willing to go thermonuclear war on this.” ~Steve Jobs

Isn’t it kinda sad when you realize that Apple just acts like a child in a sandbox?

så ärligt apple fanboys, lugna ner er.

Kanske kan vara värt att ta reda på varför han var så förbannad. Ja Jobs var tydligen en väldigt speciell människa som kunde vara riktigt svår att jobba med ibland. Då han själv jobbade flera timmar mer än normalt förväntade han sig detsamma av sina anställda. Något han verkar ha värdesatt över allt annat var lojalitet och det var just av denna anledning som han var så förbannad som han var. Googles CEO var en medlem i Apples styrelse, sedan får man dra sin egna slutsats om detta påverkat Google när de ett tag senare bestämde sig släppa ett OS för mobiltelefoner baserad på Linux.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt artikel i Dagens Industri förbereder sig en kinesisk tillverkare för en stämning av Apple. Enligt uppgift förväntas Apple agera mot HTC, Sony och Huawei. Det jag då inte riktigt förstår är: om nu Samsung inte var en kopia men att vissa telefoner ansågs kopiera visst utseende, vad ska då dessa tillverkare stämmas för? Det måste ju i så fall handla om helt andra anklagelser dragna ur rockärmen, för annars måste "kopiera visst utseende" dras ut till absurdum (om det nu inte redan är det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Alla tjatar bara om större skärmar, en större skärm gör inte produkten bättre...det ännu lustigare är att alla tjatar om större skärmar på telefoner och mindre skärmar på läsplattor, köp en Galaxy Note istället då, den har ju komprimissat de båda, jag personligen tycker skärmen är tillräcklig som den är på iPhone

Skickades från m.sweclockers.com

Det borde väl inte vara så svårt att se varför många tycker en större skärm på telefonen är något som förbättrar den, precis som många också föredrar t ex en 46" tv framför en 32" idag. Det påverkar ju inte hur portabel telefonen är så mycket som man kan tro heller (eller så mycket som hatarna vill påstå, kanske är ett bättre uttryck), då det finns telefoner med mycket större skärm än iPhones som både är tunnare och lättare, vilket bara ger en ökning i bredd och höjd. Bara för att du inte själv är intresserad av det så tycker jag inte att just skärmstorlek borde vara något som är svårt att förstå behovet av.

Ett problem med skärmen som, i mina ögon, nästan är större än storleken har varit att iPhones har haft ett föråldrat aspektratio på skärmen så ska man t ex kolla på film (som nästan alltid är 16:9 eller bredare idag) så får man inte bara en mindre skärm utan man utnyttjar också mindre av skärmytan. Det ger också mer död yta på framsidan av telefonen så nu när Apple, enligt alla rykten, tycks korrigera det ser jag det som ett stort steg framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Apple visade tydligen upp en Lumia i rätten och sade att en smartphone inte behöver se ut som en iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Så de anser att den är tillräckligt annorlunda med sina tre knappar och lite kantigare hörn alltså? Det var otippat.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Avstängd

Nu har jag läst i genom hela tråden, eller försökt i alla fall, och jag måste fråga vad det är för nivå på er egentligen? Ni krigar mot varandra som om det vore era egna företag.

Att Samsung har kopierat Apple är ganska så uppenbart, men den tiden har passerat sen långt tillbaka. Dock så borde ni som påstår annat verkligen skämmas som inte kan erkänna att det har kopierats ganska så livligt. Och Apples aggressiva stil är skrattretande. Man tar patent på en rektangulär form och använder det som argument i domstol. Nu är det väl kanske inte just det som gjort att Samsung åkt på saftiga böter, men det är väldigt löjligt att ens använda sig av det i en domstol.

Om båda företagen, och även andra företag, la ner minst lika mycket energi på utveckling som man gör på att stämma andra så hade vi nog haft teleporter och flygande bilar vid det här laget

Hela IT-branschen är en enda stor sandlåda. Jag önskar att detta trams kunde hållas innanför stängda dörrar så vi konsumenter slapp se på skiten. För i grund och botten så gör både Samsung och Apple riktigt schysta grejer, men prylarna hamnar lite i skuggan av alla dessa tvister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nejger_Jon:

Att Samsung har kopierat Apple är ganska så uppenbart, men den tiden har passerat sen långt tillbaka. Dock så borde ni som påstår annat verkligen skämmas som inte kan erkänna att det har kopierats ganska så livligt.

Lite väl starka ord när två domstolar beslutat att Samsung inte kopierade Apple, varav en tvingade Apple till att ge en offentlig ursäkt till Samsung. Att något är liknande är inte samma sak som att det är en kopia och därför är det en snårig sak att bedöma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Lite väl starka ord när två domstolar beslutat att Samsung inte kopierade Apple, varav en tvingade Apple till att ge en offentlig ursäkt till Samsung. Att något är liknande är inte samma sak som att det är en kopia och därför är det en snårig sak att bedöma.

