PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Falle89:

23/6 15:58 här. Jodå bekräftelse har jag fått, men inne på MMs sida så står ordern bara som "Leverans påbörjad".

Beställde också från MM och fick en kreditupplysning här om dagen (jag beställde genom faktura). Samma där med att det står "Leverans påbörjad" vet inte om något av dessa är tecken på att dom påbörjat någon utskicks process dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

Okej. Konstigt! Kanske beror på betalsätt och vilket fraktsätt osv? Tror det är absolut lugnt

Ja fakiskt, kommer ej ihåg att jag valde fraktsätt, står bara expressleverans i bekräftelsen. Men då vet man att det är på gång iaf. Tack för återkopplingen!

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem

Tack för denna tråd med guldlänken http://gpukollen.ingman.me/.
Haft den i en tab i bakgrunden (glöm ej slå på ljudet!) i några dagar och imorse när jag scripta för arbetet skull hördes plötsligt ett högt *PLING*.
NetOnNet har visst PS5 i lager. 3 minuter senare har jag lagt en order, orderbekräft kom på någon minut och efter en heldag på spänn fick jag precis mailet att ett paket är påväg! Expressfrakt vald så bör väl kunna plocka upp redan imorgon.
Bara hoppas Demon's Soul skivan dyker upp innan helgen också.

Permalänk
Medlem

Lade in en beställning på disk versionen på Media Markt den 23:e, fick mail idag att den nu har skickats. Känns som om proppen för konsolltillgången börjat gå ur nu.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas så priset på blocket och tradera verkligen sjunker som en sten. Kollade nyss lite och många annonser som legat ute flera veckor, verkar inte som många är sugna på betala överpris längre.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Vi får hoppas så priset på blocket och tradera verkligen sjunker som en sten. Kollade nyss lite och många annonser som legat ute flera veckor, verkar inte som många är sugna på betala överpris längre.

Rätt åt dem, men dom kommer väl övergå till något annat som ger extra pengar....

Permalänk
Skrivet av Trinnit:

Lade in en beställning på disk versionen på Media Markt den 23:e, fick mail idag att den nu har skickats. Känns som om proppen för konsolltillgången börjat gå ur nu.

Är ni säkra på att konsolen skickades och inte bara ngt tillbehör ni la till i beställningen?

Jag beställde också en från media markt och fick idag att det skickats, men det var bara laddningstation till handkontrollerna och mitt psPlus som hade skickats när jag kollade kvittot på sändningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balthazarbux:

Är ni säkra på att konsolen skickades och inte bara ngt tillbehör ni la till i beställningen?

Jag beställde också en från media markt och fick idag att det skickats, men det var bara laddningstation till handkontrollerna och mitt psPlus som hade skickats när jag kollade kvittot på sändningen.

Jag beställde bara ps5 plus kontroll och står att det är påväg så antar det är ps5:an. Står det på kvittot med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av balthazarbux:

Är ni säkra på att konsolen skickades och inte bara ngt tillbehör ni la till i beställningen?

Jag beställde också en från media markt och fick idag att det skickats, men det var bara laddningstation till handkontrollerna och mitt psPlus som hade skickats när jag kollade kvittot på sändningen.

Men segt! Nope. Ett ps5 med extra handkontroll i min

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

Men segt! Nope. Ett ps5 med extra handkontroll i min

Den extra handkontrollen är ju inte en officiell bundle så de kan lika gärna bara ha skickat kontrollen nu...

Permalänk
Medlem

En PS5 för 6000 kr. Det känns verkligen bra. Tack återigen bugulu! Jag har dessutom ett PS5-headset (funderade på att sälja den, som är ännu oöppnad, men folk gav 600-700 kr ). Jag har egentligen inte varit taggad på PS5 men har en enorm PS4-spelsamling och kommer säkert gilla framtida PS5-spel som kommer (Xbox ser jag inte någon poäng själv med men jag gillar Microsofts tänk och det är en jättebra konsol).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Vi får hoppas så priset på blocket och tradera verkligen sjunker som en sten. Kollade nyss lite och många annonser som legat ute flera veckor, verkar inte som många är sugna på betala överpris längre.

Är rätt kul att se hur mkt skit folk får i köp och sälj på FB när de vill ha 8000 eller tom mer. Sett många som tipsat om denna grupp som kommentar

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle89:

Fick Du något meddelande om att ordern hade skickats? Jag beställde min en dag efter Dig men inte hört något.

Jo jag fick ett Mail om att den skickats😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av balthazarbux:

Är ni säkra på att konsolen skickades och inte bara ngt tillbehör ni la till i beställningen?

Jag beställde också en från media markt och fick idag att det skickats, men det var bara laddningstation till handkontrollerna och mitt psPlus som hade skickats när jag kollade kvittot på sändningen.

Jadå, jag beställde inte något annat. Står också konsollen+den extra kontrollen på kvittot. Och har fått fakturan för alltihop.

Skrivet av weewee:

Den extra handkontrollen är ju inte en officiell bundle så de kan lika gärna bara ha skickat kontrollen nu...

Väldigt stor och väldigt tung handkontroll isåfall, mitt paket ligger på runt 8kg enligt posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

En PS5 för 6000 kr. Det känns verkligen bra. Tack återigen bugulu! Jag har dessutom ett PS5-headset (funderade på att sälja den, som är ännu oöppnad, men folk gav 600-700 kr ). Jag har egentligen inte varit taggad på PS5 men har en enorm PS4-spelsamling och kommer säkert gilla framtida PS5-spel som kommer (Xbox ser jag inte någon poäng själv med men jag gillar Microsofts tänk och det är en jättebra konsol).

Bra att du fick tag på en för ett normalt pris :). Förhoppningsvis får ännu fler i tråden samma möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Den extra handkontrollen är ju inte en officiell bundle så de kan lika gärna bara ha skickat kontrollen nu...

Fick ett mail från mediamarkt när jag frågade hur länge de skulle ta innan konsollen kommer in på lagret. De sa att de som bokade som club skulle få och att det hade skickats idag. Kartongen som har skickat med postnord är typ 20 cm större på alla håll än ps5-kartongen vad jag kan se då borde båda vara med största sannolikhet

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem

Beställde en ps5 digital edition från mediamarkt den 24e juni kl 17.00 och det står "Ej i webblager – fördröjd leverans, Leverans påbörjad" på kvittot. Har någon annan fått sin ps5 digital edition skickad som beställt den 24e juni?. Kan det vara så att digital edition versionen av ps5 levereras i mindre mängd jämfört med ps5 standard? Har sett flera i denna tråd som fått sina ps5 standard skickade som beställde vid 23e.

Permalänk
Avstängd

Kan någon hjälpa mig har en fråga Ni som beställde från Netonnet idag undrar på eran postnord status står det att den är skickat från Netonnet centrallager ? eller varifrån står det att era är skickad från ? tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman02:

Beställde en ps5 digital edition från mediamarkt den 24e juni kl 17.00 och det står "Ej i webblager – fördröjd leverans, Leverans påbörjad" på kvittot. Har någon annan fått sin ps5 digital edition skickad som beställt den 24e juni?. Kan det vara så att digital edition versionen av ps5 levereras i mindre mängd jämfört med ps5 standard? Har sett flera i denna tråd som fått sina ps5 standard skickade som beställde vid 23e.

Jag beställde digital modell 23/6. Samma status

Permalänk
Skrivet av Gamer12345:

Kan någon hjälpa mig har en fråga Ni som beställde från Netonnet idag undrar på eran postnord status står det att den är skickat från Netonnet centrallager ? eller varifrån står det att era är skickad från ? tacksam för svar

Samma på min leverans, står dessutom 1 dag kvar så förhoppningsvis kan den vara framme imorgon.

Permalänk

Måste man göra något särskilt för att gpukollen.ingman.me ska funka på datorn? Fungerar prima i chrome på mobilen men på datorn så står det bara 0 på allting. Finns en hel del grafikkort inne som inte dyker upp på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Måste man göra något särskilt för att gpukollen.ingman.me ska funka på datorn? Fungerar prima i chrome på mobilen men på datorn så står det bara 0 på allting. Finns en hel del grafikkort inne som inte dyker upp på datorn.

Har du prövat i Edge? Ifall det funkar där så kanske det är något tillägg i chrome som blockerar det. Annars kanske något anti-virus program som möjligtvist är lite för bra?

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Hej på er alla!

Jag beställde ett PS5 den 24/6 och valde disc version.

Men sen när jag får mejl bekräftelsen så står det digitial......
Någon mer som råkade ut för detta?

Är 100% att jag valde disc version.

Permalänk
Skrivet av Gabriel Vinyl:

Hej på er alla!

Jag beställde ett PS5 den 24/6 och valde disc version.

Men sen när jag får mejl bekräftelsen så står det digitial......
Någon mer som råkade ut för detta?

Är 100% att jag valde disc version.

Hur mycket betalade du?

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Hur mycket betalade du?

Det står 5 800 kr.
Så borde nog ha reagerat själv...

Men är fortfarande helt 100 på att jag klickade in på disc.
Men ville bara få det bekräftat, Men annulerade fakturan idag när jag såg att det var digital.

Så hoppas dem släpper en disc version någonstans snart!

Permalänk
Medlem

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...

Retrospelbutiken har konsol + handkontroll.

Edit: 9:50 Slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

endast 1 kvar Retrospelbutiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Synd den butiken är nästa 600kr dyrare än mediamarkt t.ex

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Dem hade en vanlig ps5 med disc på spelbutiken.
Kan ha fått den sista....Nu är det bara att hålla tummarna!

Jag vill endå tacka all i den här tråden för allt ni postar

Permalänk

Dött idag..