Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Ser bra ut, syns dock att det bara är halvfärdigt

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Fuck me sideways vad bra detta ser ut redan, långt innan det är klart. Ohhh yeah!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Synd att det är så lång väntan. Skulle gärna se en till mini-expasion/DLC till Shogun 2 med Kina som slagfält.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Fuck me sideways vad bra detta ser ut redan, långt innan det är klart. Ohhh yeah!

Ellerhur! Så jävla bra att de valde att göra Rome 2, istället för något inbördeskrig i USA som vissa trodde.

Hoppas de lägger lite extra krut på att optimera spelet för flera kärnor denna gång. Shogun 2 blev lite fail på den punkten. Det lovar ju gott att det ändå är så pass lång tid kvar tills de släpper spelet.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite Q&A från Jack Lust, Unit Design Lead @ Creative Assembly.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=548136

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Väldigt snyggt och skalan känns fantastisk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Väldigt snyggt

och skalan känns fantastisk.

Nja..

Och "skalan" kommer förstöra spelet om de inte optimerat skiten för flerkärniga datorer denna gången, fast de använder väl samma skitiga motor igen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Och "skalan" kommer förstöra spelet om de inte optimerat skiten för flerkärniga datorer denna gången, fast de använder väl samma skitiga motor igen.

Inget större fel på motorn i nuvarande form. Har spelat alla de senaste spelen, och det var Empire som krånglade i ett halvår innan de fick ordning på spelet. I övrigt, fan vilket surt gnällinlägg från din sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Inget större fel på motorn i nuvarande form. Har spelat alla de senaste spelen, och det var Empire som krånglade i ett halvår innan de fick ordning på spelet. I övrigt, fan vilket surt gnällinlägg från din sida.

Tycker du ska ta och gå över till twcenter där alla inbitna fans och moddare sitter.
Skaparen till Darthmod där håller med om att motorn är rena skräpet.

Shogun 2 använder endast 1 kärna, samma sak med alla andra spel som kommer ut ur CA's fabriker.
Zooma in i Shogun 2 mitt i en relativt liten strid och din FPS går ner till 20-25. Sänk på skuggorna som renderas av CPU så ökar din fps, litegrann.

2500K @ 4.2GHz // 680 och 8GB RAM och spelar Shogun 2 FOTS på High med lite settings på medium = 40fps average.
Fråga Nick Thomadis, skaparen av DarthMod, han har kunskap så det ryker om det.

Klart de fick ordning på E:TW när det fortf börjar "lagga" åt helvete efter ca 100 turns när man har stora flottor och annat på kartan. För att inte nämna strider ute till havs med kanske 15-20 skepp totalt... fyfan vad ens FPS lider.
Samtidigt som ens CPU användning är på ca 15-25% och GPU 40%

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Kommer man inte slåss på stora landskapsfält längre ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Kommer man inte slåss på stora landskapsfält längre ?

Det är klart att man fortfarande ska kunna, "Total War" Dem har bara visat en "intro film" som visar hur spelet är nu och han sa även att det kommer släppas sent nästa år och att det är riktigt mycket som ska ändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Kommer man inte slåss på stora landskapsfält längre ?

Skrivet av igge23:

Det är klart att man fortfarande ska kunna, "Total War" Dem har bara visat en "intro film" som visar hur spelet är nu och han sa även att det kommer släppas sent nästa år och att det är riktigt mycket som ska ändras.

Kan även tänka mig att det här är en typ av Rome campaign som de visar upp
så man får en redig känsla av hur spelet kommer att vara

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Hedersmedlem

Håller på att bli tokig. Jag måste få mer information om spelet - och det nu!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

And here we go.. Vad sägs om denna panorama?

29063 X 3872 pixlar.

Enjoy!

http://d3sfrpv2p43dtq.cloudfront.net/public/carthagePanoramic...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

And here we go.. Vad sägs om denna panorama?

29063 X 3872 pixlar.

Enjoy!

http://d3sfrpv2p43dtq.cloudfront.net/public/carthagePanoramic...

My eyes!

Grafiken sänks ett par tusen gånger i kvalitet när man tittar på den där.
Då man ser alla fula detaljer, 2d träd, grafikbuggar, texturbuggar, brunt osv
De 3 båtarna längst upp till höger ser ut att sväva.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Kommer man inte slåss på stora landskapsfält längre ?

Självfallet. Filmen (som jag gissar att du refererar till) är bara en demo som ska visa slaget inne i städer. Där är det något TW serien faktiskt vara ganska dålig på. En strid i en stad (framförallt inte under antiken) gick inte ut på att gå till mitten av staden och stå där i två minuter.. utan här verkar det bli mer att man slåss från gata till gata. Mer realism helt enkelt. Och självfallet kommer de att ta med enorma slag på öppna fält. Det är ju liksom här de flesta antika slagen förekom och att skippa det i spelet vore idiot, något CA är medveten om.

Skrivet av Dwightschrute:

My eyes!

Grafiken sänks ett par tusen gånger i kvalitet när man tittar på den där.
Då man ser alla fula detaljer, 2d träd, grafikbuggar, texturbuggar, brunt osv
De 3 båtarna längst upp till höger ser ut att sväva.

Alltså att det är en pre-alpha? Inget man inte förväntar sig med andra ord.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dwightschrute:

My eyes!

Grafiken sänks ett par tusen gånger i kvalitet när man tittar på den där.
Då man ser alla fula detaljer, 2d träd, grafikbuggar, texturbuggar, brunt osv
De 3 båtarna längst upp till höger ser ut att sväva.

Glöm inte att det är en tidig pre-Alpha. Tycker det ser helt otroligt snyggt ut.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Är det snack om något datum ännu?
Vet att det snackats om att dom röjer det vid årsskiftet men skulle man sedan då behöva vänta till Q3 2013 så kommer jag gå berserk

Shogun 2 var inte alls mig i smaken då det vägrar fungera med ett bra flyt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Är det snack om något datum ännu?
Vet att det snackats om att dom röjer det vid årsskiftet men skulle man sedan då behöva vänta till Q3 2013 så kommer jag gå berserk

Shogun 2 var inte alls mig i smaken då det vägrar fungera med ett bra flyt.

Shogun II föll inte mig heller i smaken. Men det hade nog rätt mycket med tidsperioden och det geografisk läget att göra. Men romartiden.. Det kan inte gå fel

Inget spikat datum ännu. Tror tyvärr på Q3 2013 utefter det jag läst, men jag håller tummarna..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Glöm inte att det är en tidig pre-Alpha. Tycker det ser helt otroligt snyggt ut.

Tycker det ser fulare ut än Medieval 2 Kingdoms.
Trots alpha så borde det väl ändå se bättre ut än Shogun 2?
Fast det spelar ingen roll hur spelet ser ut sen om de inte fixar multicore stöd.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker det ser fulare ut än Medieval 2 Kingdoms.
Trots alpha så borde det väl ändå se bättre ut än Shogun 2?
Fast det spelar ingen roll hur spelet ser ut sen om de inte fixar multicore stöd.

Pre-Alpha Inte alpha ännu. Så nej, alla modeller är inte helt färdiga ännu. Långt ifrån slutgiltig resultat och.. nja.. fulare än TW:ME2. Det kan jag absolut inte hålla med om. Alls. Vad är det som är snyggare i ME2 enligt dig? Tänk på att färgerna, det bruna, sandiga filtret på bilderna man fått sett hit tills är pga att slaget sker i ökenmiljö. Jag hoppas i alla fall att det är så enkelt.

Håller dock med, hoppas på att det blir stöd för quadprocessorer. Det är ju en ny motor dom använder sig av, så vi får väl hålla tummarna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker det ser fulare ut än Medieval 2 Kingdoms.
Trots alpha så borde det väl ändå se bättre ut än Shogun 2?
Fast det spelar ingen roll hur spelet ser ut sen om de inte fixar multicore stöd.

Ta i lite mer när du gnäller tycker jag. Typ: "Shogun 1 är snyggare än Rome 2" och "de har säkert inte ens stöd för en core i Rome 2".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Ta i lite mer när du gnäller tycker jag. Typ: "Shogun 1 är snyggare än Rome 2" och "de har säkert inte ens stöd för en core i Rome 2".

Eller så tar man inte illa upp och hittar på ännu dummare meningar?
Och varför skulle de använda fler än 1 kärna i Rome 2 när de klarat sig på en sedan Medieval/Rome/Shogun?

Och Medieval 2 är inte särskilt fult om du faktiskt tar dig an och spelar det.
Men det är ändå galet gammalt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Eller så tar man inte illa upp och hittar på ännu dummare meningar?
Och varför skulle de använda fler än 1 kärna i Rome 2 när de klarat sig på en sedan Medieval/Rome/Shogun?
Och Medieval 2 är inte särskilt fult om du faktiskt tar dig an och spelar det.
Men det är ändå galet gammalt.

Du måste ju hålla med om att du gnällde och tog i lite överdrivet. Det där med dålig multicore-optimering är inte ett problem för mig i alla fall, har kört Shogun 2 helt utan problem. Jotack, har en Medieval 2 Collector's Edition box i bokhyllan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Du måste ju hålla med om att du gnällde och tog i lite överdrivet. Det där med dålig multicore-optimering är inte ett problem för mig i alla fall, har kört Shogun 2 helt utan problem. Jotack, har en Medieval 2 Collector's Edition box i bokhyllan.

Zooma in lite i dina strider eller spela på något annat än low så kanske du börjar märka av det.
20fps i en strid bestående av 2 enheter är inte kul.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Zooma in lite i dina strider eller spela på något annat än low så kanske du börjar märka av det.
20fps i en strid bestående av 2 enheter är inte kul.

Jag spelar spelet mest strategiskt, även om jag zoomar in för screenshots ibland. Har inte märkt av något fps-problem själv de gångerna jag gör det med Shogun 2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Jag spelar spelet mest strategiskt, även om jag zoomar in för screenshots ibland. Har inte märkt av något fps-problem själv de gångerna jag gör det med Shogun 2.

Eller så kör du inte med afterburner/fraps igång för att se din fps.
Eller så är du helt enkelt van med dålig fps.
Alternativt sitter på intels dyraste men snabbaste processor för singeltrådade applikationer.
Eller så är du en nay sayer. Vill du ha "bevis" så är det bara hänga på twcenter eller ställ en fråga där, alternativt fråga Nick Thomadis på youtube.

Skuggor renderas av CPU i Shogun 2, likaså Partiklar (rök osv), animationer m.m.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Eller så kör du inte med afterburner/fraps igång för att se din fps.
Eller så är du helt enkelt van med dålig fps.
Alternativt sitter på intels dyraste men snabbaste processor för singeltrådade applikationer.
Eller så är du en nay sayer. Vill du ha "bevis" så är det bara hänga på twcenter eller ställ en fråga där, alternativt fråga Nick Thomadis på youtube.

Skuggor renderas av CPU i Shogun 2, likaså Partiklar (rök osv), animationer m.m.

Hemskt vad negativ man kan vara då.

Jag kör Shogun 2 med unit multiplier 1.6 och det ger ca 400 i en enhet och det glider på utan problem även i strider då det är 20vs20 enheter.

Lirar med allt på High, dx 11 och 1080.