Bilder på ditt senaste inköp (2014)

Permalänk
Medlem

Slog till på en klocka när vi var i andorra, köpte även dam versionen som är lite mindre och brun tavla.
Så vi har matchande klockor

Sorry att den är rätt skitig.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Skrivbordsstol som jag hittade på loppis för 40 €. Martela, kanske vikten på 20 kg säger någonting om kvaliteten och inställningsmöjligheterna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hur är ljudet ?

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem

En nylonsträngad akustisk bas av märket Esteve. Grymt fräck!

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derkein:

Hur är ljudet ?

Mycket bra för priset! Vart lite besviken på basen i början men efter veckors inspelande samt lite ommöblering(fick flytta ut högtalarna lite så basportarna fungerar korrekt på baksidan). Nu är jag helnöjd och tycker dom låter mycket bra! Hade jag köpt idag så hade jag dock köpt dynavoice df-6 eller df-8 då priset inte skiljer så mycket! (fick mina på en bra deal). Men kan inget annat än att varmt rekomendera!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Skrivbordsstol som jag hittade på loppis för 40 €. Martela, kanske vikten på 20 kg säger någonting om kvaliteten och inställningsmöjligheterna.
http://i59.tinypic.com/72x82q.jpg

Min bror har samma stol, han köpte den på secondhand butiken för 100:-

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite joks direkt från USA, vissa hade jag beställt annat var inköparens egna initiativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Mycket bra för priset! Vart lite besviken på basen i början men efter veckors inspelande samt lite ommöblering(fick flytta ut högtalarna lite så basportarna fungerar korrekt på baksidan). Nu är jag helnöjd och tycker dom låter mycket bra! Hade jag köpt idag så hade jag dock köpt dynavoice df-6 eller df-8 då priset inte skiljer så mycket! (fick mina på en bra deal). Men kan inget annat än att varmt rekomendera!

själv köpte jag m-85 och har en hemma byggd subb till. kände även jag att man kanske skulle satsat på df-8 men det tar vi en annan gång. till film är dom helt suveräna. det dom faller lite på är hårdrock och metal.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

själv köpte jag m-85 och har en hemma byggd subb till. kände även jag att man kanske skulle satsat på df-8 men det tar vi en annan gång. till film är dom helt suveräna. det dom faller lite på är hårdrock och metal.

ja precis så som du säger känner jag med. Men för 2500 som jag köpte mina för så e jag fortfarande grymt nöjd!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Blev en ny skärm från dustins rea i helgen. En Philips 272C4QPJKAB 27" 2560x1440 med PLS panel för 2590kr.

Slog även till på ett par hörlurar till mobilen. Audio Technica ATH-WS55i för 399kr. Visserligen en iphone modell men de verkar fungera, inte volymknapparna, till min Xpera Z1 också.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

ja precis så som du säger känner jag med. Men för 2500 som jag köpte mina för så e jag fortfarande grymt nöjd!

mina kostade lite mer, 3690kr men ville ha bättre bas eftersom min subb byggde jag med hjälp av lite audiofiler och den spelar 80hz och under, alltså en RIKTIG subbwoffer. dessa fyller ut dit subben inte når och det gör dom väldigt bra oxå, fin och jämn övergång. där hade jag ett "hål" förut vilket kunde låta rätt skumt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ramlade in lite mer grejer idag. En Xbox 360 handkontroll till datorn, har velat ha länge men inte blivit av att köpa en men blev dags nu till Dark Souls II.

När jag ändå beställde så passade jag på att köpa tystare och effektivare fläktar.
2st Corsair SP120 PWM Performance edition till vattenkylningen och 3st Corsair AF120 Quiet edition till chassit.

Blev även två vinyler som jag inte kunde motstå. Blev lite irriterad då de har satt ett klistermärke på det ena skivfodralet var en liknande på den andra också men den satt på skyddsplasten.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/2014-04-2...

En kruka så att chiliplantan (chilhuacle negro) får lite mer plats att växa sig stor och fin. Vill ju ha mycket frukt på den.

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/2014-04-2...

Höjden av lycka. Jag hittade äntligen en bra form för att göra paj. Det är halvt omöjligt att få tag på en bra pajform har jag märkt. Vi svenskar envisas med stora låga formar med vågig kant och de är väldigt tråkiga. Blir massa pajdeg och inte mycket till fyllning. USA vet hur det ska vara men var svårt att få tag på formar. Hittade en i en liten butik och slog till direkt. Firade med att göra amerikansk äpplepaj. Sjukt gott och nu är jag sådär lagom illamående efter att ha ätit lite för mycket.

Ser riktigt mumsigt ut! Kanske ska ta och investera i en sån där pajform

Du bör skaffa något för att stötta upp plantan, ser ut att växa väldigt snett.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zeddiz:

Ser riktigt mumsigt ut! Kanske ska ta och investera i en sån där pajform

Du bör skaffa något för att stötta upp plantan, ser ut att växa väldigt snett.

Den blev spontant väldigt sned när jag planterade om den. Den håller på att räta upp sig nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vart en 13"are med 8gb ram och 256gb ssd, skärmen är otroligt mysig med. Första apple datorn och hittills positiv.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

GRYMT! Jag älskar dina spöken.

Roligt att höra.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen Lindström:

Roligt att höra.

Jo, spökena är roliga att titta på, bra kvalitet

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Barnstol till tösen som växt ur babyskyddet, billigt... inte

Lite produkter från Meguairs att förbättra lacken en aning
Slog till på en hel hög polerhättor dessutom.

Permalänk
Medlem

Skärmen

Helt vansinnigt hur mycket bättre färgerna är i en ah-ips panel jämfört med tn.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

http://i.imgur.com/QCoXRvy.jpg

Skärmen

Helt vansinnigt hur mycket bättre färgerna är i en ah-ips panel jämfört med tn.

