Permalänk
Medlem

Fan va ballt Önskar ja hade kvar förpackningarna till mina spel. Har det bara till vissa

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Då köper man tillbaka

Vad har du för konsoller ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Då köper man tillbaka

Vad har du för konsoller ?

Jag hade NES och N64, men gav bort mitt NES (korkad) hehe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Mer retro åt folket!

Permalänk
Medlem

Har någon försökt sig på den regionsfriamodden som finns till nes?
Har köpt mig ett NTSC nes och funderar på att göra detta men vet inte om det kommer att påverka dess förmåga att spela NTSC spel utan problem.

Någon som har erfarenhet av ämnet?

Permalänk
Medlem

2012-09-21:

2012-09-03:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Höh, inga andra som har lite spel att visa upp? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag har men vet ej hur man lägger upp bilder

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

photobucket.com

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabski:

Har någon försökt sig på den regionsfriamodden som finns till nes?
Har köpt mig ett NTSC nes och funderar på att göra detta men vet inte om det kommer att påverka dess förmåga att spela NTSC spel utan problem.

Någon som har erfarenhet av ämnet?

Jag har gjort det 2 ggr, och båda har fungerat bra med alla spel sen dess.. Inte mina egna konsoller dock, själv kör jag SEGA

Permalänk
Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Detta är bara Nes (lilla samlingen) Har Snes, N64, Gamecube, Gameboy, Gameboy Colour, Advance med mera

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Wow. Det var ett kap! Skulle själv velat ha dem. Men är själv rätt dålig på att hålla gamla spel i gott skick. Så det är bättre att någon annan har hand om dem som är i bra skick. :-D.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Wow. Det var ett kap! Skulle själv velat ha dem. Men är själv rätt dålig på att hålla gamla spel i gott skick. Så det är bättre att någon annan har hand om dem som är i bra skick. :-D.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, duck tales 2 går från 1500+ om man får för sig att sälja
Little nemo 1000+ i detta skick.

Så fynd kan man kalla det

Lite nytt som kommit in:

Kommer med spelen som trillade in igår med, ska bara upp på hyllan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bokhylla uppdaterad:

lådorna fått mer kassetter:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur jag kunde glömma GameBoy fattar jag inte. Har ju lirat en hel del tetris på första gameboyen.

Vad är ditt rekord på gameboy tetris original och inte advanced elelr någo annat skit där poängen räknades annorlunda...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har en n64! Men styrspakarna är slappa som satan och glappiga :(. Har en secondhandmarknad runt hörnet. Blir till att gå dit och titta efter.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Har en n64! Men styrspakarna är slappa som satan och glappiga :(. Har en secondhandmarknad runt hörnet. Blir till att gå dit och titta efter.

http://www.ebay.com/itm/NEW-REPLACEMENT-Joystick-Nintendo-64-Controller-Repair-N64-Thumbstick-Pad-/380435295000?pt=Video_Games_Accessories&hash=item5893b5eb18

Köpte 4 sådana för att mina kontroller var ospelbara, nog ett av de bättre köpen jag någonsin gjort!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Vad fick du ge för ice climber bundlen?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Det ser ut att vara gummi på den! Stämmer det? Ligger det i usa? Frakt, tull moms? Annars blr det till att köpa en beggad på retrospelbutiken. Eller en ny, fast kopia.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Det ser ut att vara gummi på den! Stämmer det? Ligger det i usa? Frakt, tull moms? Annars blr det till att köpa en beggad på retrospelbutiken. Eller en ny, fast kopia.

nä, det är inget gummi på joysticken, men kvalitén är underbar. Fick mig att återuppta mitt n64-spelande. Butiken ligger i usa men ingen tull eller moms, då priset är under maxgränsen för import. Tror jag betalade ca 350kr för 4st.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Riktigt värt att byta joystick, jag bytte efter att jag körde mario 64 och Bowser var nästintill omöjlig att klara, gick verkligen inte att snurra på honom. Inte kört så mycket nintendo på senaste tiden, har så mycket annat att gör, jag köpte dock Star wars Rouge squadron till n64 för någon vecka sen, rätt kul faktiskt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

körde mario 64 och Bowser var nästintill omöjlig att klara, gick verkligen inte att snurra på honom.

N64 i ett nötskal

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om project 64 emulatorn. Man kan ha på antialias och texture filtering! Ser helt fantastiskt ut. Köp en sån där adapter så ni kan använda N64kontroller i datorn också. Och och koplla in datorn i tvn. Man kan även ställa in kontroller så du kan köra 4 players osv! Mycket trevligt.

Klarar också myyyycket högre framerate än n64ans, vad kan det vara... Typ 10 fps?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Måste tipsa om project 64 emulatorn. Man kan ha på antialias och texture filtering! Ser helt fantastiskt ut. Köp en sån där adapter så ni kan använda N64kontroller i datorn också. Och och koplla in datorn i tvn. Man kan även ställa in kontroller så du kan köra 4 players osv! Mycket trevligt.
http://i.imgur.com/7rKQ4.jpg

Klarar också myyyycket högre framerate än n64ans, vad kan det vara... Typ 10 fps?

Vill bara passa på att tipsa om hi-res texture om man nu vill få grafiken snyggare eller ge det en personlig stil. Jag själv håller på att skapa en högupplöst version av Donkey Kong 64. Tyvärr är just DK64 lite buggigt för mig. Men den som drömmer om att spela Zelda OOT i 1080p så finns det textur pack till det.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

eller så spelar man spelen som dom är.
det är där den stora charmen ligger.

original is the shit

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Vill bara passa på att tipsa om hi-res texture om man nu vill få grafiken snyggare eller ge det en personlig stil. Jag själv håller på att skapa en högupplöst version av Donkey Kong 64. Tyvärr är just DK64 lite buggigt för mig. Men den som drömmer om att spela Zelda OOT i 1080p så finns det textur pack till det.
http://i.imgur.com/bqZld.jpg

Ja dk64 är lite buggigt. Men bättre än att knappt kunna se att det är en apa som springer omkring över huvud taget.

Citat:

eller så spelar man spelen som dom är.
det är där den stora charmen ligger.

original is the shit

Åtminstone med originalkontroll.
Länk

Med originalkontroll så känns det ju som det gamla fast bättre, vi snackar inga hd remakes här, utan bara "original versionen" då spelet egentligen är gjort ungefär som i min bild fast sedan skalas ner på n64. Och ändå så är n64an lite smålaggig. På dator kör jag nu med ps2-liknande kontroll vilket förstör retrokänslan helt, men mina n64 kontrollers spakar är som sagt förjävliga.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

na, ska man göra det riktigt så är det tjock tv som gäller, ner i saccosäcken
tycker inte riktigt emulatorer passar in i retro tråden.

ska ju vara orginal hårdvara all in.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

na, ska man göra det riktigt så är det tjock tv som gäller, ner i saccosäcken
tycker inte riktigt emulatorer passar in i retro tråden.

ska ju vara orginal hårdvara all in.

Ja precis. Däremot jag som inte ens vet vad en tjock tv är längre... Jag tycker spelen var mycket bättre förr. Däremot grafiken är jag lite mer skeptisk till speciellt på en 42" lcd tv. Men smaken är som baken och man får göra som man själv föredrar.

Likaså kan jag hålla med om att hårdvaran helst ska vara original. Men om man är som jag lite bekväm av mig och samtidigt skyller på att jag är rädd om mina gamla prylar och inte vill slita på dom så blir det oftast att spela med emulator på datorn.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Ja precis. Däremot jag som inte ens vet vad en tjock tv är längre... Jag tycker spelen var mycket bättre förr. Däremot grafiken är jag lite mer skeptisk till speciellt på en 42" lcd tv. Men smaken är som baken och man får göra som man själv föredrar.

Likaså kan jag hålla med om att hårdvaran helst ska vara original. Men om man är som jag lite bekväm av mig och samtidigt skyller på att jag är rädd om mina gamla prylar och inte vill slita på dom så blir det oftast att spela med emulator på datorn.

köp en tjockis tv
fasiken, ett av dom bästa köpen på länge.
spelade smw tidigare med frugan på våran 50" , nu sitter vi i mitt rum på 20" tjock.

Prylarna behöver man inte vara rädd, mer värde i kartongerna till grejern.
en kassett, handkontroll,konsol får man tag i för ett par hundra utan problem.
Lådorna är det som är det svåra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |