Permalänk
Medlem

@kertander: Det visste jag inte.
Men man kan inte bli bannad för att du använder fusket till länken. Vet många som gör det , även admins

Permalänk
Medlem

Det löste sig. Kopierade bara min level 15-profil till mappen där online test-profilen låg. Visste inte om jag skulle våga chansa igår. Men efter mitt försök att installera truckermp på samma disk som ets2 utan positivt resultat chansade jag och min profil dök upp i truckersmp. Tog direkt en tupplur som rekommenderats och kneg fanns. Leverans nr 1 nyss avklarad utan incidenter.
Första jag såg när jag spawna var en lastbil utan släp stående bland grönsakerna på garageområdet. Hur personen hamnade där har jag ingen aning om.

Har 261 786 pengar på denna profil så något pengafusk hoppar jag. Hoppar alltid sånt. Man ska stanna i backar pga klent åk tills man tjänat ihop tillräckligt till finare lastbilar. Det är spelet väg och strävan efter bättre grejer är skoj.

Tack till alla er som försökt råda bot på mitt multiplayerproblem.

Mvh REWplayFF

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Det löste sig. Kopierade bara min level 15-profil till mappen där online test-profilen låg. Visste inte om jag skulle våga chansa igår. Men efter mitt försök att installera truckermp på samma disk som ets2 utan positivt resultat chansade jag och min profil dök upp i truckersmp. Tog direkt en tupplur som rekommenderats och kneg fanns. Leverans nr 1 nyss avklarad utan incidenter.
Första jag såg när jag spawna var en lastbil utan släp stående bland grönsakerna på garageområdet. Hur personen hamnade där har jag ingen aning om.

Har 261 786 pengar på denna profil så något pengafusk hoppar jag. Hoppar alltid sånt. Man ska stanna i backar pga klent åk tills man tjänat ihop tillräckligt till finare lastbilar. Det är spelet väg och strävan efter bättre grejer är skoj.

Tack till alla er som försökt råda bot på mitt multiplayerproblem.

Mvh REWplayFF

Kul att höra att det funkar nu. Ha det så kul och vi ses i spelet. Om du vill köra en konvoj så rekommenderar jag denna länk:

ETS2 Convoys & Meetings - man måste logga in här med Steam-kontot

Man kan även följa med folk som streamar ETS2/ATS på Twitch. Bästa konvojerna anordnas av dessa herrar tycker jag:

xsgtpepperx - [LIVE JUST NU!]
xshumbax

Har ni andra några bättre förslag så skriv det här. Jag följer gärna med om jag kan.

Permalänk
Medlem

Gjorde ett fullständigt stopp vid stoppskylt på vischan i västra delarna av England innan jag svängde (multiplayer). Sen blev jag omkörd och kort därefter kickad från servern. För vad? Nu minns jag inte exakt vad det stod, men något om "reason". Men någon förklaring såg jag inte. Sitter ett gäng och sparkar folk på måfå?

Min bild om "socialt experiment" bekräftades ganska fort under helgens timmar då multiplayer-delen avspeglar mycket av det moderna samhället i stort. Sabotörer, ur-vägen-här-kommer-jag-typerna, respektlösheten, fuck you/fåkk ju, idiots/idiåtts, fucking noob, shut up osv osv.

Nu är jag en sån där tråkig typ som försöker leka lastbilschaffis och ligga kring hastighetsbegränsningarna (vilket inte är jättepoppis alltid), tar min plats i kön till exempelvis färjorna och stanna för rött.
Misstro mig inte nu. Dårarna behövs, annars hade det varit riktigt tråkigt antar jag. Visst är det kul när en hårding blåser förbi för att sedan ligga upp och ned bakom nästa krök (bara hänt en gång hittills). Även höra målbrotts-kidsen gasta "fucking noob" och skitungar utan pittkrull klaga på folk som kört på dom och inte vise versa. Allt som allt är det en väldigt tragikomiskt upplevelse.

Ska tilläggas att undertecknad icke innehar styrlapp men försöker ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Gjorde ett fullständigt stopp vid stoppskylt på vischan i västra delarna av England innan jag svängde (multiplayer). Sen blev jag omkörd och kort därefter kickad från servern. För vad? Nu minns jag inte exakt vad det stod, men något om "reason". Men någon förklaring såg jag inte. Sitter ett gäng och sparkar folk på måfå?

Min bild om "socialt experiment" bekräftades ganska fort under helgens timmar då multiplayer-delen avspeglar mycket av det moderna samhället i stort. Sabotörer, ur-vägen-här-kommer-jag-typerna, respektlösheten, fuck you/fåkk ju, idiots/idiåtts, fucking noob, shut up osv osv.

Nu är jag en sån där tråkig typ som försöker leka lastbilschaffis och ligga kring hastighetsbegränsningarna (vilket inte är jättepoppis alltid), tar min plats i kön till exempelvis färjorna och stanna för rött.
Misstro mig inte nu. Dårarna behövs, annars hade det varit riktigt tråkigt antar jag. Visst är det kul när en hårding blåser förbi för att sedan ligga upp och ned bakom nästa krök (bara hänt en gång hittills). Även höra målbrotts-kidsen gasta "fucking noob" och skitungar utan pittkrull klaga på folk som kört på dom och inte vise versa. Allt som allt är det en väldigt tragikomiskt upplevelse.

Ska tilläggas att undertecknad icke innehar styrlapp men försöker ändå

Tyvärr så blir man kickad lite då och då från servrarna. Ta en titt på Game Rules på TruckersMP sidan och kolla om du bröt mot någon av dessa regler. Du kanske körde utan lysen efter 19:00, det får man inte göra. Du kanske körde på fel sida av vägen i England, etc. Jag har även hört att man kan bli kickad av misstag när Admins sktiver fel userID. De är bara människor och de gör allt detta frivilligt. Man blir oftast kickad för att man är stilla för länge (AFK). Men det är inget att oroa sig för. Bara logga in igen och kör vidare. Det är värre att bli bannad.

Japp det finns alla typer på MP. De senaste tre dagarna har jag fått "äran" att anmäla tre förare som rammade mig på skoj. Jag filmade allt och skickade klippen tillsammans med deras TMPID (det hittar du i log_spawning-filen) till MP-admins. De går sen igenom bevisen och bannar skurkarna.

Testa köra på de andra servrarna där det är färre spelare och inga personbilar. Brukar vara lugnare på trollfronten.

Permalänk
Medlem

@kertander:

Tackar för mer info. Fick en sabotör på bild med hjälp av shadowplays reprisfunktion. Var hittar en korkad "log_spawning-filen"? Skulle gärna anmäla men nu kanske det är försent då jag saknar TMPID-tjofräsen.

Man ska vara lastbilsmeck i Rotterdam under multiplayer. Åkare är en direkt minusaffär. Tagit mig söderut för försöka stärka ekonomin något.
Har testat den mindre befolkade servern men då händer inte mycket på vägarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@kertander:

Tackar för mer info. Fick en sabotör på bild med hjälp av shadowplays reprisfunktion. Var hittar en korkad "log_spawning-filen"? Skulle gärna anmäla men nu kanske det är försent då jag saknar TMPID-tjofräsen.

Man ska vara lastbilsmeck i Rotterdam under multiplayer. Åkare är en direkt minusaffär. Tagit mig söderut för försöka stärka ekonomin något.
Har testat den mindre befolkade servern men då händer inte mycket på vägarna.

Hos mig ligger den på C:\Users\[loginanvändarnamn]\Documents\ETS2MP\logs. Jag kör engelskt windows 10. Tror det ser likadant ut i Windows 8 och 7. Byt ut [loginanvändarnamn] mot ditt loginnamn. På svenska blir det C:\Användare\[användarnamn]\Mina dokument\ETS2MP\logs.

Det är inte försent. Det skapas en ny logfil för varje dag du spelar ETS2 (och ATS men då hamnar de i ATSMP\logs). Bara du kommer ihåg datum och tidpunkt då olyckan skedde. Du måste ange tiden i UTC-tid, så om det skedde 12:00 vår tid ange -2 timmar, alltså 10:00. Du måste även publicera videon på t.ex. YouTube, Plays eller Twitch, så att TruckersMP kan titta på klippet. Har du bilder så lägg de på Imgur eller liknande. Glöm inte att inkludera länkar till dessa i Comments-fältet längst ner i rapporten.

Exempel på vad jag skrev sist jag anmälde en spelare:

Reported by kertander
Perpetrator Alaçatı Lojistik
Alias Alaçatı Lojistik  
Occurred 03 Sep 23:26
Server ETS2: Europe 2
Reason Ramming
Language English

Please provide all evidence, including /pinfo or similar
From the log_spawning file (CET time):
[20:40:40] Spawning GameTruck (Alaçatı Lojistik(1545) - TMPID: 598165 - Tag: K.ATATÜRK) Additional data:
Link to recording: https://www.youtube.com/watch?v=Riqi3FTR-9I

Ja det är nackdelen med de andra servrarna. Men vill man ha mindre troll så får man även mindre trafik. Vill man ha mer trafik får man även flera troll. Bra att man har valmöjlighet iaf. Om du kör på EU2 så försök att undvika Belgien, Nederländerna och Bergen. Testa åka konvoj. Känns säkrare när man är fler plus att det är roligare åka med andra.

Permalänk
Medlem

@kertander:

Tackar. Jag ska kika på det där senare idag. Ladda upp sekvensen på youtube kan jag göra. Sen får jag se hur mycket av det andra jag får ihop.
Såg på youtube nån som fick fyra dagar för sabotage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@kertander:

Tackar. Jag ska kika på det där senare idag. Ladda upp sekvensen på youtube kan jag göra. Sen får jag se hur mycket av det andra jag får ihop.
Såg på youtube nån som fick fyra dagar för sabotage.

Du kan följa en Admin LIVE på Twitch om du vill se hur jobbigt det är för de att städa bort alla troll som loggar in på ETS2MP.

https://www.twitch.tv/chrispatrol

Det finns några admins till som sänder live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Du kan följa en Admin LIVE på Twitch om du vill se hur jobbigt det är för de att städa bort alla troll som loggar in på ETS2MP.

https://www.twitch.tv/chrispatrol

Det finns några admins till som sänder live.

Så. Hittade en övertydlig steg-för-steg-guide som komplement till din förklaring på truckersmp:s forum. Nu är busfröt anmäld med länk till youtube. Gillade speciellt en punk bland FAQ

Q. Why can I only make 10 reports?
A. Admins are being asked to rate the quality of reports. This is being used to help get rid of the majority of useless reports that currently come through the system. The more good reports you submit, the more you will be able to report in the future. The more bad reports you submit, the less you will be able to report, to the point where you are no longer able to.

Förstår att vissa går in i lekroller och lattjar runt och smällar på lastbilar och garvar hysteriskt. Men då får man ta konsekvenserna när en surgubbe också anmäler.
Suget finns att ta några stadiga innanför västen och busa runt lite ska erkännas. Man kanske gör det nån lördag framöver med vetskap över en eventuell avstängning som följd.

Har sett hur en admin hovrar över världen och bannar folk på youtube. Kan inte vara lätt att hålla koll på ett dagis med 3500 aktiva samtidigt. Att någon av misstag åker ut ibland är förståeligt. Synd att jag inte hann uppfatta över varför jag kickades bara.

Permalänk
Avstängd

När jag kör Mp Truckers online så har jag två anställda som tycker det är trist att jobba så än så länge har de bara legat och vilat. Hur får jag dessa slöfockar ut på vägarna och börja tjäna in pengar åt mitt företag.

Denna gång jag spelade så mötte jag en konvoj, inte så många som håller sig i konvojen så jag tror jag blev krockad 20 gånger. Blev en dyr resa utan vinst kan man väl säga.
Hade hoppats att detta med online skulle vara roligare men tror man kan lägga ner det då det finns för många troll som inte kan eller vill köra ordentligt. En lösning tror jag skulle vara att ta bort alla bilar som folk åker runt i.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

När jag kör Mp Truckers online så har jag två anställda som tycker det är trist att jobba så än så länge har de bara legat och vilat. Hur får jag dessa slöfockar ut på vägarna och börja tjäna in pengar åt mitt företag.

Denna gång jag spelade så mötte jag en konvoj, inte så många som håller sig i konvojen så jag tror jag blev krockad 20 gånger. Blev en dyr resa utan vinst kan man väl säga.
Hade hoppats att detta med online skulle vara roligare men tror man kan lägga ner det då det finns för många troll som inte kan eller vill köra ordentligt. En lösning tror jag skulle vara att ta bort alla bilar som folk åker runt i.

Det är mest en massa troll ja riktigt trist.. Som du är inne på är de som kör personbilar oftast de som är mest benägna att trolla andra. Jag köpte American Truck Simulator och kör det offline istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

När jag kör Mp Truckers online så har jag två anställda som tycker det är trist att jobba så än så länge har de bara legat och vilat. Hur får jag dessa slöfockar ut på vägarna och börja tjäna in pengar åt mitt företag.

Denna gång jag spelade så mötte jag en konvoj, inte så många som håller sig i konvojen så jag tror jag blev krockad 20 gånger. Blev en dyr resa utan vinst kan man väl säga.
Hade hoppats att detta med online skulle vara roligare men tror man kan lägga ner det då det finns för många troll som inte kan eller vill köra ordentligt. En lösning tror jag skulle vara att ta bort alla bilar som folk åker runt i.

När du pratar anställda, menar du då anställda i spelet, dina AI förare? Eller menar du två kompisar som kör ETS2 MP tillsammans med dig och jobbar för ditt VTC företag?

Ja som sagt, super trist med troll, och de små personbilar som krockar med lastbilar och får de att flyga av vägen. Det är tråkigt ja, men man kan faktiskt undvika vissa ställen på kartan som Calais, Rotterdam och Bergen och då blir det genast mindre farligt att köra. Du kan faktiskt lägga om din rutt i GPS-en. Bara ett förslag. Testa andra servrar, EU3 är bra (Trial test server) där är personbilar förbjudna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det är mest en massa troll ja riktigt trist.. Som du är inne på är de som kör personbilar oftast de som är mest benägna att trolla andra. Jag köpte American Truck Simulator och kör det offline istället.

ATS MultiPlayer är faktiskt ganska fri från troll eftersom det är få spelare som kopplar upp sig på dessa servrar. 499 var rekordmånga för min del så testa ATS MP också.

Permalänk
Medlem

Det närmar sig nu med nya Scania S och R!
http://blog.scssoft.com/2017/09/new-scania-s-and-r-aproaching...

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt trevligt ut. Ska bli gratis uppgradering till dessa också. Sånt gillar man.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Viradise: Äntligen

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bra rabatt på ETS2 + alla kartor + DLC och ATS

Hej alla truckers,

Ni som fortfarande inte äger Euro Truck Simulator 2 eller bara vissa kartor passa på nu när de har specialpris på Humble Store:

ETS2 och ATS week special

P.s. Och snart kommer Italien kartan...

Permalänk
Avstängd

Tankade min Scania i sista sekunden, fick i 699,76 liter i min 700 liters tank. Var på knickelidanken kan man säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Och då står jag inför något som väger tyngre än frågan om hönan och ägget.
Nämligen, Volvo FH 16 750, eller Scania R730?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Försöker täcka hela kartan men det är ju helt hopplöst när det gäller de nya kartorna ex Frankrike. Först gör de helt hopplösa korsningar bara för att det ska bli så mycket strul som möjligt och sen gör de samma sak med varannan parkering och tankställe. Blir bara löjligt när det är tusen små vägar och rondeller bara för att göra det hopplöst att täcka allt.
Man får helt enkelt backa, köra mot trafiken och fulsvänga överallt för att det ens ska gå.

Hoppas de hoppar över detta på nya kartorna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Och då står jag inför något som väger tyngre än frågan om hönan och ägget.
Nämligen, Volvo FH 16 750, eller Scania R730?

Scania alla dagar i veckan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Scania alla dagar i veckan.

EDIT: Blev Scanian.

Volvo är till för de som inte vet att Scania finns.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Och då står jag inför något som väger tyngre än frågan om hönan och ägget.
Nämligen, Volvo FH 16 750, eller Scania R730?

Scania för ljudet om inte annat 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Scania, Volvo, DAF men kör de andra märken också beror på hur sugen man är, ena dag kör man ett märke andra dagen nästa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Scania T730 här! Med V8 ljudet från Kriechbaum
https://flic.kr/p/CVPhFo
Jag kör inte MP, endast offline. Trafikmods gör att man får en verklig trafikmiljö jämfört med originalet.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag undra hur man kommer in på te.x (kontrollcenter) det är säkert liknande § och sen måste man antagligen skriva in nått så man kan flytta lastbilen till vägen,om man har kört av vägen och inte kommer därifrån så att säga hehe, jag har sett "Squirrel" på youtube göra detta nämligen. finns säkert någon därute som vet

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Jag har ETS2 och funderar på att ta upp det igen. Är jävligt slappt att bara glida runt och lyssna på lite radio. Är det värt att köpa American truck eller köra vidare på ETS2? Jag kommer inte spela online och inte ladda ner bilar. Kanske testa lite olika fysikmods och så men förutom det blir det nog vanilla. Kan någon ge för/nackdelar? Jag har ett VR headset, är supporten bättre i något av spelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Affe69:

Tjenare, jag undra hur man kommer in på te.x (kontrollcenter) det är säkert liknande § och sen måste man antagligen skriva in nått så man kan flytta lastbilen till vägen,om man har kört av vägen och inte kommer därifrån så att säga hehe, jag har sett "Squirrel" på youtube göra detta nämligen. finns säkert någon därute som vet

Tryck F7 för skaderapporten och sen Enter för att ringa bärgare. Pris till närmaste stad kommer upp och bara att välja OK.
Laga och köra iväg.

Lycka till och ta det lugnt på vägarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10