Nöjd med skärmen?
Har kikat lite på just den skärmen och är galet intresserad av att köpa en!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Nöjd med skärmen?
Har kikat lite på just den skärmen och är galet intresserad av att köpa en!

Oja, rekommenderar dig att läsa denna tråd om du är intresserad av den, står mycket bra där: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Några egna intryck är väl att skärmen är otroligt prisvärd och att jag verkligen inte skulle vilja gå tillbaka till en röten tn

Fördelar:

  • Extremt bra färger och ok svärta (särskilt eftersom jag gick från tn)

  • Perfekt glansighet på skärmytan, inte för matt så att den ser helt blästrad ut men inte heller för blank.

  • Byggkvalitén, jag förstår inte riktigt vad folk klagar på i byggkvalitén, jo den är av plast men säg en skärm som inte är, plasten är väldigt hård, allt sitter ihop bra och det känns inte som något fuskbygge.

  • Pip och pbp möjligheterna

  • Väldigt lite ips glow i mitt ex (vet inte om det kan skilja)

  • Ingen backlight bleeding (återigen för mitt ex)

  • Bra menyer och många inställningsmöjligheter

  • Ingångarna!

Nackdelar som jag har märkt av hittills (stora som små):

  • 3 icke funktionella pixlar, kan ju skilja från exemplar till exemplar men det är värt att nämna.

  • Input lag finns men det är inte särskilt störande i min mening, men om du är ett proffs på cs eller liknande så bör du kika på något annat men tror att 95% av alla här inte skulle klaga, helt klart ingen dealbreaker för min del.

  • Inte många spel som har stöd för formatet men det är ju inget fel på skärmen, snarare spelutvecklarna.

  • Stativet är inget vidare, det är väldigt djupt (ca 21cm) och på många skrivbord kommer den hamna obehagligt nära ögonen så rekommenderar verkligen att man väggmonterar den i sådana fall, fick själv göra detta. Om någon skulle behöva ett passande fäste kan jag verkligen rekommendera denna: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/mobler_och_fasten/tv-u... billig, busenkel att montera och passar perfekt (trots att förpackningen säger 19-24¨).

  • Lite missledande att det finns svarta kanter på panelen när de inte finns det på bilden.

Det är helt klart en väldigt bra och prisvärd skärm men jag rekommenderar att du går och kikar på den rent fysiskt innan du slår till, vet att den finns uppställd på Mediamarkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

http://i.imgur.com/o9n5P9M.jpg

Barnstol till tösen som växt ur babyskyddet, billigt... inte

http://i.imgur.com/Emq9LZo.jpg

Lite produkter från Meguairs att förbättra lacken en aning
Slog till på en hel hög polerhättor dessutom.

Ett alternativ hyra barnstol

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

*Väldigt informativt svar!*

Tack för det mycket bra svaret! Ska garanterat läsa i den tråden du länkade!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Spel inköpta på Retrospelsmässan idag :)

Ursäkta bildkvalitén, jag är dålig på det mesta. Så därför skriver jag vad det är jag har köpt också;
Rygar, SCN
The Battle Of Olympus, SCN
Solstice, SCN
Turtles, SCN
Goonies II, SCN
Zelda II, DAS
Ducktales, SCN
Star Force, SCN
Shatterhand, SCN
Kickle Cubicle, DAS
Sonic Advance till GBA
Ett Gameboy Pocket och Spiderman & X-Men, köpte jag för 50kr av en på bussen till Göteborg. Väldigt stor del av bussen till Göteborg var fylld med folk som skulle till RSM.

Allt kostade sammanlagt ca. 1100kr, prutade självklart på allt. Även Shatterhand som tydligen har gått upp i pris? Köpte det för 200kr.

Jag letade överallt efter ''Crash: The Wrath Of Cortex'' till Gamecube. Hittade det ingenstans

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av sh4dy_05:

Vart en 13"are med 8gb ram och 256gb ssd, skärmen är otroligt mysig med. Första apple datorn och hittills positiv.

https://lh5.googleusercontent.com/-fCxI2xrh96g/U2I_pC7akxI/AA...

Grattis till ett bra köp!

Min MacBook Pro från 2011 rullar än utan problem, bytt batteri en gång bara

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Jag har velat ha denna sen jag var typ 9 år. Jag var hemma hos en kompis och hans bror kom ner för trappan och sa "Titta Erik vad Nina köpte åt mig när hon var i USA. Erik: Vad är det med den t-shirten?, Jag: Ser du inte att det är den som Axl Rose har" då förstog jag att den kommer jag aldrig att komma över. Äntligen har jag fått tag i denna t-shirt =).

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Inga toppenfilmer kanske men 578kr för allt inklusive frakt var för billigt för att jag skulle kunna låta bli. Från Kvarnvideo Råkade få med mig två likadana filmer. 10kr extra gjorde inte så mycket.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Lakanman:

Jag har velat ha denna sen jag var typ 9 år. Jag var hemma hos en kompis och hans bror kom ner för trappan och sa "Titta Erik vad Nina köpte åt mig när hon var i USA. Erik: Vad är det med den t-shirten?, Jag: Ser du inte att det är den som Axl Rose har" då förstog jag att den kommer jag aldrig att komma över. Äntligen har jag fått tag i denna t-shirt =).

http://i59.tinypic.com/j0k961.jpg

http://i58.tinypic.com/35hgxp1.jpg

Jag tyckte tröjan var schysst tills Axl Rose kom in i bilden och förstörde den för all framtid, för min del.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt tangentbord och även mitt första mekaniska på väldigt länge.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T