Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

nejnej, htpc prylar vill vi ha

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens in på sidan, där rök det inköpet av skärm

Permalänk
Medlem

Har till och med slutat tugga för mig, totalt dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinnica:

Kommer inte ens in på sidan, där rök det inköpet av skärm

Ja men då var det ju extremt billigt.

Det här måste nog vara första gången kompletts sida inte pallar trycket för en 6h-rea?

Permalänk

komplett.se är ganska mycket timeout att nå..sajten nere mitt i allt reabuzz :/

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Jaha ja. Här satt man med fyra produkter värda 5K i varukorgen och så får sidan en blackout. När jag sedan kommer in igen efter tio minuter så är korgen tom och jag kan inte lägga till dem längre eftersom timmen var slagen.

Det var den rean det! Bättre lycka nästa gång, Komplett! Min plånbok är bara öppen för sidor som fungerar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Aha, så det är inte bara för mig som sidan är helt galet seg för.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Helt misslyckad rea när man inte ens kommer in på deras hemsida. De borde väl kunna räknat ut att det skulle bli tryck på den?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Lite udda rea...
Lyckades med ett köp tillslut. Från att jag tryckte på till kassan och att jag var klar tog det 40 minuter.
Vart utkastad två gånger men kunde komma vidare med knappen skicka igen.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

För helvete, hur kan er sida inte klara av en rea? Pinsamt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Ja men då var det ju extremt billigt.

Det här måste nog vara första gången kompletts sida inte pallar trycket för en 6h-rea?

Är verkligen inte första gången, känns nästan som varje rea komplett har så crashar deras servrar av överbelastning...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Det roliga är att inWarehouse sida också kraschat.
Visst att det är samma koncern men det borde vara lite mer avskilt....

Permalänk
Medlem

Rean ska vara förlängd till kl24:00 som kompensation

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Komplett.se

Här kommer pudeln.

Som ni märkt har vi haft stora problem med Komplett.se de senaste timmarna på grund av enorm belastning på våra servrar.

Vi jobbar stenhårt med att komma igång igen och satsar på att lägga upp HELA REAN med alla erbjudanden klockan 21 eller så fort sidan fungerar igen - fram till midnatt.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Här kommer pudeln.

Som ni märkt har vi haft stora problem med Komplett.se de senaste timmarna på grund av enorm belastning på våra servrar.

Vi jobbar stenhårt med att komma igång igen och satsar på att lägga upp HELA REAN med alla erbjudanden klockan 21 eller så fort sidan fungerar igen - fram till midnatt.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10310...

Juste deal så att ingen blir drabbad av tidsgränserna för de olika produkterna.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Omnicube:

Det roliga är att inWarehouse sida också kraschat.
Visst att det är samma koncern men det borde vara lite mer avskilt....

De ligger på en virtuell server i samma kluster. Därför drabbas alla sidor som delar server-pool.
Så Komplett i Danmark & Norge samt ett par sidor till är också drabbade.

// Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

De ligger på en virtuell server i samma kluster. Därför drabbas alla sidor som delar server-pool.
Så Komplett i Danmark & Norge samt ett par sidor till är också drabbade.

// Erik

Klantigt upplägg men good guy-komplett.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Min plånbok är bara öppen för sidor som fungerar!

Och den här tråden är bara för dom som bryr sig, ta och handla från en annan sida? Förhoppningsvis kommer du att kunna lägga tillbaka alla varor du hade i din kundkorg. Ge dom en chans att åtminstone försöka åtgärda saken innan du helt lämnar dom. Eller var det ironi du påpekade med ditt inlägg? Jag kan nästan lova dig att varenda återförsäljare av det större slaget, (inet, cdon, dustin etc) nån gång haft problem med överbelastade sidor.
Oftast så är dom schyssta som i det här fallet och erbjudet dom potentiella kunder som missade erbjudandena allting igen. Det kallad att värna om kunderna vilket är mer än man kan säga om ex cdon och pixmania (2 skräpföretag på kundsupport enligt mig) som flera gånger inte har gjort nånting för att kompensera dom som fick sina ordrar bortslängda etc. Pixmania har gjort exakt detta för mig, hade varor för flera 1000 i korgen för ett tag sen på deras rea, beställde mot faktura och min rabatt uteblev och allt vad ordinarie pris pga ett fel i deras servrar sa dom. Nån kompensation var det inte tal om, utan allt skickades tillbaka då det skilde åtskilliga 1000 lappar mellan beloppen. Man ska vara glad att det finns företag som försöker värna om sina kunder och göra rätt gör sig när dom klantat till det.

Dom har klantat till det ja, men kommer erbjuda hela rean igen, men det kanske du missade?
Bra jobb hur som helst komplett.
Edit. Många stavfel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Batman och Robin.. H0h0!

Permalänk

det här inte komplett...

skämt åtsido vad bra att man ska kunna ta del av hela rean sen .

Permalänk
Komplett.se

Förlåt.
Vi har tyvärr inte lyckats lösa problemen med vår webb. Vi kommer att jobba hela kvällen och natten tills Komplett.se fungerar som normalt. När vi är igång igen så lägger vi ut ALLA erbjudanden. De kommer att gälla under hela morgondagen (torsdag), så att alla får chans att ta del av erbjudandena.
Vi återkommer så snart vi är uppe igen.
Tack för tålamodet i kväll och än en gång - förlåt

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

De ligger på en virtuell server i samma kluster. Därför drabbas alla sidor som delar server-pool.
Så Komplett i Danmark & Norge samt ett par sidor till är också drabbade.

// Erik

och det saknas begränsning utav vad en virtuell server kan allokera? Samt minimumnivå för övriga servrar?

Permalänk
Medlem

Jag kom in strax innan kl 21, på ljud och bild-rean. Var där verkligen inga tv-apparater planerade till rean?
Synd, det enda jag var på jakt efter.

Men det kanske kommer imorgon? 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Förlåt.
Vi har tyvärr inte lyckats lösa problemen med vår webb. Vi kommer att jobba hela kvällen och natten tills Komplett.se fungerar som normalt. När vi är igång igen så lägger vi ut ALLA erbjudanden. De kommer att gälla under hela morgondagen (torsdag), så att alla får chans att ta del av erbjudandena.
Vi återkommer så snart vi är uppe igen.
Tack för tålamodet i kväll och än en gång - förlåt

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9...

Kan inte bli bättre än såhär

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Omnicube:

och det saknas begränsning utav vad en virtuell server kan allokera? Samt minimumnivå för övriga servrar?

Jag är inte helt insatt i hur strukturen ser ut. Exakt vad som är problemet vet bara IT-avdelningen och de jobbar med att försöka lösa det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta
Taget från samma produkt;

Fits laptops up to 15,6", superior quality
Bärväska för bärbara datorer med skärmstorlekar på upp till 11,6" - utmärkt kvalitet.
Bärväskan passar alla bärbara datorer med skärmstorlekar på upp till 16"

Permalänk

Lite mycket hype för ett våffeljärn och en hårddisk

Permalänk
Komplett.se

Webben börjar vakna till liv. Vi håller tummarna för att den orkar med.

Vi sitter och aktiverar alla rea-produkter manuellt nu. Så kampanjen kommer fyllas på konstant de närmaste timmarna.
Alla rea-produkter finner ni på samma sida som tidigare, dvs denna: https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11756

Vi kör som sagt rea på allt under hela torsdagen eller tills att det tar slut. Så att så många som möjligt ska ha en chans att fynda.

Nu kommer vi fokusera på att lägga upp alla rea-produkter på webben igen och sen går vi hem. Så det blir inga fler svar här eller på Facebook innan i morgon. Ha de fint och belasta inte ihjäl våra servrar under natten
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag kom in strax innan kl 21, på ljud och bild-rean. Var där verkligen inga tv-apparater planerade till rean?
Synd, det enda jag var på jakt efter.

Men det kanske kommer imorgon? 😀

Jag räknade till 5 TV just nu, från 42" till 50"

https://www.komplett.se/panasonic-42-led-tv-tx-42a400e/814484
https://www.komplett.se/lg-50-3d-led-smart-tv-50lb650v/815948
https://www.komplett.se/panasonic-50-led-tv-tx-50a400e/814483
https://www.komplett.se/lg-47-3d-led-tv-47la613v/777370
https://www.komplett.se/samsung-50-led-tv-ue50h5005/813625