Permalänk
Medlem

ser kalas ut! de där färgerna är underbara. vitt med detaljer i blått, kan inte bli mycket snyggare! creds kid!

Permalänk
Medlem

skulle man inte kunna få se slutresultatet snart?

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar :D. Som sagt chassit kommer hem på onsdag och kommer troligen då posta uppdateringar eftersom vattenblocket också kommer hem då skulle jag tro. Har lite mer lackning och göra på min Muskeetör men den är snart färdig. Kom också på varför inte flera leds än 1 lyser när dom är kopplade till USB. Den orkar inte med att driva dom eftersom dom ska vara kopplade till 12V :D. Återigen Tack för all underbara kommentarer

Permalänk

Kan du inte montera bara fronten så man får se hur den blir? måste fan se om det blir bra eller inte när allt är monterat

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Efter första bilden på lackeringen trodde jag att du var tokig men sen såg jag resten av bilderna så helheten verkar bli riktigt snyggt!

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

Tjena!

Nu börjar projektet ta fart igen jag är klar med chassit och plockat ihop det, lite små plock kvar dock. Jag ska ner på Clas-Ohlson och köpa luft på burk som jag ska blåsa rent komponenterna med eftersom dom legat ett tag. Ska kanske skaffa plexiglas idag med och börja med glowpaden så det kommer kanske bilder på det här idag med. Det var också nån som frågade efter en bild när chassit är lite ihop plockat, eftersom det är lite ihop plockat nu så tog jag en bild :D.

Permalänk

vill inte klaga, men jag tycker att den blåa randen borde fortsätta på "taket".. bara en ide

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

snyggt.. Men jag tycker du ska måla fläktarna också när du ändå är på gång, det skulle ge mycket bättre helhets bild(Har inte läst, bara tittat på bilderna)

Visa signatur

Workstation: AMD2500+, Abit NF7-S 2.0, 2*256 TwinMOS-Winbond, Hercules 9800Pro, 120gb Seagate, Samsung 959NF 19"
Laptop: Compaq Evo N1015v, AMD1700+, 256DDR, ATI RADEON IGP 64mb, 19gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
vill inte klaga, men jag tycker att den blåa randen borde fortsätta på "taket".. bara en ide

Instämmer

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

en sak till.. blått plexi

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

varför inte en Greklands flagga medans du ändå håller på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
vill inte klaga, men jag tycker att den blåa randen borde fortsätta på "taket".. bara en ide

Instämmer också
Lite fult att randen bara bryts på taket

Permalänk
Medlem

Mkt snyggt. Bra gjort oxo, gillar fläkthålen uppe.

Får man fråga om du sett mitt bygge? eftersom det liknar mkt ditt:
2färger(samma ställe färgat förutom att jag inte färga där uppe, och jag har färgat vissa detaljer röda inne).
Mittenplåten borttagen.
Plexit i sidan liknar :).

aja en bild säger mer än tusen ord:

Keep up the good work, och ska du måla agget?
Och vad ska fötterna ha för färg?

Mvh

Visa signatur

;)

Permalänk

Kan sätta en 10:a på att han sett ditt Men det betydet ju inte på nått sett något negativt, bara positivt att folk tar ideer från varandra.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Kan sätta en 10:a på att han sett ditt Men det betydet ju inte på nått sett något negativt, bara positivt att folk tar ideer från varandra.

Absolut, jag postade inte för att jag tyckte något negativt, jag bara undrade och det skulle vara kul om han blivit inspirerad av mig :D.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

När jag såg dtt chassi så snodde jag iden att göra det där blåa i fronten :D. Mittenplåten gillade jag inte första gången jag såg den för den låg ivägen så mycket enligt mig så den tog jag bort så fort jag tog ur chassit ur kartongen. Jo jag har tänkt att måla agget med för att det blir snyggare. Trist med grått agg i när chassit är vitt. Jag har tänkt att göra min Aerogate 2 vit med blå rand också. Kanske lite andra saker som man kommer på. Ska också har 2 radiatorer på vattenkylningen så man för bättre kylning. Har också tänkt eftersom detta ska bli min Ultimata Spel Dator så har jag tänkt att köpa 3(!!) 200Gb 8mb Maxtor HDDs. Jag har en 200Gb 8mb Maxtor nu och en 80gb till systemet. Också funderat på ett annats grafikkort nämligen ett Abit Radeon 9800xt 256Mb. Och lite andra gott och blandat :D. Mer uppdateringar kommer så, stay tuned!

Permalänk

Kan man inte få se lite mer bilder på ditt bygge?:D

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du stoppar dina hårddiskar uppe vid 5,25" platserna som jag gjort, om du har plats med dom, jag har själv 4st där uppe.
Det blir mkt mindre kabelhärva osv. och det blir så rent undertill.
du kommer ha 5 hårddiskar ser det ut som så det kan bli ont om 5,25" platser.
Själv har jag bara en DVDbrännare och aeromastern +4HDD och har plats för 2 till (en bakom aeromastern och en gömd plats under brännaren)

Men som sagt det blir mkt finare så där och rekommenderar det till alla, chieftecs hddlåder är bara jobbiga. Se bara till att få dit en fläkt som kyler hårddiskarna, jag har bara lagt en fläkt på nu men ska fixa det fint vid senare tillfälle

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

OK Mera kommentarer

Permalänk
Avstängd

Vore grymt om du sprayade fläktarna vita som ska vara där uppe, Med nav och blad i blått. Alltså bara ramen vit. Och randen fortsätter självklart in över taket.
Bara en tanke.

Permalänk
Medlem

Jo det vore det men jag orkar inte har tagit så lång tid nu och har nu monterat det och vägrar borra bort nitar osv nu igen. Det får bli så nu ser bra ut ändå, enligt mig iaf.Är ju ej färdig en så man får dra slutsatser när man fått se hela chassit klart. Sorligt men sant

Permalänk
Avstängd

I ett så pass ljust chassi kommer svarta fläktar inte passa in.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli halvtransparenta fläktar eftersom dom ska lysa blått för er som inte visste Så lacka behöver jag nog inte

Permalänk
Avstängd

Ah, oki, sorry, kanske skulle läst mer...

Permalänk

FY satan vad nmice det blir... jag har ochså chifteck en stolek minder men ska köpa det större... men jag undrar mlir inte chssit ostabilr när ni tar ur hyllan? eller är det nån som har någon bra ide om vad man kan använda den till förutom att ställa en vatten pump på?

Visa signatur

Op som används:
Windows 98SE, Windows 2000 pro (sp4), Windows 2000 Advanst Server (sp4), Windows Xp Home (sp2), Windows Xp Pro (sp2), Windows Xp Media Center (sp2) och Windows 2003 Standard Server

Permalänk
Medlem

vrrss koomre ud ifrn?

Kan du möjligtvis skriva lite saktare eller iaf kolla igenom det du skriver....

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtomicX
vrrss koomre ud ifrn?

Kan du möjligtvis skriva lite saktare eller iaf kolla igenom det du skriver....

vrrss koomre ud ifrn = Var Kommer Du Ifrån ? Right?

Nejdå ta bort din hylla du den gör inte att den blir ostabil. Men tänkt dig för du måste kapa av den osv. Annars fäster inte hdd kabinetten, den översta. Du måste kapa av den och sedan popnita dit en del utav den fast den delen är ej ivägen. Lite uppdateringar jag har bestämt mig och jag kommer måla den blåa randen över hela take iaf. Men jag har en liten suprise going on så att ni får helt ENKELT VÄNTA på slut resultatet Stay Tuned återigen

Permalänk
Medlem

jag blev inspirerad av dig och Solxe när jag satt å läste i denna tråd igår natt.
så jag cyklade ner till biltema idag å köpte färg

försökte måla mitt chassi för typ 4 år sen, men jag hade aldrig sprayat och det gick åt helvete.
såg ut som hela chassit blödde färg ungefär.
Kan bero på att jag sprayade på som bara den (på den tiden visste jag inte att man kunde spraya i lager).

därför var jag lite orolig att allt skulle gå åt helvete, men till min förvåning så blev det helt ok!

funtar på att ersätta det blåa med neon-grönt

ska fortsätta måla under veckan, är lite fundersam över själva chassit(metall delen).
Undrar om jag måste förarbeta ytan med sandpapper eller om det bara e å spraya rakt på.

hur somhelst, tack för den fina inspirationen killar ;D

Permalänk
Medlem

shit va fint.. men mer bilder på när det är klart plz !

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd

Ett litet tips bara stockis. Dricker du för mycket Lapin Kulta så kanske du sabbar det här chassit också.