Nu tänker jag inte dras in i diskussionen allt för mycket, men det beror ju helt och hållet på vilka produkter man tittar på. Galaxy Tab 10.1 är t.ex. inte så lik Ipad, men däremot så har Samsung tagit en hel del när det kommer till telefoner. Jag hade en Galaxy Ace som temporär telefon då min HTC hade lagt av och både jag och många andra kunde inte släppa tanken att den såg exakt ut som en Iphone 4. Den enda skillnaden var i stort sätt baksidan som aldrig syns och knappen, som dom aldrig hade kunnat komma undan med om dom kopierat Apples hemknapp.

Nu bryr jag mig inte så mycket om att man tar inspiration från olika företag, men jag kan inte direkt tycka synd om Samsung eller känna att dom har blivit orättvist behandlad då dom enligt mig gick lite väl långt in på Apples territorium. Samsung har ju bevisat nu med Galaxy S3 att det faktiskt går att göra på annat sätt än på Apples sätt, och jag tycker i alla fall att S3an är snyggare än Iphone 4/4S. Men om du frågar mig så borde patentsystemet avvecklas, eller åtminstone göra om rejält med självklara riktlinjer för vad man får och vad man inte får göra. För som det är nu så får man ju nästan chansa och hoppas på det bästa, ungefär som med Apples löjliga rektangelpatent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Försöker hitta något som visar på att så inte är fallet men kan inte hitta något som tyder på det. Man kan tycka vad man vill om Apple som företag, att de inte gjorde något själva utan tog från andra. Men att Iphone inte var något av en revolution stämmer inte, de ändrade hela marknaden, ingen hade tidigare gjort en telefon som var som en Iphone. Jag pratar om helheten, jag pratar om hur de överförde den komplexa hårdvaran till ett användarvänligt GUI.

Apple har blivit framgångsrika för de vet vad konsumenten vill ha, de förstår sig på hur man gör något som är svårt tillgängligt för den stora massan. De insåg hur betydelsefull musen skulle bli (det gjorde tydligen inte Xerox) och de insåg hur mycket deras telefon skulle komma att betyda för marknaden som helhet.

Jag har gett otaliga länkar och exemplar av vad jag menar med det i andra trådar, allt som Apple har gjort sedan lång tid tillbaka är saker som andra gjort som Apple sedan snott idéen på "förbättrat". Apple har inte uppfunnit något revulutionerande på en väldigt lång tid dom har bara snott saker som andra redan gjort.

Permalänk
Skrivet av Destromath:

Jag har gett otaliga länkar och exemplar av vad jag menar med det i andra trådar, allt som Apple har gjort sedan lång tid tillbaka är saker som andra gjort som Apple sedan snott idéen på "förbättrat". Apple har inte uppfunnit något revulutionerande på en väldigt lång tid dom har bara snott saker som andra redan gjort.

Och detta är inte heller något som Jobs har förnekat. Vad jag menar är länkar på att någon annan innan Apple gjorde något som var likt Iphone, jag tvivlar på att du kommer finna någon. Observera jag pratar om helheten nu, inte om att tillverkare har gjort delar av vad som finns i en Iphone sedan tidigare.

Alltså vad jag menar är att det var Apple som insåg hur man bäst skulle använda dessa funktioner på ett sätt som gjorde det lätt för en normal användare. Det har jag inte funnit några som helst tecken på att så skedde innan Apples intåg på den mobila marknaden.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Visar väldigt tydligt Apple:s dubbelmoral och hur deras etik fungerar, d.v.s. inte alls.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Visar väldigt tydligt Apple:s dubbelmoral och hur deras etik fungerar, d.v.s. inte alls.

Det är stor skillnad att stjäla något rakt av och att stjäla idéer. Kan ta Zynga som ett exempel på Apples raka motsats. Det företaget är verkligen en skam för hela spelindustrin och hade jag tyckt att Apple gjort samma sak hade jag inte ens funderat på att köpa deras produkter.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Såja, nu kanske vi får se nått intressant från Samsung framöver, som omväxling.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Såja, nu kanske vi får se nått intressant från Samsung framöver, som omväxling.

För de som inte tycker sgs3 är intressant finns ju andra fabrikat.
Att samsung helt skulle avvika från sgs2 -> sgs3 linjen är knappast troligt med tanke på hur extremt bra de går.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pletron:

iPad 1 släpptes i april 2010 och HP Slate 500 kom ut i försäljning i Oktober 2010...

På vilket sätt är det relevant för designen? HP visade upp den i början av januari. De hade fungerade demoex som såg ut sådär, sedan tog det tid innan de kom till försäljning. Apple visade upp sin Ipad några veckor senare och var snabbare med att få ut den på marknaden. Hur påverkar det faktumet att två olika företag har designat en produkt som ser ungefär likadan ut? På vilket sätt ger det Apple ensamrätt på en platta med rundade hörn, synlig metallkant, svart ram, bland yta och en matris med färgglada ikoner?

Framförallt gör det mycket av Apples argument om sitt unika formspråk helt meningslöst eftersom de inte var först och de var inte ensamma om det. Hade de kommit på något nytt och revolutionerande med design kan jag köpa att de vill ha ett mönsterskydd men nu var de bara en i mängden. Trenden hade gått ditåt i flera år i takt med att tekniken ändrades.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Det borde väl inte vara så svårt att se varför många tycker en större skärm på telefonen är något som förbättrar den, precis som många också föredrar t ex en 46" tv framför en 32" idag. Det påverkar ju inte hur portabel telefonen är så mycket som man kan tro heller (eller så mycket som hatarna vill påstå, kanske är ett bättre uttryck), då det finns telefoner med mycket större skärm än iPhones som både är tunnare och lättare, vilket bara ger en ökning i bredd och höjd. Bara för att du inte själv är intresserad av det så tycker jag inte att just skärmstorlek borde vara något som är svårt att förstå behovet av.

Ett problem med skärmen som, i mina ögon, nästan är större än storleken har varit att iPhones har haft ett föråldrat aspektratio på skärmen så ska man t ex kolla på film (som nästan alltid är 16:9 eller bredare idag) så får man inte bara en mindre skärm utan man utnyttjar också mindre av skärmytan. Det ger också mer död yta på framsidan av telefonen så nu när Apple, enligt alla rykten, tycks korrigera det ser jag det som ett stort steg framåt.

Eeeh...jo, det är exakt det det gör, hur du ens ser likheten med en TV vet jag inte, hemma hos mig bär vi inte runt på TV'n, men vet iofs inte hur du/ni gör i ditt/erat hem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Flux69:

De gråter säkert för att du inte köper av dem, men det är lugnt, jag täcker upp det genom att handla mer av dem

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, snälla gör det!
Så kan vi andra använda lika bra Smartphones/datorer/paddor som du fast till halva priset..
...Jag har använt Mac och iFån i 2.5 år så jag är hyffsat insatt i priserna och vad man får för de priserna!
Har sålt skiten vidare och vill aldrig mer ha Apple!

Permalänk
Skrivet av Neroth:

Så de anser att den är tillräckligt annorlunda med sina tre knappar och lite kantigare hörn alltså? Det var otippat.

Även hela menysystemet är vääääääääääldigt olikt.

Permalänk

Jag gillar denhär läsa denhär diskutionstråden, när det kommer uppenbarlig fakta, t.ex. ett youtubeklipp eller likande som är negativ kritik mot Apple, så ignorerar Apple-Fanboy-skaran inläggen och argumenterar mot något helt annat.... Fint... Fanatiska trångsynta alltså...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Battle_Zealot:

Jag gillar denhär läsa denhär diskutionstråden, när det kommer uppenbarlig fakta, t.ex. ett youtubeklipp eller likande som är negativ kritik mot Apple, så ignorerar Apple-Fanboy-skaran inläggen och argumenterar mot något helt annat.... Fint... Fanatiska trångsynta alltså...

Youtube är inte fakta, det är bara fullt med kränkningar åt båda håll där i droptest etc. så vaför skulle vi bry oss om det?! Verkar bara vara androidlägret som tar åt sig av det...och för att kommentera ditt citat till mig så undrar jag var du hittar en surfplatta som är lika bra och pedagogisk till en autistisk 5-åring med ett enormt utbud av anpassade appar för autism, inte finns de hos Android i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Battle_Zealot:

Jag gillar denhär läsa denhär diskutionstråden, när det kommer uppenbarlig fakta, t.ex. ett youtubeklipp eller likande som är negativ kritik mot Apple, så ignorerar Apple-Fanboy-skaran inläggen och argumenterar mot något helt annat.... Fint... Fanatiska trångsynta alltså...

Kanske är det för att de är trötta på att alla ska posta samma sak och dessa länkar inte har med själva målet att göra alls. Google och Nokia har jag sett i den här tråden. Speciellt att Nokia borde stämma Apple men de verkar ha missat det faktum att Nokia gynnas av denna dom. Google är inte ens intresserad att lägga sig i den här tvisten då de anser att detta inte har något med deras OS att göra.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battle_Zealot:

Jag gillar denhär läsa denhär diskutionstråden, när det kommer uppenbarlig fakta, t.ex. ett youtubeklipp eller likande som är negativ kritik mot Apple, så ignorerar Apple-Fanboy-skaran inläggen och argumenterar mot något helt annat.... Fint... Fanatiska trångsynta alltså...

Jag kanske skall ta det som en komplimang att du i så fall inte anser mig vara en "Apple-fanboy" men eftersom man automatiskt verkar blir stämplad som en "Apple-fanboy" bara man anser att Galaxy S är (för) lik iPhone så vill jag ändå påpeka att jag har flertalet gånger diskuterat och sagt min mening gällande dessa klipp mm.

De flesta verkar dock inte speciellt intresserade av att diskutera dem utan nöjer sig med att länka till dem...igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen... ärligt talat fruktansvärt trött på dem. Kom med något nytt eller åtminstone kommentera dem istället för att bara länka!

Permalänk

Förlåt!
De vänder taggarna utåt och blundar hårdare för uppenbarlig fakta!