Permalänk
Medlem

En kul liten bonus!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension. Dock var jag nära på att ge en "ogilla"-tumme p.g.a inaktivering av kommentarer på er youtube-sida. Kan finnas utrymme för diskussioner som inte tas upp här, samt kommentarer.

Permalänk
Medlem

Alltid lite orolig över att någon ska komma och smiska Silverstone när det gäller mATX men nej.. detta var inte fallet med detta chassi så jag kan tacksamt behålla mitt Temjin TJ08B-E nån säsong till

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Snygg trickfilmning när komponenterna monterades medans jonas satt kvar, chassi experten Jonas monterar chassin genom att titta på dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Mycket bra recension. Dock var jag nära på att ge en "ogilla"-tumme p.g.a inaktivering av kommentarer på er youtube-sida. Kan finnas utrymme för diskussioner som inte tas upp här, samt kommentarer.

Emil har redan dementerat varför de stängt av kommentarerna åtskilliga gånger. De är så det kommer vara pga för mycket trams på YouTube och kass modereringsverktyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Emil har redan dementerat varför de stängt av kommentarerna åtskilliga gånger. De är så det kommer vara pga för mycket trams på YouTube och kass modereringsverktyg.

Skickades från m.sweclockers.com

"Kommenterat" låter rimligare

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på det här chassit till mitt flex-atx sam440ep-flex Power PC moderkort! Det blir förmodligen ett vitt sånt här Edit: Sen självklart AOS4.x vinyl klistrat på sidan!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Får min imorgon! ^_^
Tack för recensionen Jonas! Och tack för att du nämna det där med sidopanelen att det går och flytta över till andra sidan.
Många har undrat just detta på grund utav fönster på sidopanelen.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Chiet vad nice shassie!

Appropå dilemmat med ett roterande bord som ni inte hade lyckats hitta, och som ni nämnde att ni ville ha till recensioner;

Det är väl bara att ställa det där bordet ni använde nu på en spånskiva och sätta lite kontorsstolshjul under, kom jag på, när jag spånade på det.. Bra eller anus?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Köpte detta till min flickvän i födelsedagspresent, byggde ihop den igår.

Har för mig jag satte sidopanelen med kablarna på andra sidan än vad Jonas gjorde, är det möjligt? Det kändes mera logiskt..

Har den inte här så att jag kan dubbelkolla dock.

Ja det är ju det mest logiska egentligen, så hade jag med gjort. Synd att inte Jonas talade om i recensionen ifall det gick eller ej.

Permalänk
Medlem

Jag har inte monterat ihop ett system på många år nu, men gillar att hålla mig uppdaterad och jag tittar på alla recensionerna bara för att dom är så sköna. Superbra recension, som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ja det är ju det mest logiska egentligen, så hade jag med gjort. Synd att inte Jonas talade om i recensionen ifall det gick eller ej.

Har för mig att han talade om att han till och med hade provat och det gick bra. Vilket jag tycker att man ska göra för då slipper man alla kablar när man ska ta loss sidopanelen. Knappar blir upp och ner iofs men det är ju inte hela världen. Jag har beställt sidopanelen från äldre Bitfenix Prodigy som jag kommer att ha på istället.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Har för mig att han talade om att han till och med hade provat och det gick bra. Vilket jag tycker att man ska göra för då slipper man alla kablar när man ska ta loss sidopanelen. Knappar blir upp och ner iofs men det är ju inte hela världen. Jag har beställt sidopanelen från äldre Bitfenix Prodigy som jag kommer att ha på istället.

Det var väl hårddiskfästet han pratade om att flytta till andra sidopanelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Varför inte bara vända hela skiten upp och ner? så att varmluften går uppåt istället..
En lite bättre fästanordning på nätagget så borde det ju funka bra..

Precis vad jag tänkte på. Då kommer ju all värme både från nätagg och resterande komponenter blåsas uppåt vilket vi alla vet är det håll värme helst vill färdas. Som bonus kommer även takfläkten att hjälpa kylaren till gpun med att blåsa bort varmluften i stället för att motarbeta varmluften som vill upp om man har en eftermarknadskylare.

Så de två stora frågan är:
1. Kan man vrida bitfenix märket 180 grader?
2. Kan man montera CDROMen upp och ner? (om man vill ha en sådan)
(och nätaggs infästningen citerad ovan.)

Visa signatur

I love the smell of fresh components in the morning.

Permalänk
Medlem

Har redaktionen hårddiskar från Apple-system?

Permalänk

TETRIS ''THE WAY TO SUCCESS!''

