Nvidia lanserar Geforce 700M-serien för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar Geforce 700M-serien för bärbara datorer

Nvidia lanserar nya grafikkort i det lägre segmentet med fokus på främst ultratunna datorer. Bland nyheterna är en grafikkretsen GK208, högre klockfrekvenser och GPU Boost 2.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt till Haswell datorerna!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

tagga till 700 serien för stationära

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

är nog här mellanmodellerna bara omdöpta kretsar eller är dom nya?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag vill se 700-serien för stationära istället. den är mer intressant.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gött att NVIDIA är ut först.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Själv så sitter man på ett 9400M 256 MB

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk

Gogo mobile graphics! Jag skulle gärna slänga ut min burk om jag kunde ha en 2.5kg laptop med bra prestanda dock inte ännu

Permalänk
Entusiast

Ehm...hallå? Det är väl ett Aprilskämt eller är det bara jag?

På Geforce hemsida så avslutas artikeln med: "Brian Choi is NVIDIA's Product Marketing Manager for GeForce notebooks. He loves first-person shooters and believes that Left 4 Dead 2 is the best zombie game ever created." och det skriker ju oseriös artikel om du frågar mig...

Sen så är artikeln ganska "fishy" över huvud taget.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Serzarian:

Ehm...hallå? Det är väl ett Aprilskämt eller är det bara jag?

På Geforce hemsida så avslutas artikeln med: "Brian Choi is NVIDIA's Product Marketing Manager for GeForce notebooks. He loves first-person shooters and believes that Left 4 Dead 2 is the best zombie game ever created." och det skriker ju oseriös artikel om du frågar mig...

Sen så är artikeln ganska "fishy" över huvud taget.

Jaha...varför blev min kommentar raderad? Ge gärna en motivation till det om denna kommentar också blir raderad.

Är lite inne på samma spår...men det skulle ju kunna vara fullt troligt egentligen. Dock det där på slutet verkar ju som du säger vara lite "oseriöst"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Serzarian:

Ehm...hallå? Det är väl ett Aprilskämt eller är det bara jag?

På Geforce hemsida så avslutas artikeln med: "Brian Choi is NVIDIA's Product Marketing Manager for GeForce notebooks. He loves first-person shooters and believes that Left 4 Dead 2 is the best zombie game ever created." och det skriker ju oseriös artikel om du frågar mig...

Sen så är artikeln ganska "fishy" över huvud taget.

Vilken artikel syftar du på?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jacob:

Vilken artikel syftar du på?

Den på Geforce egna hemsida: http://www.geforce.com/whats-new/articles/introducing-the-new...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Serzarian:

Ditt inlägg fick genast en helt ny innebörd nu när det finns en länk För att svara på din fråga är det inget aprilskämt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tror inte det är ett aprilskämt...
Lite olägligt att posta detta på 1a april kanske? Påminner mig om en post jag fann på Reddit idag: http://www.dorkly.com/comic/51194/april-fools

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jacob:

Ditt inlägg fick genast en helt ny innebörd nu när det finns en länk För att svara på din fråga är det inget aprilskämt.

Ok, har du länkbevis på att det inte är ett skämt?
Naevars, skojade bara...

Mitt uppdrag idag har varit att aldrig bli lurad så jag är misstänksam mot allt och alla!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vad ska man med 10% boost i dota 2 till? En brödrost kan ju driva det utan problem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Detta känns inte som ett aprilskämt, det är lite för "stort" för att skämta om eller vad man ska säga. Men vad vet jag ?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Verkar tämligen strypta. Hoppas de blir billiga i alla fall. Särskilt mycket bättre än nuvarande mellankort lär de inte bli.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Låter bra! GPU Boost 2.0 kan vara riktigt trevligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

När AMD döpte om sin senaste grafikgeneration 7000 serien till 8000 serien för OEM tillverkare gnällde folk om "fulspel". Nu levrerar nVidia 700m serien med Fermi arkitektur. Just sayin'...

Permalänk

Säg inte att detta är ett april skämt !!!!?!??!

JAG HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE

!!! aaa

nya 700m serien blir bättre än 680m ?

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

När AMD döpte om sin senaste grafikgeneration 7000 serien till 8000 serien för OEM tillverkare gnällde folk om "fulspel". Nu levrerar nVidia 700m serien med Fermi arkitektur. Just sayin'...

Endast de två instegsmodellerna som har fermi, och de nya har dessutom fler kärnor. AMD döpte om hela serien med exakt samma hårdvara. Det är ganska stor skillnad på dessa två om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

För den som vill läsa om amd 8970M

"AMD Presents Radeon HD 8970M Benchmarks"

Dock verkar graferna något opolitliga.

http://videocardz.com/40737/amd-presents-radeon-hd-8970m-benc...

Permalänk

Så 740m är bättre en 750m? seams legit!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ok, sure.

Så länge nvidia aldrig mer gör nått så korkat och uselt som Optimus i 6** serien. Vilken djävla soppa!
Man grinade nästan... Och gör en snabb googling om problem med optimus och det finnes bokstavligen tusentals hatsidor mot denna "lösning". TVI!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Relativa prestandabilder säger väldigt lite samt att de tillför inte mycket mer än en käftsmäll mot Intel i detta fallet.

Det första jag tänker på då jag ser Nvidia/AMD/Intels egna prestanda testbilder är det här.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB