The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Inaktiv

Körde den en kort stund på datorn, men då grafikkortet inte orkade med ens på låga inställningar så blev det till PS4an istället. Gillar spelet hittils, men den tvärdog på PS4 med dess motsvarighet till BSOD. Någon annan som har varit med om det på PS4 eller PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har du Hairworks igång så stäng av det.
Jag kör High/Ultra på allt (Hairworks off) med min 2500k och 970 och ligger alltid på 60 FPS.

Ej igång!

Skrivet av Axor:

@Barvo: Jag har ett GTX 970 och en oklockad i5 2500K, kör allt på high 1080p utan hairworks och droppar sällan under 60 fps, någon inställning du missat?

Tror inte det.

Skrivet av Lasergurka:

Senaste uppdateringarna av spelet också?

Jupp.
Det jobbigaste är att uppskalningen till 4K är ganska urusel. Vissa spel som Far Cry 4 och Crysis 3 hade hyfsat bra. Men detta blir nästan ospelbart med låg fps och dålig skalning. Öppna bilderna och kolla nogrannare. Allt på High förutom Hairworks som är av.
1080p:

4K:

Permalänk
Medlem

snabb fråga, hur faen dödar man drowners i vattnet? har en ? mitt ute i sjön men simmar dit och dör direkt kan inte göra något...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneone:

snabb fråga, hur faen dödar man drowners i vattnet? har en ? mitt ute i sjön men simmar dit och dör direkt kan inte göra något...

Armborstet. Räcker med 3-4 ggr vid bra träffar, dock dör man av två attacker, så var försiktig och kom inte för nära.

Kanske finns bättre sätt?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur har ni gjort med alla sidouppdrag och "frågetecken" innan ni går vidare i huvudstoryn? Märkte att vissa öppnade quests misslyckades när man gick vidare i storyn. Är de viktiga att slutföra för framtida uppdrag? Kan man gå tillbaka och slutföra dem?

Tycker det flyter på bra med Gtx980(1400Mhz/7700Ghz)ligger runt 45-55 med maxinställningar (1080p)och stabilt på 60fps(vsync)med hairworks av. Är van att spela Dayz med 25fps i städerna så Witcher är rena drömmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Armborstet. Räcker med 3-4 ggr vid bra träffar, dock dör man av två attacker, så var försiktig och kom inte för nära.

Kanske finns bättre sätt?

Hehe, jag simmade bara ut. Fintade bort dom och plockade snabbt på mig det som låg på botten och flydde tillbaks till land.

Permalänk
Medlem

För mig slutar spelet att svara på input när jag går in i mitt Inventory. Det går med stor möda att tabba ut ur spelet, men inte tillbaka in. Vid detta tillfälle så finns det bara ett sätt för mig att stänga av spelet och det är med Powershell CMD "Get-Process witcher3 | Stop-Process".

I bland undrar jag hur så pass banala buggar som dessa kommer förbi Q/A...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Byggde min egen dator här på forumet för ett par år sedan med ett gtx 680 och i7-330k. Hur kommer dessa spela witcher 3 på 2560 x 1440 ? Kommer jag kunna komma upp i High med en ok framerate (30-40 för mins låga standards haha) ? Om jag väl måste upgradera, är det då 980 som gäller för denna upplösning eller är det rentav dags att skaffa ett Titan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegacyAlex:

Byggde min egen dator här på forumet för ett par år sedan med ett gtx 680 och i7-330k. Hur kommer dessa spela witcher 3 på 2560 x 1440 ? Kommer jag kunna komma upp i High med en ok framerate (30-40 för mins låga standards haha) ? Om jag väl måste upgradera, är det då 980 som gäller för denna upplösning eller är det rentav dags att skaffa ett Titan ?

Det blir tungt med ett 680, mitt 770 klarar 2560x1080 i en medium/high/ultra combo oväntat bra, ser . 2560x1440 fixar den inte riktigt utan att sänka för mycket. ett 970/980 klarar 1920x1080 riktigt okej i Ultra däremot.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Tänkte kasta in en fråga här istället för att starta en ny tråd.
Lurar på att köpa spelet men vet inte om jag skall ta det till ps4:an eller datorn.

Har i7 2600 icke k och gtx 780 sc.samt 22tum skärm
Till ps4:an har jag full hd 55"led
Verkar vara rätt krävande så det lutar åt ps4 men är långt ifrån klart.
Vad skulle ni kört på??

Jag har läst att många haft mycket problem på PC med krascher. Så jag skulle nog säga PS4.
Jag har kört i över 30 timmar och bara haft en krasch, och det var innan 1.02 patchen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ugh, trodde jag fått ordning på alla hängningar men nu e de tebax, hängt sig fler gånger än jag kan komma ihåg de senaste 2 timmarna, sjukt segt att ta sig fram när det händer så ofta.

Känns som att patch 1.03 inte kan komma snart nog.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Dom få gånger jag har kraschat är när jag glömt ändra från Borderless Window till Full Screen. Kanske kan vara så att något är galet med Borderless Window läget. Lite irriterande är det att spelet alltid startar i det läget också så man måste ändra varje gång man startar spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

ugh, trodde jag fått ordning på alla hängningar men nu e de tebax, hängt sig fler gånger än jag kan komma ihåg de senaste 2 timmarna, sjukt segt att ta sig fram när det händer så ofta.

Känns som att patch 1.03 inte kan komma snart nog.

Mitt kraschade hela tiden men så hittade jag någon tråd på reddit om att ställa in helskärmsläge i geforce experience. Jag gjorde dock inte som de skrev utan valde bara att låta experience optimera inställningarna (vilket iofs gav helskärmsläge) och efter det har det funkat utan problem. Ska dock sägas att jag bara spelat ca 3 timmar efter det så det kanske dyker upp något...

Edit: @StenTuff hann före.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Movement tycker jag är mycket mer sluggish och tung i GTA 5, gällande combat är det omöjligt att jämföra då det är helt olika spel. Om du tycker att det är lika "stelt" (jag skulle snarare kalla det segt) som i 2an har du nog inte spelat 2an på ett tag, för det är avsevärt snabbare och enklare än i 2an.

Tycker du? Själv känner jag att 2:an är mycket lättare än 3:an, har klarat ut 2:an två gånger på Dark utan större problem. Nu i 3:an har jag dött fler gånger än under en hel save på Dark i 2:an innan jag är level 6, och jag kör på Story & Sword eller vad det kallas. Mitt största klagomål är dock att Geralts rörelser är lite sega och att det inte finns (vad jag har märkt) ett sätt att få honom att gå. I 2:an kan du hålla in shift för att gå som standard, men jag hittar inget sånt i key mapping...

Skrivet av Mizccc:

Efter att nu ha spelat spelet några timmar måste jag säga att jag är oerhört kluven.

Jag har tidigare inte spelat något The Witcher men måste säga att karaktärerna är ganska intressanta och välgjorda. Miljöerna är fantastiska trots att dom har dragit ner på grafiken.

Men vad kommer till gameplay är det mycket jag tycker känns väldigt "opolerat".
Geralt rör sig väldigt "hackigt" enligt mitt tycke, fighterna känns oresponsibla och väldigt random i jämförelse med mycket annat.
Och vad gäller handledningen känns den halvdant gjord överlag. Enligt mig ska man antingen hålla spelaren i handen "hela vägen" eller inte alls.
Nu har det hänt många gånger att ett quest leder mig till en stad, där jag ska prata med en viss person. Men man vet inte vart i staden man ska vilket slutar med att man springer omkring och letar i varenda hus som en dåre eftersom alla "peasants" är totalt efterblivna och inte har någon dialog överhuvudtaget.
Kanske jämför jag spelet för mycket med elder scrolls (som är min absoluta favoritspelserie).

Spelar för övrigt på näst enklaste svårighetsgraden, men finner att många fighter man hamnar i är rent ut sagt "omöjliga" att klara. Har jag missat någonting, eller går fighterna i the witcher ut på att (1.slå ett slag 2.rulla bakåt -> repeat?)

Du får lyssna på dialogerna helt enkelt Annars brukar quest markers leda dig rätt nära dit du ska.

Combat i Witcher och Elder Scrolls är väldigt annorlunda ja, eftersom du enkelt bara kan button masha dig igenom hela spelet. Witcher kräver mer strategi där potions, bomber, signs och omgivningen är väldigt användbara. Annars kan du köra några swift strikes och använda dodge (inte rulla, utan alt om jag minns rätt) eller parry när du ser att de ska anfalla. Rullar gör jag nästan enbart om jag blir omringad eller när bossar gör combo-attacker.

Skrivet av MultiMan:

Verkligen inte. Det går ut på att tänka efter både före och under striden. Dvs ladda upp med olika potions beroende på vad man möter, använda signs flitigt och sedan använda svärdet så effektivt som möjligt utan att bli träffad själv (beroende på vad man lärt sig hittills). Man måste också läsa Bestiaryn så att man känner motståndarens svagheter. Strider är roliga eftersom det är så mycket att hålla reda på, man måste använda huvudet och inte bara button-masha.

Svårighetensgraden är dock betydligt högre än t ex Skyrim där man man sova sig genom hela spelet. Jag tror jag dog 3 ggr på en hel genomspelning (för mig minst 100 timmar) i Skyrim, medan jag i Witcher 3 redan dött 20+ gånger på näst lägsta svårighetsgraden (Story & Sword eller vad den heter).

Witcher 3 är ett av de bästa rollspel jag någonsin spelat, det kan t o m vara det bästa, men det tänker jag bedöma när jag är klar, om några månader eller så.

Råkat ut för en frysning, inne i inventoryn, annars inga krascher eller annat. Ni som har problem, stänga av all överklockning och testa innan ni dömer ut spelet.

Vad tycker du om 2:an jämfört med 3:an? Och hur tycker du att open world fungerar? Jag har inte spelat så mycket än då jag kör igenom 2:an för att importera då jag inte är helt nöjd med valen jag gjorde 2013, men tycker att det känns konstigt att inte längre ha kapitel. Det får mig liksom ofokuserad på storyn, händer mig väldigt ofta i spel med open world.

Skrivet av sodnik:

Hur har ni gjort med alla sidouppdrag och "frågetecken" innan ni går vidare i huvudstoryn? Märkte att vissa öppnade quests misslyckades när man gick vidare i storyn. Är de viktiga att slutföra för framtida uppdrag? Kan man gå tillbaka och slutföra dem?

Tycker det flyter på bra med Gtx980(1400Mhz/7700Ghz)ligger runt 45-55 med maxinställningar (1080p)och stabilt på 60fps(vsync)med hairworks av. Är van att spela Dayz med 25fps i städerna så Witcher är rena drömmen.

Jag gör alltid alla sidouppdrag jag kan hitta innan jag fortsätter med storyn i alla RPGn jag spelar. Om ett quest du har markeras som "failed" kan du inte gå tillbaka och göra dem, nej. Det är dock inte "viktigt" att göra dem, men du får xp, pengar och annat smått och gott, och de kan erbjuda saker/ge information osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

det inte finns (vad jag har märkt) ett sätt att få honom att gå. I 2:an kan du hålla in shift för att gå som standard, men jag hittar inget sånt i key mapping...

Toggle walk är väl Ctrl? Eller menar du något annat?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Toggle walk är väl Ctrl? Eller menar du något annat?

!! Det hade jag helt missat och ska testa senare. Trodde att jag hade testat alla knappar och har kikat mycket i key bindings efter det. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Dom få gånger jag har kraschat är när jag glömt ändra från Borderless Window till Full Screen. Kanske kan vara så att något är galet med Borderless Window läget. Lite irriterande är det att spelet alltid startar i det läget också så man måste ändra varje gång man startar spelet.

Skrivet av wounds:

Mitt kraschade hela tiden men så hittade jag någon tråd på reddit om att ställa in helskärmsläge i geforce experience. Jag gjorde dock inte som de skrev utan valde bara att låta experience optimera inställningarna (vilket iofs gav helskärmsläge) och efter det har det funkat utan problem. Ska dock sägas att jag bara spelat ca 3 timmar efter det så det kanske dyker upp något...

