World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

nu har man 16 lvlar kvar att powerlevla innan Exp. hoppas man hinner

sen. vad tusan är Glyphs till för ?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
nu har man 16 lvlar kvar att powerlevla innan Exp. hoppas man hinner

sen. vad tusan är Glyphs till för ?

Kolla Auction House under kategorin "Glyph" helt störda saker... tryck sedan på "P" och gå in på kategorin Glyph.. där kan du placera ut glyphs du köper... köpte t.ex en billig glyph (hade inte råd med bättre) som gör att när jag kastar "sunder armor" på en fiende så blir även en fiende intill också märkt med sunder armor... kostade mig 50silver... stört.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Honor & Märken från Bg

Är det någon som vet fakta om vad som kommer hända med dom märken och den honor jag har från Bg när nya wow kommer den 13/11 ??

Har hört en del rykten om att allt kommer att nollas.
OM det är så så är det ju surt att sitta på 4 x 100 märken å 75k honor..
Bifoga gärna en länk till där fakta kan läsas..
Jag själv har inte hittat annat än vad folk TROR i olika forum...

Permalänk

Re: Honor & Märken från Bg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Är det någon som vet fakta om vad som kommer hända med dom märken och den honor jag har från Bg när nya wow kommer den 13/11 ??

Har hört en del rykten om att allt kommer att nollas.
OM det är så så är det ju surt att sitta på 4 x 100 märken å 75k honor..
Bifoga gärna en länk till där fakta kan läsas..
Jag själv har inte hittat annat än vad folk TROR i olika forum...

Arena points kommer resetas.
Honor points och BG marks kommer inte resetas.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Honor & Märken från Bg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.Ekström
Arena points kommer resetas.
Honor points och BG marks kommer inte resetas.

Var är Källan till den faktan?
plz om du har en så länka...

Permalänk

Re: Re: Re: Honor & Märken från Bg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Var är Källan till den faktan?
plz om du har en så länka...

Jag kan bekräfta att detta stämmer, orkar inte leta upp en länk men det var en blå post om honor/marks när dom ändrade sig och bestämde att dom inte ska resetas. Arena points ska resetas, något annat vore ju orimligt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Honor & Märken från Bg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag kan bekräfta att detta stämmer, orkar inte leta upp en länk men det var en blå post om honor/marks när dom ändrade sig och bestämde att dom inte ska resetas. Arena points ska resetas, något annat vore ju orimligt.

hmm ok.. tackar då alla för infon.. då är mina marks och honor safe....
Vore ju synd om man tappade 4x100 marks och 75k honor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
hmm ok.. tackar då alla för infon.. då är mina marks och honor safe....
Vore ju synd om man tappade 4x100 marks och 75k honor...

Bekräftar också detta.
Det enda du förlorar är Arena Points när du väl dingar 71.
Så du kan vara lugn.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Kollade lite på Glyphs i wow igår.. och vafan.. är detta ett skämt eller?? hur störda grejer är det inte lagt till där?? Måste väl finnas nån typ av hake, downside eller att de inte alltid fungerar? Jag kollade inte på så många.. men vissa gjorde ju verkligen störda förbättringar... hur fan har de tänkt att de ska kunna balansera allt detta skit de kastat in i wow??? jag ser det som en förstörelse... glyphs kommer ju styra PvP i wow... som om det inte var tillräckligt att de gjort så ingen klass är unik längre..

Tycker inte det finns "störda" glyphs...
Alla får en förbättring, vet inte varför det skulle bli någon större skillnad...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tycker inte det finns "störda" glyphs...
Alla får en förbättring, vet inte varför det skulle bli någon större skillnad...

Att man istället för gör 1 sunder så gör man 2 sunder.. eller en sunder extra på moben brevid.. det tycker jag är "större skillnad" .. och det va bara ett exempel..
Eller druiders rend.. står i en glyph att det blir omöjligt för 'target' att fly....

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Att man istället för gör 1 sunder så gör man 2 sunder.. eller en sunder extra på moben brevid.. det tycker jag är "större skillnad" .. och det va bara ett exempel..
Eller druiders rend.. står i en glyph att det blir omöjligt för 'target' att fly....

Undrar om den funkar med devastate med...den verkar bra, men gamebreaking i pvp? närdå

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tycker inte det finns "störda" glyphs...
Alla får en förbättring, vet inte varför det skulle bli någon större skillnad...

Den grejen som iriterar mig mest är att dom lägger in mera och mera grejer, men fixar inte balans skillnader mellan klasserna som det redan var..

Fast det är en ganska smart idé och roligt att få lite nytt i spelet förutom just instancer / raids, landskap osv!

MVH
Snark

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Undrar om den funkar med devastate med...den verkar bra, men gamebreaking i pvp? närdå

Det ska funka enligt tankspot.com, men däremot så gör man inte skada på den andra utan applicerar enbart en sunder.

Balansen kommer att bli bättre och bättre, men Glyphs i dig skapar inte en obalans som det är nu enligt mig och skulle så vara fallet ser vi nog ändringar från Blizzard.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem

Väntar på att PCT ska öppna till Al'Akir. Otroligt tråkigt när det stängs ner dagen före löning. Har väntat i ett par veckor nu och näst intill gjort alla achievements man kan göra.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Mitt macro för Shadowdance och sen Cheap shot verkar inte funka som det ska. Jag skrev helt enkelt:

/cast shadowdance
/cast cheap shot

Kan någon hjälpa mig få det att fungera?

Du kan pröva med följande:

/cast shadowdance
/stopcast
/cast cheap shot

Vet att det får några problem att fixas, många macros jag använder har fixats med det.

Btw, j*vla skönt att spela med TG på min warrior nu när det är nere på 5% penalty, man dishar ju ut dmg som tusan! Just nu kör jag med Gorehowl från Karazhan tillsammans med The Oathkeeper som oftast finns ute på AH nu för tiden. Försöker just nu få tag i Arcanite Ripper, också från Karazhan. Den med Gorehowl blir ju en fin kombo:D

Verkar som att befolkning har minskats ner kraftigt på Al'Akir nu, tack vare free migration. Nu är det bara kö under dom absolut jobbigaste timmarna, och till och med då är det bara 50-100 pers kö.

Permalänk
Medlem

Låter bra det där med Al'Akir. Har joinat en guild vid namn Pure och väntar just nu på att servern ska öppna för PCT igen

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Väntar på att PCT ska öppna till Al'Akir. Otroligt tråkigt när det stängs ner dagen före löning. Har väntat i ett par veckor nu och näst intill gjort alla achievements man kan göra.

Varför, VARFÖR vill du komma till AA? vi har redan så mycket folk så realmen håller på att spricka, det är nästan omöjligt att farma saker sålänge du inte är ute efter 0400 pga all ganking osv. Samt att realmen är överfull med stolpskott sen pve>pvp transfers öppnade..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Varför, VARFÖR vill du komma till AA? vi har redan så mycket folk så realmen håller på att spricka, det är nästan omöjligt att farma saker sålänge du inte är ute efter 0400 pga all ganking osv. Samt att realmen är överfull med stolpskott sen pve>pvp transfers öppnade..

Min guild spelar där.

EDIT: För att förtydliga; Min guild transferade dit.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Min guild spelar där.

EDIT: För att förtydliga; Min guild transferade dit.

Isch... Vad heter guilden btw?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Varför, VARFÖR vill du komma till AA? vi har redan så mycket folk så realmen håller på att spricka, det är nästan omöjligt att farma saker sålänge du inte är ute efter 0400 pga all ganking osv. Samt att realmen är överfull med stolpskott sen pve>pvp transfers öppnade..

För att Al'akir har "super elite cs-kids-vi-är-bäst-alla-andra-suger"-stämpeln. Det är attraktivt för många

Permalänk

Fick äntligen titeln Bloodsail Admiral idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Undrar om den funkar med devastate med...

Det gör den. Och den breakar inte CCade targets om dem blir träffade av den "extra" sundern heller.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Det gör den. Och den breakar inte CCade targets om dem blir träffade av den "extra" sundern heller.

Verkar ju vara jäkligt bra.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Isch... Vad heter guilden btw?

Cult

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Asså mitt wow e konstigt. jag kan inte skriva ÅÄÖ ingame. Får bar up ett ? inge mera,

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Asså mitt wow e konstigt. jag kan inte skriva ÅÄÖ ingame. Får bar up ett ? inge mera,

Du kanske loggar in på en icke europeisk realm?
Eller så är det windows som kukat ur kanske?...

Permalänk

Tycker min fps är mycket konstig, vet att de nya skuggorna tar en del fast även med shadow quality på lägsta så går det dåligt!

Någon som har någon ide på vad det kan vara :(?

Bilder på inställningar:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Uppsync.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman01/installningar1.jpg

Specs i sign, har för övrigt vista 64 och två skärmar.

Permalänk

Någon som vet om dom kommer öppna transfer till fulla servrar när WOTLK går live? Eller ja, om dom någonsin kommer göra det, vill ju ha mina druid på frostmane där jag har alla andra

Permalänk

Tänkte dra igång och levla upp min paladin till level 70 innan wotlk

Är level 64 och rested, sen ja. har inte spelat på 3mån..

Hur lång tid tar det för mig att komma till 70, läste något om att dom ändrat xp:n som behövs mellan 60-70?

kommer det gå fort?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060