Flytta minimera, maximera och kryss till höger sida av fönstret?

Permalänk
Medlem

Flytta minimera, maximera och kryss till höger sida av fönstret?

Tjena.

Undrar om det finns något sätt så att man får kryssa, minimera och maximera på höger sida av fönstret? Gillar verkligen inte att ha det på vänster sida då jag är både pc och mac-användare. Lättare att ha det på samma sida. Hur som helst, om någon vet hur man får det till höger sida så säg gärna! Har googlat utan några bra resultat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ställ skärmen upp & ner ?

Sorry, kunde inte låta bli! Jag håller med om att det är jobbigt att gå mellan OSX o Win

// Lz

Permalänk
Medlem

Lär dig snabbknapparna för dessa funktioner i stället.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Om det inte går att flytta så tror jag att du kan minimera med <ctrl + m> eller liknande och kryssa med <ctrl + w> osv..
Ett sätt kan ju va att sluta använda dom och bara göra kommandon.

Permalänk
Medlem

Vi läser från vänster till höger, därför sitter knapparna där de gör.
Flytta dem i windows istället

Och till ovan, cmd, inte ctrl om det är appletangentbord.

Kan tillägga cmd-q för att avsluta, och cmd-h för att dölja programmet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Är ej säker på detta men hur blir det ifall du installerar safari på windowsen?

Permalänk
Medlem

Apples windowsprogram har givetvis knapparna till höger, som alla andra program på den plattformen.

Och till trådskaparen säger jag, lär dig cmd-w cmd-q osv och sluta fippla med musen.

Permalänk
Medlem

Jag kan fortsätta på det inslagna spåret och tipsa om cmd + t för att öppna ny flik i webbläsaren (gäller inte bara Safari), cmd + n för att öppna nytt fönster, cmd + kommatecken för att öppna inställningar (gäller alla program) och cmd + tab för att växla mellan öppna program.

Personligen föredrar jag gömkommandot i kombination med flera skrivbord framför att minimera fönster.

Permalänk

För att explicit svara på TS fråga så nej de går* inte att flytta.

*) Givet att du har ändligt med tid och pengar att lägga på problemet. Har du en närmast oändlig mängd tid och pengar "går" det att fixa.

Visa signatur

Permalänk
Antielefant

Tråd rensad.

Välkomna till Sweclockers, här gäller §1 i forumreglerna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync