Battlefield 1942 blir gratisspel

Permalänk

Slängde upp en server lite snabbt, vet inte om jag gjort allt rätt dock. Den heter "sweclockers.com by r0ck". Har öppnat den porten som server lirar och allt sådant. Sen får ni väl berätta om det är några speciella regler ni vill ha på servern.

83.176.243.103:14567

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar när jag går in på en server och ska börja spela, någon idé om varför??

Permalänk
Medlem

Laddningstid på p4@2,2ghz 512mb RAM = ca 2:40
Laddningstid på SB i5 2500 2,4ghz, 8gb RAM, SSD = ca 5 sekunder
FUTURE!

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Alright, gött, då slipper jag leka runt! ^^,

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

När jag har renderat klart min BF3 rulle ska jag hämta hem det här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fan va kul! Nostalgi på ingång

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så man måste ha Origin för att ens kunna skaffa det helt gratis? Hm. Dåligt!

Det verkar för övrigt som att DICE har övergivit Steam helt. Antingen det eller så "förbjuder" EA dem att sälja deras spel till Steam-användare. Förhoppningsvis försvinner inte Battlefield: Bad Company 2 och Battlefield 2 från min spellista, för i sådana fall tolkar jag det som att de inte är glada över att jag spenderade någon hundring på deras titlar -.-

Klart du måste använda origin, det är ju EAs nedladdnigstjänst, allt annat vore udda. Origin är gratis och fungerar bra.

Sen så säljer ea inte spel via steam då deras användaravtal inte går i hop. Valve vill att man ska köpa all dlc via dom medan ea vill kunna ha in game butik för dlc. Detta för att valve inte får en del av kakan på in game butiker.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Lite roligt är det ju att det tog tio år för spelet att bli gratis... ;D

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Systemkraven för originklienten är högre än spelet

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk

Härligt! har säckert köpt detta spel 2-3 ggr men det blir kul att testa det igen ! nostalgi det som började min å kanske många andras kärlek till fps spel !

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Fan vad skoj med 1942 lir ikväll

Skrivet av candyraver:

En 500mhz processor 2002 var väl rätt höga specs va?

Har för mig att det inte var så himla våldsamt 2002 faktiskt, jag och polarna hade Athlon Thunderbird 1000MHz:are då vi spelade BF1942 minns jag

Permalänk
Avstängd

Fan vad bra!

Jag hoppas andra speltillverkare följer detta initiativ och också släpper sina 10 år gamla spel gratis!

Synd att man behöver Origins. Synd att man inte bara kunde ladda ner en fil från deras webbsajt via webbläsaren.
Använder inte Steam, men hoppas det kommer till Steam också.

Dom borde göra som id software och släppa spelmotorn open source också.

Permalänk
Medlem

Hmpf! Hittas inte! :/

Permalänk
Medlem

Skitbra förutom att det inte går att spela för mig:)
100% DL.... Reparation, update, uninstall fungerar inte likaså kombabilitetsläge...

EDIT: Nu krashar orgin när man startar 1942, stort jävla hjärta till EA....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Hittar inte heller spelet..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Hmpf! Hittas inte! :/

Det ligger under "demos" av någon anledning...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det ligger under "demos" av någon anledning...

Tack!

Konstigt att det ligger där dock..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Fan vad bra!

Jag hoppas andra speltillverkare följer detta initiativ och också släpper sina 10 år gamla spel gratis!

Synd att man behöver Origins. Synd att man inte bara kunde ladda ner en fil från deras webbsajt via webbläsaren.
Använder inte Steam, men hoppas det kommer till Steam också.

Dom borde göra som id software och släppa spelmotorn open source också.

Rockstar games har till exempel släppt gta och gta2 gratis. Såna här initiativ uppskattas

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det ligger under "demos" av någon anledning...

ah, tackar!

Permalänk

Fy vad jag känner mig utanför. Älskar BF-serien. Men spelade aldrig bf1942 :$
BFv var mitt guld <3

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Fan vad skoj med 1942 lir ikväll

Har för mig att det inte var så himla våldsamt 2002 faktiskt, jag och polarna hade Athlon Thunderbird 1000MHz:are då vi spelade BF1942 minns jag

Jag satt på en Pentium 4 vid 2003 @ 3.06ghz utan HT (Northwood) Så 500mhz kan inte vara kraftigt alls?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Sötast

Hmm 1942 verkar vara bättre i minnet än ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Laddningstid på p4@2,2ghz 512mb RAM = ca 2:40
Laddningstid på SB i5 2500 2,4ghz, 8gb RAM = ca 5 sekunder
FUTURE!

En fråga, hur kan din i5 2500 vara på 2.4GHz? Trodde de var på 3.3?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Det står att den är tom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En fråga, hur kan din i5 2500 vara på 2.4GHz? Trodde de var på 3.3?

eeh, jo, tänkte fel. Tänkte på min C2D 2.4GHz dator som jag hade emellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Klart du måste använda origin, det är ju EAs nedladdnigstjänst, allt annat vore udda. Origin är gratis och fungerar bra.

Sen så säljer ea inte spel via steam då deras användaravtal inte går i hop. Valve vill att man ska köpa all dlc via dom medan ea vill kunna ha in game butik för dlc. Detta för att valve inte får en del av kakan på in game butiker.

Då är det lite konstigt att Crysis 3 försvann strax efter lanseringen och kom sedan tillbaka igen efter kanske 2 år (vet ej hur länge spelet var borta från Steam). The Sims 3-spelen säljs även på Steam. Likaså 2 Battlefield-spel med tillhörande DLC-paket, Need for Speed-spelen och fler.

Origin må vara gratis och bra, men speltjänsten är idag vad Steam var i några år efter sin lansering - buggig, jobbig och ofullständig. Därför har jag valt att inte installera Origin än på ett tag. Valve vill ha kvar sin standardlösning, vilket även funkar riktigt bra, så det är ju bara bra att EA inte bråkade med dem eller nått, vilket Apple är så duktiga på att göra, utan gjorde en egen tjänst som var på deras egna villkor och lät alla vara lyckliga och glada.

Jag gör samma sak som med Steam i början och väntar i några år innan jag skaffar Origin. Lite roligt dock. Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 2, plus några fler DLC eller nått till spelen, finns på Steam, men inte Battlefield 3 och Battlefield 1942. Jag ser ingen skillnad mellan dessa 4 spelen, mer än att de har olika år på nacken.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Widescreen support (inklusive 1080p)

http://www.widescreengaming.net/wiki/Battlefield_1942

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Vad hände? Jag blev disconnectad och så står det i lobbon att "0 players online"...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Uhhh, jag får gås hud av battlefield musiken till introt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Då är det lite konstigt att Crysis 3 försvann strax efter lanseringen och kom sedan tillbaka igen efter kanske 2 år (vet ej hur länge spelet var borta från Steam). The Sims 3-spelen säljs även på Steam. Likaså 2 Battlefield-spel med tillhörande DLC-paket, Need for Speed-spelen och fler.

Origin må vara gratis och bra, men speltjänsten är idag vad Steam var i några år efter sin lansering - buggig, jobbig och ofullständig. Därför har jag valt att inte installera Origin än på ett tag. Valve vill ha kvar sin standardlösning, vilket även funkar riktigt bra, så det är ju bara bra att EA inte bråkade med dem eller nått, vilket Apple är så duktiga på att göra, utan gjorde en egen tjänst som var på deras egna villkor och lät alla vara lyckliga och glada.

Jag gör samma sak som med Steam i början och väntar i några år innan jag skaffar Origin. Lite roligt dock. Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 2, plus några fler DLC eller nått till spelen, finns på Steam, men inte Battlefield 3 och Battlefield 1942. Jag ser ingen skillnad mellan dessa 4 spelen, mer än att de har olika år på nacken.

Det är inte alls konstigt att spel försvann. Som jag sa så är problemet med Crysis 2 och battlefield 3 att dlc inte säljs via steam utan via en annan tjänst. Valve vill ha en del av kakan för sålda dlc och det får de inte om man säljer dlc via en annan tjänst. Crysis 2 försvann pga denna punkt i valves policy då ea ville sälja dlc i en egen tjänst. Bad company 2 säljs fortfarande då allt dlc för det även finns i steam. Battlefield 2 har även all dlc på steam då endast complete collection finns att köpa där.

Det som är problemet är alltså när dlc säljs utanför steam men inte på steam. Det är alltså inte konstigt eller "lite roligt" utan bara något som uppkommit pga avtal som de inte tycker passar i hop.

Angående battlefield 1942 har inte ea haft det till digital salu innan det blev gratis nu, därför har det inte heller funnits på origin.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell