Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech smyger ut G710 – mekaniskt tangentbord med MX Brown

Permalänk
Medlem

Väldigt fult och varför sitter G-knapparna så långt bort? Man kan lika gärna använda musen ist för binda saker till knappar som är så långt borta

F-knapparna borde också sitta tight mot 1,2,3 etc, men det kanske bara är jag

såg priset nu, så otryggt ...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Fan vad dyrt, men ser trevligt ut. Kanske ersätter mitt sidewinder x4 med ett liknande någon gång.

Kan ju inget annat än att rekommendera Tesoro Durandal G1n eller G1NL Ultimate. Mekaniskt till ett grymt pris

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Visserligen trevligt att även Logitech nu har ett mekaniskt, men var inte snyggt och alla extraknappar var ju jämra onödigt.

Sen så får man ju ett Ducky eller filco för det priset.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ganska fint, men fyfan för prislappen x).
Kommer man över det på rea någon gång för 800 kr kan man ju slå till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Precis vad jag tänkte. En dag kommer mitt gå sönder och det verkar inte finnas en vettig ersättare till det. Känslan i knapparna är oslagbar.

Japp. Kikade lite på ett Illuminated som tydligen ska ha samma känsla men det är inte alls samma stilrena design. Dessutom har det problem med KR. Det går inte att hålla ned W + Shift eller nåt i den stilen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

synd bara att det inte var cherry blå annars hade jag köpt det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

1500 Kr? Det var inte billigt!

och när tänker folk sluta förvåna sig över dessa priser på mekaniska tangentbord undrar man...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Intressant, hade antagligen köpt ett om det hade släppts innan jag hann köpa mitt Filco Majestouch 2 TKL (cherry brown). Hade förstås helst fått vara utan G-knapparna och det numeriska tangentbordet, och kanske ha lite diskretare design. Men de har iaf vett att inkludera mediatangenter och volymjustering, till skillnad från de flesta andra anala tillverkare av mekaniska tangentbord (t.ex. Filco).

Mycket trevligt att min gamla favorit Logitech ger sig in på mekaniskt iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gollawolla:

äntligen ett med BROWN

dom flesta har brown att tillgå på sina modeller

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Fan vad dyrt, men ser trevligt ut. Kanske ersätter mitt sidewinder x4 med ett liknande någon gång.

Precis vad jag tänkte, mitt x4 är perfekt förutom att det är lite för lätt, så det far runt lite väl mkt, iofs har jag löst det med gummikuddar påträdda på fötterna. Jag vill ha mekaniska tangenter som inte låter lite för mkt, bakgrundsbelysning samt att det är sladd på eländet. Det här tbordet kan bli nåt för mig med andra ord. Priset? Jag gav 200 för mitt x4, så den här gången kan jag spendera lite mer utan dåligt samvete:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alexbriss:

Vad är meningen med det här? Om man vill ha ett riktigt tangentbord köper man Filco, Leopold, Ducky, Das Keyboard eller liknande. Om man gillar Star Trek-inspirerat kan man köpa CM Storm, QPAD, Tesoro, Corsair och Razer för betydligt mindre pengasummor. Logitech placerar sig i den senare gruppen med ett pris från den första.

så sant så sant.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Nej aldrig för det priset även fast det intresserade mig !
Sitter då hellre kvar på mitt G105 som duger för mig alldeles utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

och när tänker folk sluta förvåna sig över dessa priser på mekaniska tangentbord undrar man...

Med tanke på att dom annars kostar mellan 600 och 1000 Kr så inte är det konstigt att man blir förvånad av ett så dyrt pris, själv äger jag ett Qpad MK-85, kostade runt 1000 kr när jag köpte den.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Med tanke på att dom annars kostar mellan 600 och 100 Kr så inte är det konstigt att man blir förvånad av ett så dyrt pris, själv äger jag ett Qpad MK-85, kostade runt 1000 kr när jag köpte den.

Inte ducky eller filco iaf...men visst budgtet märken som qpad,razer,cm, osv ligger väl kanske runt 900

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Satan så dyrt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joshoa:

dom flesta har brown att tillgå på sina modeller

Fast då måste man beställa från tillverkarens hemsida och betala 25% mer :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Köpte på mig 2-3st som jag har liggande som reserv här hemma

Jag önskar att jag hade gjort samma sak, men vid tidpunkten för inköpet trodde jag inte att de skulle lägga ner produktionen. Visst, kanske släppa nya modeller med väldigt liknande egenskaper men LÄGGA NER?? Aldrig. Men så fel jag hade.

Skrivet av Henke420:

Japp. Kikade lite på ett Illuminated som tydligen ska ha samma känsla men det är inte alls samma stilrena design. Dessutom har det problem med KR. Det går inte att hålla ned W + Shift eller nåt i den stilen.

Ja, och dessutom är tangenterna laseretsade så det syns inte vad det står på dem om belysningen är av... Och jag är inte säker men jag tror att bokstäverna dessutom sitter i mitten av tangenterna, vilket känns helt fel tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen till skillnad från de flesta andra här tycker jag att det här tangentbordet ser mycket bättre ut än så gott som alla andra mekaniska tangentbord (som vanligen ser lika tråkiga ut som de tidiga PC tangentborden från 80-talet eller nåt..).

Dessutom har jag rätt stort förtroende för Logitech när det gäller att göra kvalitetsgrejer som faktiskt fungerar bra i praktiken, till skillnad från liknande tangentbord som MK-85 som är totalbuggade när det gäller viktig funktionalitet som makron.
Priset är inte heller speciellt dyrt i förhållande till tex MK-85 och andra liknande tangentbord.

Kan definitivt tänka mig att att köpa detta, fast det är ju alltid bäst att invänta recensionerna (även om de flesta recensenter skulle behöva göra en mer grundlig testning av all funktionalitet innan de höjer alla nya prylar till skyarna.).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

varför måsta alla göra så jävla fula tangentbord? I dont get it.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Hur kan man gnälla på tenkeys? Betalar ni aldrig räkningar?

Permalänk

mekaniskt äntligen! men vet inte om jag gillar det nått värst... stillrent å helst utan numpad ska det ju vara!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Hur kan man gnälla på tenkeys? Betalar ni aldrig räkningar?

Jodå, men personligen använder jag den vanliga raden med siffror/tecken oavsett om jag har en numpad eller inte.
Att spela och skriva blir mycket bekvämare utan numpad. Prova så får du se.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Med tanke på att dom annars kostar mellan 600 och 100 Kr så inte är det konstigt att man blir förvånad av ett så dyrt pris, själv äger jag ett Qpad MK-85, kostade runt 1000 kr när jag köpte den.

Det finns inte många mekaniska tangentbord som kostar mindre än 600kr, de flesta ligger runt 1000kr. Vilka är så billiga som 100kr som du påstår?

Permalänk
Medlem

1500kr, ful som stryk och MX Brown-switchar som inte ens är till för gaming?

Logitech's första mekaniska och dem sabbar det totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

1500kr, ful som stryk och MX Brown-switchar som inte ens är till för gaming?

Logitech's första mekaniska och dem sabbar det totalt.

MX brown går utmärkt att spela med, hade varit värre om dom kört på blåa switchar som stolpskotten på Razer fått för sig att sätta i sina Blackwidowbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamezz:

1500kr, ful som stryk och MX Brown-switchar som inte ens är till för gaming?
Logitech's första mekaniska och dem sabbar det totalt.

Jag har provat svarta, blåa och röda och varje gång kom jag tillbaka till mitt import tangentbord med brown switchar. Helt underbara är de.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem

Kört med Logitech G19 i snart 2 år älskar verkligen detta tangentbord, vill gärna ha den modellen i denna typ av tangentbord.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Allt man söker i ett tangentbord.

Meme ej tillåtet
Permalänk
Medlem

Tycker det verkar intressant.
Om det är skönt och ser bra ut...

Iof vansinnigt nöjd med mitt K60 fasr ibland är det kul att köpa nytt.

Kul att så många gnäller på priset. Tangentbordet är ju det man "känner" när man sitter vid dator och där är det värt att lägga pengar för att få något man trivs med.
Kan man lägga en massa pengar på hårdvara och dyra chassie så varför inte på tangentbord...

Ska iaf kolla in detta om jag ser det i butik.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

varför måsta alla göra så jävla fula tangentbord? I dont get it.

Smaken är som baken, jag tyckte det var snyggt. Vad gillar du för tangentbord? Finns sjukt många att välja mellan. Så att säga att ALLA tangentbord är fula ser jag ingen logik i. Har du funderat på att designa ditt eget tangentbord?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator