Permalänk

Hur mycket kommer er bärbara dator med dubbla grafikkort kosta?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Hej, PC-konsulten jag skall köpa en X-768B:a för ca 20,000kr när jag valt alla saker jag vill ha.

Men jag har 2 frågor :

1) Är det stor skillnad på om man tar AUO B173HW01 V5, 1920x1080, 72% NTSC, matt ? istället för den vanliga eller AUO B156HW01 V4, 1920x1080, 95& NTSC, matt på 15 tummarn???

2) När går det att välja 2x Radeon 7970m och vad blir det för pris ca behöver inte vara exakt men bara så man vet hur landet ligger och om jag skall vänta eller om jag skall köpa nu och nöja mig med 1x 7970m

tack )

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar också när Clevo P270WM kommer ut och hur mycket den kommer att kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej, PC-konsulten jag skall köpa en X-768B:a för ca 20,000kr när jag valt alla saker jag vill ha.

Men jag har 2 frågor :

1) Är det stor skillnad på om man tar AUO B173HW01 V5, 1920x1080, 72% NTSC, matt ? istället för den vanliga eller AUO B156HW01 V4, 1920x1080, 95& NTSC, matt på 15 tummarn???

2) När går det att välja 2x Radeon 7970m och vad blir det för pris ca behöver inte vara exakt men bara så man vet hur landet ligger och om jag skall vänta eller om jag skall köpa nu och nöja mig med 1x 7970m

tack )

Skrivet av anon152042:

Jag undrar också när Clevo P270WM kommer ut och hur mycket den kommer att kosta.

Ni lär nog inte få något svar då de blivit avstängda, så skicka ett mail till deras support istället.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av bjinko:

Ni lär nog inte få något svar då de blivit avstängda, så skicka ett mail till deras support istället.

Avstängningen skedde 2009 och de har svarat i tråden så sent som för 2 veckor sen så tror inte det är något problem där.

Permalänk
Medlem

Hmm såg inte det borde inte avstängnings meddelandet i första posten tas bort då?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av bjinko:

Hmm såg inte det borde inte avstängnings meddelandet i första posten tas bort då?

Kanske sitter kvar som varning att dom/andra ska sköta sig i fortsättningen?

Permalänk
Medlem

Kommer M-128B komma med möjlighet till dedikerad grafik (typ 650M som era andra modeller har)? När jag testar att konfigurera så finns ingen möjlighet till det i alla fall...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

Det finns inga planer på att införa dedikerade grafikkort till M-128B.

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna uppskatta batteritiden på F-512B med standard specs?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pentav:

Skulle ni kunna uppskatta batteritiden på F-512B med standard specs?

Runt 3h vid normal användning. Maximalt 5h om du ställer ner allt och minst 1,5h under full belastning.

Permalänk
Medlem

Kan man välja I7 3610QM till X-128B?
Då vore den ett klockrent köp för min del.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jorgen69:

Kan man välja I7 3610QM till X-128B?
Då vore den ett klockrent köp för min del.

Vi använder 3612QM (35W) istället då de är avsedda för mindre datorer.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men snälla sluta blanda svenska och engelska t.ex "my cart".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Jag går i tankarna att köpa en x-128 hos er men jag testade "sweclockers" som rabattkod men den fungerade inte? Har ni någon ny kod för sweclockers medlemmar eller har ni avslutat era kampanjer gentemot oss?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Avstängd

Vi har tagit bort Sweclockers-koden. Det är möjligt att den kommer tillbaka men inte som det ser ut nu.

Permalänk
Inaktiv

Hej PC-Konsulten!

Jag har lite frågor som jag undrar över.
1. Gällande svenska tangentbords-layouten som man kan välja.
ser det tangentbordet ut likadant ut som det man ser på produkt bilderna? (liten enter-knapp, "fel"-kastad Windows-knapp)

2.Vad är skiljer dessa åt varandra mer än att den ena klarar trådlöst & blåtand
och den dyraste bara klarar trådlöst?
Intel Centrino Advanced 6230 - trådlöst & blåtand +200,00 kr
Intel Centrino Ultimate 6300 - endast trådlöst (kampanjpris) +270,00 kr

Mvh
/Framtida kund

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killene:

Hej PC-Konsulten!

Jag har lite frågor som jag undrar över.
1. Gällande svenska tangentbords-layouten som man kan välja.
ser det tangentbordet ut likadant ut som det man ser på produkt bilderna? (liten enter-knapp, "fel"-kastad Windows-knapp)

2.Vad är skiljer dessa åt varandra mer än att den ena klarar trådlöst & blåtand
och den dyraste bara klarar trådlöst?
Intel Centrino Advanced 6230 - trådlöst & blåtand +200,00 kr
Intel Centrino Ultimate 6300 - endast trådlöst (kampanjpris) +270,00 kr

Mvh
/Framtida kund

1. Ja

2. Hastigheten 300 Mbps vs. 450 Mbps

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PC-Konsulten:

1. Ja

2. Hastigheten 300 Mbps vs. 450 Mbps

ok
är inte superhaj, men om jag har telia 100/10 så borde väll 300mbps vara tillräckligt? enda användningen för 450 är väll då om man ska flytta tunga filer genom hemnätverket?

Permalänk
Avstängd

Svar ja. Mer info finns t.ex. här: http://hotpot.se/Mbps.htm

Permalänk
Medlem

Hittar ingen försäkring eller förlängd garanti på eran sida. Finns det möjlighet hos er PC-Konsulten att försäkra datorn man köper hos er? Hemförsäkringen är värdelös för tekniska grejer. Vore bra om ni införde försäkring som man kan välja 1 upp till 5 år, det är en bra trygghet.

Permalänk
Avstängd

Vi erbjuder ingen försäkring då vi dessvärre är för små för att kunna erbjuda en sådan lösning.

Permalänk
Inaktiv

När får ni in fler datorer i [F] Family Performance-segmentet?

såg att det gapade tomt nu

Permalänk
Medlem

Om jag köper en begagnad pc-konsulten dator, gäller garantin och sånt som vanligt för mig då eller?

Permalänk
Avstängd

Ja, men kvitto från ursprunglig köpare behövs. Saknas kvitto måste ursprunglig köpare höra av sig och konfirmera övergång.

Permalänk
Inaktiv

Hej
Vilken storlek på Hårddiskar passar i F-512B?
Behövs några extra kablar när man kopplar in en hårddisk i datorn eller är det redan draget? Vilken kabel behövs i så fall?

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

är intresserad av att konfigurera en X-2048B - SLI/Crossfire laptop, men vill gärna se först hur den ser ut och hur själva skärmen är osv. Har ni några demo inne på lager som man kan komma förbi och kolla?

Permalänk
Hedersmedlem

Ang X-2048B - SLI/Crossfire datorn som PC Konsulten säljer

Skulle vara bra o kunna se hur datorn ser ut, har inte lyckats hitta några live bilder på datorn som PC konsulten säljer. Någon som har ett par live bilder på datorn?

Är rätt intresserad av att skaffa den här setupen: http://i.imgur.com/bk6La.jpg

Hur är det med värmen då? dubbla grafikkort (radeon 7970) lär ju värma upp datorn en hel del.

Finns det någon turbo knapp på datorn som kör igång radeon korten? så att man slipper ha igång dem när man surfar? känns lite skumt att behöva ha igång radeon korten när man använder sig av windows.

Permalänk

Kommer det att finnas Nvidia 675MX, 680M eller 680MX att välja till era 17tummare?

Hej!

Nu under novemberkampanjen verkar ATI 7970M vara rådande men i december då?
Kommer det att finnas Nvidia 675MX, 680M eller 680MX att välja till era 17tummare? (680M finns till 370 modellen men inte på 170 just nu)?
Känns som att 670M som finns nu är rena bottenskrapet i förhållande till övriga delar... och ATI 7970M verkar ju inte vara värt besvärtet med alla Enduro-problem som alla verkar ha.

/MrK

Permalänk
Avstängd

Supportproblem

Hej,

Pga. serverproblem ligger vår support nere och har gjort det sporadiskt de senaste dagarna.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och räknar kunna svara på mail från och med imorgon, onsdag 12:e dec.

Innan nyår kommer endast 7970M vara tillgängligt.

Mvh,
PC-Konsulten