Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Poker III verkar bli ett bra tangentbord, jag skulle framför allt ser fram emot en version med svensk/nordisk tryck på tangenterna. Jag gillar att det kommer att vara programmerbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja verkligen, Poker II är ju också programmerbart men bara på PN lagret, jag vill kunna programmera om alla knappar i alla lager.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Ja verkligen, Poker II är ju också programmerbart men bara på PN lagret, jag vill kunna programmera om alla knappar i alla lager.

Precis!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Ja verkligen, Poker II är ju också programmerbart men bara på PN lagret, jag vill kunna programmera om alla knappar i alla lager.

Varför? ren nyfikenhet alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Varför? ren nyfikenhet alltså

För att få full kontroll över tangentbordet Det går att göra massor med saker, tex: macron, mediaknappar, flytta fn-knapp, lägga till fn-knapp med mera. Att ändra caps lock till fn-knapp eller fn-lock. Är något jag själv skulle vilja göra. Vissa saker kan man ändra genom programvara, men fn-knappar och olika lager funkar oftast inte att ändra.

Edit: jag vet att du inte frågade mig, men jag ville svara ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

För att få full kontroll över tangentbordet Det går att göra massor med saker, tex: macron, mediaknappar, flytta fn-knapp, lägga till fn-knapp med mera. Att ändra caps lock till fn-knapp eller fn-lock. Är något jag själv skulle vilja göra. Vissa saker kan man ändra genom programvara, men fn-knappar och olika lager funkar oftast inte att ändra.

Edit: jag vet att du inte frågade mig, men jag ville svara ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Var bara inte medveten om att du kunde "skapa" funktioner genom programmeringen...?
t.ex mediaknappar osv..
Men det är ju helt klart en användbar funktion

Permalänk
Medlem

Mycket snack och lite tangentbord, särskilt från mig
Jag fick hem två artisan keycaps som jag har köpt så jag tog några dåliga bilder med telefonen(bättre bilder på keycapsen här):

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av plasti dip på tangentbord? Vill dippa mitt Cmstorm Quickfire Rapid så att det blir vitt men vet inte om det fungerar, tänkte mest på att ytan är utav soft touch.

Och är det någon skillnad på kvalitet? Duger Biltemas "gummifärg" eller ska man satsa på något mer känt märke?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bakgrund:

Någon som har erfarenhet av plasti dip på tangentbord? Vill dippa mitt Cmstorm Quickfire Rapid så att det blir vitt men vet inte om det fungerar, tänkte mest på att ytan är utav soft touch.

Och är det någon skillnad på kvalitet? Duger Biltemas "gummifärg" eller ska man satsa på något mer känt märke?

Jag tog sandpapper och slipade bort gummiytan före lackering, det fungerade hur bra som helst. Var inte direkt tidskrävande att få bort ytan heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag tog sandpapper och slipade bort gummiytan före lackering, det fungerade hur bra som helst. Var inte direkt tidskrävande att få bort ytan heller för den delen.

Blev inga repor eller så då? Och använde du primer innan? Eller blir färgen kanske ännu känsligare för repor och jack då?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Mycket snack och lite tangentbord, särskilt från mig
Jag fick hem två artisan keycaps som jag har köpt så jag tog några dåliga bilder med telefonen(bättre bilder på keycapsen här):

Så snyggt med warmaster! Sjävl har jag Warmaster Darkness hemma som skall få pryda mitt TANK 93 när det är klart. Hoppas skaparen till dessa fortsätter att hålla dom till limiterade serier... det blir ju ett mycket roligare samlarvärde i dom då menar jag.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bakgrund:

Blev inga repor eller så då? Och använde du primer innan? Eller blir färgen kanske ännu känsligare för repor och jack då?

Man tar ju grovt papper först och sen avslutar med lite finare. Men du vill ju ha en rätt ruggad yta att lacka mot ändå så.
Jag tog primer först och sen 3 riktigt runna lager med färg.

Permalänk
Medlem

Uuuuuughh..fan, nu är det riktigt jobbigt!
Massdrop har just nu ett erbjudande om poker 2 med clears och pbt caps..och ja ville inte ens ha ett 60%...men det är med clear....och pbt caps...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dj_aleks:

Uuuuuughh..fan, nu är det riktigt jobbigt!
Massdrop har just nu ett erbjudande om poker 2 med clears och pbt caps..och ja ville inte ens ha ett 60%...men det är med clear....och pbt caps...