Edit: @StenTuff hann före.

Har kört Full screen från början, men tack iaf

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Alltså dom här jävla krascherna/hängningarna blir fan galen, kan spela från 30min till 4timmar+ Provat tagit bort all överclock, och det som står på reddit inget hjälper, hoppas patch 1.03 fixar till det. Polaren har samma problem och han sitter på 780SLI

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Alltså dom här jävla krascherna/hängningarna blir fan galen, kan spela från 30min till 4timmar+ Provat tagit bort all överclock, och det som står på reddit inget hjälper, hoppas patch 1.03 fixar till det. Polaren har samma problem och han sitter på 780SLI

Kör du borderless window eller fullscreen? Spelet kör automatiskt borderless om du inte ändrar det. Har läst att borderless, som jag dock föredrar, verkar orsaka en hel del instabilitet och kraschar. Än så länge har jag dock inte kraschat en enda gång, men spelet har dessvärre frusit en gång. Det kanske är större problem hos nVidia än AMD med borderless?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Alltså dom här jävla krascherna/hängningarna blir fan galen, kan spela från 30min till 4timmar+ Provat tagit bort all överclock, och det som står på reddit inget hjälper, hoppas patch 1.03 fixar till det. Polaren har samma problem och han sitter på 780SLI

5-7 dagar till patch, får hoppas den löser detta mycket irriterande problem.
http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-t...

Citat:

Before I get into the nitty-gritty, know that a big patch with 600 changes - including improvements to graphics and graphical settings - was sent to certification today (Wednesday 20th May), and will take between five and seven days to clear. There will be patch notes covering it all.

In addition, CD Projekt Red will patch the game to allow editing of .ini files on PC, to push graphical settings even higher. You will be able to tweak grass and vegetation density, post-processing effects such as sharpening, and draw distances. The .ini patch will arrive soon after the other patch. "And we think about some other tricks but we need time," Adam Badowski says.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det oresponsiva är ju för att de ska bli utmanande? För att man inte ska kunna hugga på trotts att en fiende redan påbörjat sin attack, och detta var ännu tydligare i Witcher 2, och poängen är ju också att man inte ska få en handhållning hela vägen, men fortfarande ska få hjälp på traven i början. Anledningen till att alla quests förutom Daedric i Elder Scrolls snabbt blir så trista är ju för att man blir tillsagd precis var man ska gå och vem man ska prata med. När man ska leta reda på folk så gäller det att lyssna på vad folk pratar om i staden, om någon nämner det man är ute efter kan man oftast prata med dem, välja om man vill hota dem eller försöka hitta rätt på egen hand.

Rulla gör man när man blir omringad, alternativt om attacken man undviker har väldigt lång range, planerar man att attackera tillbaka direkt efter gör man bara en dodge åt sidan, alternativt blockar i rätt tid så det blir en counter. Är det större grupper använder man Signs för att distrahera en del av gruppen medans man dödar en ensam. Visst låter det kanske lite enformigt, men jämför det med Elder Scrolls där taktiken är att svinga sitt svärd tills motståndaren är död i princip, förutsatt att man inte lirar med hardcore mods.

Finns ju motståndare i så hög lvl att de är extremt svåra såklart, till skillnad från de senare Elder Scrolls levlar inte hela världen med en, vilket är hur det ska vara imo

Skrivet av TiasE:

Tycker det är väldigt lätt att hitta rätt person att prata med, har visserligen bara kommit en bit förbi Bloody Baron så har inte kommit jättelångt och det kanske blir knepigare längre fram men med tanke på hur lätt det varit att hitta rätt än så länge tvivlar jag på det.

När det gäller fighter får man justera lite beroende på fiende, vissa spöken, wraiths osv bör man köra med Yrden då detta gör att de inte kan teleportera runt.
När det gäller humanoider så går jag bara all out med snabba slag om det är 1v1, är det mot flera så slänger jag in Igni fokuserar ner en medans övriga fortfarande brinner.

Du får testa dig fram vad som är mest effektivt för dig.

Skrivet av MultiMan:

Verkligen inte. Det går ut på att tänka efter både före och under striden. Dvs ladda upp med olika potions beroende på vad man möter, använda signs flitigt och sedan använda svärdet så effektivt som möjligt utan att bli träffad själv (beroende på vad man lärt sig hittills). Man måste också läsa Bestiaryn så att man känner motståndarens svagheter. Strider är roliga eftersom det är så mycket att hålla reda på, man måste använda huvudet och inte bara button-masha.

Svårighetensgraden är dock betydligt högre än t ex Skyrim där man man sova sig genom hela spelet. Jag tror jag dog 3 ggr på en hel genomspelning (för mig minst 100 timmar) i Skyrim, medan jag i Witcher 3 redan dött 20+ gånger på näst lägsta svårighetsgraden (Story & Sword eller vad den heter).

Witcher 3 är ett av de bästa rollspel jag någonsin spelat, det kan t o m vara det bästa, men det tänker jag bedöma när jag är klar, om några månader eller så.

Råkat ut för en frysning, inne i inventoryn, annars inga krascher eller annat. Ni som har problem, stänga av all överklockning och testa innan ni dömer ut spelet.

Skrivet av roxkz:

Måste säga att jag efter många om och men och lite tweakande kommit överrens med grafiken i Witcher 3. Men vad gäller gameplay känns det väldigt bra för min del, har inte haft några bekymmer med quests och annat och befinner mig ungefär 20 timmar in.

Vad gäller striderna så kör jag på 'Death March' dvs svåraste och har inte haft några speciella problem än, tog mig an en lvl14 flygande satmara när jag var lvl8 och kom otroligt nog undan med det pga strategiskt tänkande.

Hoppas de lägger till ytterligare en svårighetsgrad så småning om.

Och just ja, inte en enda crash på mina 20+ timmar i spelet.

Skrivet av Snigeln Bert:

Du får lyssna på dialogerna helt enkelt Annars brukar quest markers leda dig rätt nära dit du ska.

Combat i Witcher och Elder Scrolls är väldigt annorlunda ja, eftersom du enkelt bara kan button masha dig igenom hela spelet. Witcher kräver mer strategi där potions, bomber, signs och omgivningen är väldigt användbara. Annars kan du köra några swift strikes och använda dodge (inte rulla, utan alt om jag minns rätt) eller parry när du ser att de ska anfalla. Rullar gör jag nästan enbart om jag blir omringad eller när bossar gör combo-attacker.

Ni alla har helt rätt gällandes combat, nu när jag gav det ett nytt försök efter era väl valda ord uppskattade jag fighterna otroligt mycket mer. Genom att sondera terrängen och lägga upp en plan för hur man ska ta sig an sina fiender känns spelet även mycket "verkligare". Samt att det känns mer varierande när jag måste pröva mig igenom alla signs vid möten med nya fiender för att se vilken approach som funkar allra bäst för mig.

Min första skeptis kan ha något att göra med att jag håller på att sluta snusa, så tålamodet är kanske inte direkt på topp

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Kör du borderless window eller fullscreen? Spelet kör automatiskt borderless om du inte ändrar det. Har läst att borderless, som jag dock föredrar, verkar orsaka en hel del instabilitet och kraschar. Än så länge har jag dock inte kraschat en enda gång, men spelet har dessvärre frusit en gång. Det kanske är större problem hos nVidia än AMD med borderless?

Jag ändrade till fullscreen direkt, fortfarande samma problem. Har dock provat o stänga av Vsync och dragit FPS "mätaren" till unlimited, och låst fpsen till 60 med Rivatuner! Får se om det hjälper, men orkar inte spelar mer just nu

Skrivet av TiasE:

5-7 dagar till patch, får hoppas den löser detta mycket irriterande problem.
http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-t...

Mjo läste det, hoppas det fixar problem

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag ändrade till fullscreen direkt, fortfarande samma problem. Har dock provat o stänga av Vsync och dragit FPS "mätaren" till unlimited, och låst fpsen till 60 med Rivatuner! Får se om det hjälper, men orkar inte spelar mer just nu
Mjo läste det, hoppas det fixar problem

Jag hade helt missat FPS limitern in game, ändrade den till unlimited och har lirat i 1½ timme utan problem, det säger dock inte så mycket då jag kunde spela nästan 3 timmar utan problem under kvällen för att sen åka på 10 frysningar på mindre än 1 timme

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

bytte just till en I7 4970K från min gammla överklockade I5 2500k dvs nytt mobo och processor och la till en minnessticka till och gick från 12gb ram till 16gb.

samma installation som innan bara andra drivrutiner.

och verkar som att frysningarna försvann spelat i typ 3h utan frysning innan gick det knappt 2h äns mellan frysningarna kan det ha att göra med vad man har för processor? verkar iaf som att witcher 3 gillar Hyperthreading iaf används alla 8 "kärnorna" flitigt speciellt kärna 2 och 7.

nya ligger mellan 40-70% på samtliga 2 och 7 på 80-90% belastning min gammla I5 låg på 80-90% på alla 4 kärnorna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Sitter också och väntar, på Collector's Du följer väl paketet via posten? Kolli-ID står på ditt konto på Webhallens hemsida.
Mitt paket bör komma till ombudet inom några timmar.

Lite småstörigt att webhallen inte skickar spel med paket.. Men nog fan låg spelet i lådan på release ändå!

Ang kartan så är jag lite besviken.. tror jag.
Har spelat prologen om man säger så och kommit till nästa del av storyn.

Men nu funderar jag, alltså har det inte sagts hela tiden att det ska vara en gigantisk karta med undantag för ett par platser som man måste fasttravla till?

Nu känns det väldigt dragon ageigt, jag har min lilla (men rätt stora) bit av världskartan att springa runt på och zoomar jag ut har jag ett par tre olika zoner att hoppa till?
Öppnas detta upp senare eller ska det vara så här?
Trodde man skulle kunna springa från startzonen till slutzonen om man ville utan laddningstider?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Moderator
Forumledare

Detta är säkert postat tidigare men förhoppningsvis hjälper det någon
http://forums.cdprojektred.com/threads/36088-A-compendium-of-...
En massa tips om inställningar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av blaze101:

Lite småstörigt att webhallen inte skickar spel med paket.. Men nog fan låg spelet i lådan på release ändå!

Ang kartan så är jag lite besviken.. tror jag.
Har spelat prologen om man säger så och kommit till nästa del av storyn.

Men nu funderar jag, alltså har det inte sagts hela tiden att det ska vara en gigantisk karta med undantag för ett par platser som man måste fasttravla till?

Nu känns det väldigt dragon ageigt, jag har min lilla (men rätt stora) bit av världskartan att springa runt på och zoomar jag ut har jag ett par tre olika zoner att hoppa till?
Öppnas detta upp senare eller ska det vara så här?
Trodde man skulle kunna springa från startzonen till slutzonen om man ville utan laddningstider?

Det är (och kommer att vara) så som du beskriver det, vilket framgick i en video som släpptes någon vecka innan release. Jag är också lite besviken på det, även om jag spelat ett antal timmar och fortfarande inte lämnat den första zonen ännu.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är något fel på mitt 660TI kort - har haft samma problem med både GTA V som med Witcher 3 - hänger sig och slutar att svara oavsett vad jag testar för hjälp delar - satt allt till LOW men det hjälper ändå inte. Ominstallerat drivrutiner och haft mig - funderar på att testa på min laptop som har ett 660 M kort och se om det kan vara så att dmitt fabriksöverklockade kort bråkar - om det verkar vara det så känns det ju meningslöst att i längden köpa överklockade kort.. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Dom få gånger jag har kraschat är när jag glömt ändra från Borderless Window till Full Screen. Kanske kan vara så att något är galet med Borderless Window läget. Lite irriterande är det att spelet alltid startar i det läget också så man måste ändra varje gång man startar spelet.

Prova att öppna user.settings som ligger i Mina Dokument\The Witcher 3 och sen ändra FullScreenMode=1 till 0, 2 eller 3 och se om det hjälper med att få det som du vill vid varje uppstart.

1 verkar vara Borderless Mode.