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Skrivet av w1per:

Har redaktionen hårddiskar från Apple-system?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6960043/swecapple.png

såg det också xD

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Känns inte som SLI/CF är någon bra idé i den här lådan. Det understa (normalt översta) kortet kommer ju bli helt strypt. Finns inga fläktar som matar in frisk luft förutom de i toppen (om de ens får plats när man kör dubbla kort) och de kommer blåsa rakt på det översta kortet bara.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det var väl hårddiskfästet han pratade om att flytta till andra sidopanelen?

Hm... De har du nog rätt i, det var vaggan som satt på sidopanelen. Men jag tror ändå att det ska gå, dem ser relativt ut lika.
Phenom M går det i alla fall att byta sida på dem, har sett recension på den på youtube där dem bytte. Så varför inte även här. Ska nog prova själv när jag hämtar ut chassit imorgon.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Jubileumsmästare

På bitfenix prodigy kan man byta plats på sidopanelen.....

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

var finns insuget? I toppen och täcks av grafikkortet? :S

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt förstått mig på dessa chassin. Volymen är inte särskilt mycket mindre än ett vanligt miro-atx chassi och bredden gör den svårplacerad. Bygg på höjden istället! Enligt mig är ett enkelt budgetchassi som detta ett bättre alternativ:

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Har aldrig riktigt förstått mig på dessa chassin. Volymen är inte särskilt mycket mindre än ett vanligt miro-atx chassi och bredden gör den svårplacerad. Bygg på höjden istället! Enligt mig är ett enkelt budgetchassi som detta ett bättre alternativ:

http://www.techpowerup.com/img/12-11-06/38d.jpg

Det där bygget är ju katastrofalt om det inte är en fläkt i sidopanelen och hur är det med kortslutning på grafikkortet med kylaren så nära? Usch och fy.

Permalänk
Medlem

ITX chassit är mycket luftigare.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beh:

Det där bygget är ju katastrofalt om det inte är en fläkt i sidopanelen och hur är det med kortslutning på grafikkortet med kylaren så nära? Usch och fy.

Hur tänkte du nu? Hur kan chassit ändra hur en kylfläns sitter i förhållande till ett grafikkort?

Det är ett Zalman zm-t1. Det finns fläktar i sidopanelen.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Har aldrig riktigt förstått mig på dessa chassin. Volymen är inte särskilt mycket mindre än ett vanligt miro-atx chassi och bredden gör den svårplacerad. Bygg på höjden istället! Enligt mig är ett enkelt budgetchassi som detta ett bättre alternativ:

Smaken är som baken som bekant - Prodigy är ju riktigt snyggt att se på också vilket en del av oss värdesätter ganska högt. Sedan funkar ju handtagen bra för den som släpar runt sina grejor då och då. Så om billigt pris och innerutrymmen är det enda du vill ha så är kanske Prodigy inget för dig.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad folk gör för mods på detta chassi och om det blir några nya påhitt från vanliga Prodigy. i början av videoklippet ser man tyvärr att de han använt samma fötter/handtag som till förra Prodigyn och det hela verkar lida av samma vobblighet även i denna version. Skulle vara najs med ett par nya fötter/handtag i tjock aluminium eller nått lämpligt material som ger ett stabilare chassi när man har tryckt in tunga grejjer med vattenkylning.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Hur tänkte du nu? Hur kan chassit ändra hur en kylfläns sitter i förhållande till ett grafikkort?

Det är ett Zalman zm-t1. Det finns fläktar i sidopanelen.

Jag skrev bygge, det inkluderar även val av komponenter. Det är klart att chassi inte styr avståndet mellan grafikkort och kylare direkt, men mitt poäng var att med ett bredade chassi kunde du sippa ha en NH-C14 så nära grafikkortet (så valet av chassi styr detta indirekt; smalare ger mindre kylare och högre ljud än bredare, så om man vill köra Noctua som på bilden blir det trångt). IMHO är det en onödig risk att ha ett chassi som kräver komponenter som ger några få millimeter mellan ledande metall och kretskort.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med heatshielden när man har en HDD och en fläkt som i videon?
Har precis köpt hem chassit för att ta en närmare titt på det men blev inte riktigt klok på vad man gör när man har en av varje, skölden går ju inte direkt dela på.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colery:

Hur fungerar det med heatshielden när man har en HDD och en fläkt som i videon?
Har precis köpt hem chassit för att ta en närmare titt på det men blev inte riktigt klok på vad man gör när man har en av varje, skölden går ju inte direkt dela på.

Om du har heatshielden i botten så hjälper det inte att ha en fläkt där. Om du måste ha en HDD i botten så kan du skippa att ha en fläkt där.