Clears är inte mycket att hurra för, om man inte ska smörja dom förståss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Clears är inte mycket att hurra för, om man inte ska smörja dom förståss.

Förvisso, men ja gillar dom snäppet mer än mina bruna!
Blåa går inte alls hemma hos mig, tjejen kommer bokstavligen strypa mig..
Får väl skaffa mig alps istället, transplantera över dom där blåa (eventuellt monterey?) som ja hittade på ett av t-borden ja visade här längre bak i tråden.

Permalänk
Medlem

https://www.massdrop.com/buy/grifiti-mechanical-keyboard-case

Vet inte om det är flera som sett det här i denna delen av forumet, men länkar ändå!
Köpte ett och ska bli kul och se hur det blir. Var ju inte så jätte dyrt, så värt att prova iaf!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Uppdatering, visade sig att ett av dom tangentborden ja länkade tidigare, inte hade monterreybrytare utan "vanliga" blå! Så nu ligger all plast i diskmedel-soppa och blir ren och fin! :D'
Doubleshot-caps hade den också

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Julklappen till mig själv i år blir nog ett Matias Tactile Pro tangentbord (ej tysta modellen) bara keyboardco får in dem i lager i tid. Jag tror att jag kommer att gilla Alpbrytarna. Nästan helt säker på det. Då får de ackompanjera mina Buckling Springs och Cherry Blues. I like it bumpy. Så det kanske kan dyka upp lite foton på ett sådant här framöver.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Mycket snack och lite tangentbord, särskilt från mig
Jag fick hem två artisan keycaps som jag har köpt så jag tog några dåliga bilder med telefonen

Snygga warmasters Fick själv hem en likadan grön och en gul. Nu väntar jag bara på mitt Poker II. Postar såklart bilder bara jag fått det

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbsan:

Snygga warmasters Fick själv hem en likadan grön och en gul. Nu väntar jag bara på mitt Poker II. Postar såklart bilder bara jag fått det

Kul! Jag är mest nöjd med min gröna, den blir riktigt snyggt med bakgrundsbelysning. Funderar på att sälja den svarta, vet dock inte om det finns några intressenter i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Kul! Jag är mest nöjd med min gröna, den blir riktigt snyggt med bakgrundsbelysning. Funderar på att sälja den svarta, vet dock inte om det finns några intressenter i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Den svarta keycapen?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Kul! Jag är mest nöjd med min gröna, den blir riktigt snyggt med bakgrundsbelysning. Funderar på att sälja den svarta, vet dock inte om det finns några intressenter i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

O.o

Klart det gör!

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Hur många sitter med överblivna keycap sets? Är på jakt efter ett skönt retro set till min Poker med grå och ljusgrå knappar och funderar på om det är värt att skicka upp en annons i marknaden.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Den svarta keycapen?

Precis, Darkness Warmaster, svart med röda ögon

Skrivet av Vaun:

O.o

Klart det gör!

Jag kanske lägger ut den på marknaden senare i veckan då

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Precis, Darkness Warmaster, svart med röda ögon

Jag kanske lägger ut den på marknaden senare i veckan då

Nog finns det intressenter!

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Precis, Darkness Warmaster, svart med röda ögon

Jag kanske lägger ut den på marknaden senare i veckan då

Finns klart intressenter. Jag har en grön. Samt en röd reactor (eller vad den där ironman-liknande heter)

Edit: Fick min numpad idag, Keycool från massdrop.

Hade varit nice att ha till Halloween, men men... även dessa från Massdrop. Sitter tråkigt nog väldigt löst på både Cherry MX och Kailh... :/

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Finns klart intressenter. Jag har en grön. Samt en röd reactor (eller vad den där ironman-liknande heter)

Edit: Fick min numpad idag, Keycool från massdrop.
http://i.imgur.com/qfsWMPe.png

Hade varit nice att ha till Halloween, men men... även dessa från Massdrop. Sitter tråkigt nog väldigt löst på både Cherry MX och Kailh... :/
http://i.imgur.com/nfFUo6y.png

Fick osså mina Pumpkin keycaps från Massdrop idag, som du säger sitter dessa keycaps väldigt löst, vänder man uppner på t-bordet ramlar dom av.

Tillägg av bild.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Fick också hem Keycool numpad från massdrop idag.

Mitt första intryck av numpaden:
Switcharna i numpaden är av märket Kaihl vilket är rena kopior av Cherry vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
Jag valde Blue, jämför jag switcharna mellan mitt tangentbordet som har Cherry MX Blue och numpaden som har Kaihl Blue så känner jag ingen märkbar skillnad i tryckkänsla.

Kvaliteten på chassit till numpaden känns riktigt billig och det plastiga chassit ger ifrån sig ett väldigt fult och högljutt klickande/klonkande.
Jag testade att skruva isär den och köra utan plastchassit, alltså med bara kretskortet och plåten som switcharna är monterad på, skillnaden var som dag och natt.
För att få bort det fula ljudet kommer jag granterat köra utan chassi och klistra dit några gummi-fötter direkt på kretskortet istället, precis som jag har på mitt tangentbord.

Det sitter en tvåportars USB-hub i den, vilket är väldigt trevligt. Då kan man t.ex dra en kort usbkabel från tangentbordet som går direkt in i numpaden och sedan vidare till datorn för att minimera sladdtrasslet.

Den har bakgrundsbelysning med 3 styrkor, väldigt stark på högsta styrka.
Fn-lager med olika snabbkommandon t.ex, höja, sänka, pausa, miniräknare, utforskaren.

Slutsats:
För dem pengarna jag lade på numpaden jämfört med de andra numpads som går att köpa så går det inte att klaga på den kvaliteten det är jämfört med vilka funktioner som den har. Ångrar alltså inte köpet.

Köpte även halvt genomskinliga frontprintade keycaps från massdrop för nån månad sen:

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Fick osså mina Pumpkin keycaps från Massdrop idag, som du säger sitter dessa keycaps väldigt löst, vänder man uppner på t-bordet ramlar dom av.

http://i.imgur.com/AtsT9oD.jpg

Mycket tråkigt, det var många som klagade på detta på massdropen. Går väl att trixa till med lite lim eller något, alltså inte limma fast den på switchen utan göra "stemmen" tjockare mot krysset. Man får nog vara försiktig, vet inte hur lätt det är att bryta av piggarna i keycapen dock...

Skrivet av NePpo:

Fick också hem Keycool numpad från massdrop idag.

Mitt första intryck av numpaden:
Switcharna i numpaden är av märket Kaihl vilket är rena kopior av Cherry vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
Jag valde Blue, jämför jag switcharna mellan mitt tangentbordet som har Cherry MX Blue och numpaden som har Kaihl Blue så känner jag ingen märkbar skillnad i tryckkänsla.

Kvaliteten på chassit till numpaden känns riktigt billig och det plastiga chassit ger ifrån sig ett väldigt fult och högljutt klickande/klonkande.
Jag testade att skruva isär den och köra utan plastchassit, alltså med bara kretskortet och plåten som switcharna är monterad på, skillnaden var som dag och natt.
För att få bort det fula ljudet kommer jag granterat köra utan chassi och klistra dit några gummi-fötter direkt på kretskortet istället, precis som jag har på mitt tangentbord.

Det sitter en tvåportars USB-hub i den, vilket är väldigt trevligt. Då kan man t.ex dra en kort usbkabel från tangentbordet som går direkt in i numpaden och sedan vidare till datorn för att minimera sladdtrasslet.

Den har bakgrundsbelysning med 3 styrkor, väldigt stark på högsta styrka.
Fn-lager med olika snabbkommandon t.ex, höja, sänka, pausa, miniräknare, utforskaren.

Slutsats:
För dem pengarna jag lade på numpaden jämfört med de andra numpads som går att köpa så går det inte att klaga på den kvaliteten det är jämfört med vilka funktioner som den har. Ångrar alltså inte köpet.
http://i.imgur.com/QSgB2d9.jpg

Köpte även halvt genomskinliga frontprintade keycaps från massdrop för nån månad sen:
http://i.imgur.com/HyP9uQ1.jpg

Stod dock på massdrop att det var Kailh-brytare. Värt att nämna är att det här är en av få numpads (vad jag hittat) som skickar äkta numpad codes för tangenterna. Vanligtvis skickar dem toprow codes (dvs, siffrorna ovanför qwerty) vilket gör att de inte fungerar med applikationer som kräver numpad codes. Visst är den lite plastig men upplever plasten som av god kvalitet och stabil, då den inte flexar så mycket. Keycapsen känns okej, inte så plastiga som t ex Corsair K70. De medföljande PBT-capsen är tunnare än Duckys PBT caps jag har på mitt Filco. Vet inte vad för klonkande du syftar på, men det är ju kopior av blåa MX-brytare, de klickar. Hör dock ett svagt dingande från vad jag tror är fjädern, men sånt hör jag på mitt Poker II också.

Kritiserar dig inte, bara ger min upplevelse av produkten.

Tycker det är tråkigt att det aldrig är några ISO-tangentbord/caps på massdrop.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Fick också hem Keycool numpad från massdrop idag.

Mitt första intryck av numpaden:
Switcharna i numpaden är av märket Kaihl vilket är rena kopior av Cherry vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
Jag valde Blue, jämför jag switcharna mellan mitt tangentbordet som har Cherry MX Blue och numpaden som har Kaihl Blue så känner jag ingen märkbar skillnad i tryckkänsla.

Kvaliteten på chassit till numpaden känns riktigt billig och det plastiga chassit ger ifrån sig ett väldigt fult och högljutt klickande/klonkande.
Jag testade att skruva isär den och köra utan plastchassit, alltså med bara kretskortet och plåten som switcharna är monterad på, skillnaden var som dag och natt.
För att få bort det fula ljudet kommer jag granterat köra utan chassi och klistra dit några gummi-fötter direkt på kretskortet istället, precis som jag har på mitt tangentbord.

Det sitter en tvåportars USB-hub i den, vilket är väldigt trevligt. Då kan man t.ex dra en kort usbkabel från tangentbordet som går direkt in i numpaden och sedan vidare till datorn för att minimera sladdtrasslet.

Den har bakgrundsbelysning med 3 styrkor, väldigt stark på högsta styrka.
Fn-lager med olika snabbkommandon t.ex, höja, sänka, pausa, miniräknare, utforskaren.

Slutsats:
För dem pengarna jag lade på numpaden jämfört med de andra numpads som går att köpa så går det inte att klaga på den kvaliteten det är jämfört med vilka funktioner som den har. Ångrar alltså inte köpet.
http://i.imgur.com/QSgB2d9.jpg

Köpte även halvt genomskinliga frontprintade keycaps från massdrop för nån månad sen:
http://i.imgur.com/HyP9uQ1.jpg

Verkar vara samma set som som detta:

Fördelen är ju att det är ett ANSI/ISO (dock engelsk layout) set.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Stod dock på massdrop att det var Kailh-brytare. Värt att nämna är att det här är en av få numpads (vad jag hittat) som skickar äkta numpad codes för tangenterna. Vanligtvis skickar dem toprow codes (dvs, siffrorna ovanför qwerty) vilket gör att de inte fungerar med applikationer som kräver numpad codes. Visst är den lite plastig men upplever plasten som av god kvalitet och stabil, då den inte flexar så mycket. Keycapsen känns okej, inte så plastiga som t ex Corsair K70. De medföljande PBT-capsen är tunnare än Duckys PBT caps jag har på mitt Filco. Vet inte vad för klonkande du syftar på, men det är ju kopior av blåa MX-brytare, de klickar. Hör dock ett svagt dingande från vad jag tror är fjädern, men sånt hör jag på mitt Poker II också.

Kritiserar dig inte, bara ger min upplevelse av produkten.

Tycker det är tråkigt att det aldrig är några ISO-tangentbord/caps på massdrop.

Jag var medveten om att det var Kailh switcher vid köp, borde ha nämnt det i mitt tidigare inlägg
Var lite nyfiken på hur dom skulle jämföra sig med cherry switchar. Det jag tycker är tråkigt är att dom har kopierat cherry rakt av och lever på att imitera cherry.

Dingandet du hör är nog från stålplattan som switcharna sitter monterad på, med stålplatta får man nästan alltid ett ljud som dom brukar kalla "ping" på geekhack.

Ljudet som jag stör mig på är som ett slags plastigt eko som skapas av chassit, ljudet är garanterat från chassit då det ljudet försvinner helt om man kör utan chassi. Kan ju vara att jag kör utan chassi på mitt tangentbord som gör att jag stör mig på ljudet från numpaden.

Skrivet av seville57:

Verkar vara samma set som som detta:

http://i.imgur.com/f1picoU.jpg

Fördelen är ju att det är ett ANSI/ISO (dock engelsk layout) set.

Japp det ser ut att vara det setet
Riktigt najs att det medföljer iso-kit till den och 1.5unit Alt och Ctrl, det jag saknade var en 7unit spacebar. Som tur var hade jag en helsvart Space som passade bra till setet.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,