Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av OlleTheGreat:

"Rasmus" heter han med men kan uppenbarligen knappt prata svenska, jo det här låter lovande...

Skickades från m.sweclockers.com

Han kanske har Dyslexi ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Jag tycker inte det är roligt att spela på den om en satakontakt är trasig

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Hahahaha , vilket stolpskott.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Hahahahaha neeeeej!! Jag dör xD

Att i sin egen annons länka till en kundvagn som priset är lägre.. Det är fan höjden av idioti
hahaha

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

För att undvika att hamna på den här tråden, vad skulle ni kunna tänka er att en i5-3450 @3.1GHz skulle kunna gå på idag? Kylpastan bör nog bytas, fläkten är original.

Är det inte mer än en 500ing så lägger jag nog inte ut det utan försöker nog bara sälja det för nån ynka hundring till någon i vänskapscirkeln.

Permalänk
Skrivet av wezc00:

"nerdan"? Vilket j*vla språk...

Egentligen är ju dock det roligaste att det går att sälja till galna överpriser på Blocket. Ja kanske inte alla exempel i denna tråd, men har själv gjort det med väldigt lyckat resultat ett par ggr. Jag la då ganska mycket tid åt att utforma annonserna på bra sätt, med snygga bilder osv, trots att det var rena skiten jag sålde. Det ena var en dator jag fick som brorsan ansåg att man inte ens kunde sälja längre. Jodå, för 4500:-. På Blocket. Den andra jag sålde var inte fullt så dyr, tror det var 2500:-, men den var verkligen färdig för tippen.. Ska man sälja dyrt så kan jag rekommendera att utforma annonsen lite som att det är en förälder som ska köpa åt sitt barn, men det får såklart inte vara övertydligt att det är till dessa man inriktat sig. Det finna många dumma föräldrar och många skrikiga, bortskämda ungar som ska spela Minecraft (eller vad det nu är) men "datan" startar inte..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Obehagligt hur okunniga de på blocket är när de godkänner annonserna. Väldigt tragiskt att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lennartstek:

Obehagligt hur okunniga de på blocket är när de godkänner annonserna. Väldigt tragiskt att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du? Att Blocket ska lägga sig i vilket pris folk satt på vad de vill sälja??

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Hur menar du? Att Blocket ska lägga sig i vilket pris folk satt på vad de vill sälja??

Många har ju rena lögner i annonserna, som att "mitt ultra extreme värsting gtx460 klarar alla spel 60fps på ultra 3000kr prutat o klart"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av OlleTheGreat:

Många har ju rena lögner i annonserna, som att "mitt ultra extreme värsting gtx460 klarar alla spel 60fps på ultra 3000kr prutat o klart"

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är ju ändå inte Blockets uppgift att ta reda på om personer överdriver i sina annonser, det skulle ju i så fall gälla allt från bilar, samlarföremål, elektronik, musikinstrument osv osv.. Det skulle ju krävas enorm expertis och resurser för att inte tala om tid att gå igenom varande annons med olika experter. Annonskostnaderna skulle ju kosta hundratals kronor, kanske tusentals. Detta är ju mellan köparen och säljaren att tvista om sådant i efterhand i så fall.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Fast det är ju ändå inte Blockets uppgift att ta reda på om personer överdriver i sina annonser, det skulle ju i så fall gälla allt från bilar, samlarföremål, elektronik, musikinstrument osv osv.. Det skulle ju krävas enorm expertis och resurser för att inte tala om tid att gå igenom varande annons med olika experter. Annonskostnaderna skulle ju kosta hundratals kronor, kanske tusentals. Detta är ju mellan köparen och säljaren att tvista om sådant i efterhand i så fall.

Jo fast granskar gör dom ändå

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

http://www.blocket.se/sodermanland/Spel_work_station_dator_me...
"En GRYMT bra dator som egentligen är värd runt 40.000:-."

Resonemanget verkar vara att CS4 licenserna är värda 20-30 tusen i nypris, ( och datorn alltså 10-20 ).

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Jo fast granskar gör dom ändå

Dom ser till att annonsörerna inte begår nått brott ja, ganska stor skillnad mot att gå igenom annonser för att hitta te.x överdrifter vilket krävs experter inom alla områden som man kan annonsera i.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Roligt att han är så korkad att han har en länk som bevisar att datorn är billigare att köpa ny. Tänk om någon ändå köper den...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nillen:

För att undvika att hamna på den här tråden, vad skulle ni kunna tänka er att en i5-3450 @3.1GHz skulle kunna gå på idag? Kylpastan bör nog bytas, fläkten är original.

Är det inte mer än en 500ing så lägger jag nog inte ut det utan försöker nog bara sälja det för nån ynka hundring till någon i vänskapscirkeln.

Det spelar väl ingen roll om du hamnar här, om du får sålt processorn till ett mycket fördelaktigt pris, eller? Det säger mer om köparen än om säljaren

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Roligt att han är så korkad att han har en länk som bevisar att datorn är billigare att köpa ny. Tänk om någon ändå köper den...

han har ändrat i annonsen, förut var väl priset från inet runt 10kkr nu är den lika billig som ny och han har lagt till tagnetbord & mus plus windows.

min fråga

Citat:

hej jens

vad är det som gör att din dator är 2156kr dyrare än om jag skulle köpt den på inet ?

fick svar av jens

Citat:

Ssdn gick inte in då produkten va
slut tror jag och sedan finns det ju en win med Allt e intrallerat o färdigt . Sedan e jag absolut flexibel ..Men ingen gammal dator . Är endast ca en månad .
Som sagt flexibil när det gäller pris.
Mus o tangentbort följer med oxå . Givetvis trådlöst

vad bra att då jens gör jobbet istället för inet tur att man kan lita på gbgkille86.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hahaha gillar eurocop! Men lite väl grovt ibland..
Hört "Grötgubben"? fan va han flippar

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

han har ändrat i annonsen, förut var väl priset från inet runt 10kkr nu är den lika billig som ny och han har lagt till tagnetbord & mus plus windows.

min fråga

fick svar av jens

vad bra att då jens gör jobbet istället för inet tur att man kan lita på gbgkille86.

Men ändå lyckades han inte svara på vad EXAKT gör hans dator mer värd än nypris. Bara att den är monterad och använd sänker ju värdet på den. Sedan att han drar mitt namn i smutsen är ju inte kul -.-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Hahaha gillar eurocop! Men lite väl grovt ibland..
Hört "Grötgubben"? fan va han flippar

Har hört de flesta, tycker de är rätt roliga också Favoriterna hos mig måste vara Cs-farsan, Bredbandsbolaget och Lilla killen som har snattat på Ica.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kanske kommenterats innan men, tragiskt att se att majoriteten av annonserna verkar vara av 12åringar som inte vet skillnaden på data och dator...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Kanske kommenterats innan men, tragiskt att se att majoriteten av annonserna verkar vara av 12åringar som inte vet skillnaden på data och dator...

Och hur vet du att det inte är data dom säljer? Dom skriver ju typ inget i annonsen

Typ

Rubrik: Grym data säljes billigt

Information: Köptes för x kr säljes nu för enbart y kr! Endast seriösa hör av sig.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Jag är mest irriterad på både köpare och säljare, i allmänhet.

Man bestämmer träff, folk dyker inte upp.
Folk ska komma förbi och köpa saker, dyker inte upp.
Kommer överens om ett pris, sen ska dom börja pruta när man väl ses!

Och sen jo, rent generellt så tycker jag många säljare lägger ut sina varor för extrema överpriser, men jag tror det har blivit en följd av att många vill ha med lite prutmån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag är mest irriterad på både köpare och säljare, i allmänhet.

Man bestämmer träff, folk dyker inte upp.
Folk ska komma förbi och köpa saker, dyker inte upp.
Kommer överens om ett pris, sen ska dom börja pruta när man väl ses!

Och sen jo, rent generellt så tycker jag många säljare lägger ut sina varor för extrema överpriser, men jag tror det har blivit en följd av att många vill ha med lite prutmån.

Jag lägger alltid ut med prutmån. Säger man att priset är fast så ringer folk och ska pruta ändå så då får man ju lägga ut LITE överpris. Men det är sant - Ju dyrare saken/sakerna är man säljer, desto mer prut blir det, desto mer överpris tar säljaren.

Som T.ex: Jag ville ha 1000kr för 2st GTX 570. La ut dessa på blocket för 800kr/st eller båda för 1400kr. Och vad händer? Jo.. Alla som hört av sig har velat ge 1000kr för bägge, precis som jag ville ha, även att dom prutade = Båda nöjda! En hörde av sig idag och jag sålde det ena för 500kr.
Han "prutade" ner 300kr ( Fast egentligen inte ) och jag får mitt pris jag vill ha. Kan inte bli bättre än så! ( Tycker jag )
Köparen blir nöjd för att hen "prutade" ner priset och jag blir nöjd för att jag får sålt för det pris jag vill.

Hade jag lagt ut för 1000kr för bägge så skulle det prutas till 5-600kr och står jag fast vid 1000kr så blir det med största sannolikhet ingen affär.

Det är grymt bra med SweC är att man kan lägga ut mot bud, det skulle bli katastrof om man sa : "Pris: Bud" på blocket

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Det är grymt bra med SweC är att man kan lägga ut mot bud, det skulle bli katastrof om man sa : "Pris: Bud" på blocket

Man kan bara drömma om hur deras mail/samtal går till, folk som kommer med riktiga skambud osv... eller folk som frågar om allt som redan står i annonsen.

Jag kom också och tänka på folk som skiver "kan tänkas byta mot nåt skoj" men utan att ge några riktlinjer vad det är för skoj denne är ute efter...är det en påse bananer? Eller halt hund? En kappsylsaming?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Och hur vet du att det inte är data dom säljer? Dom skriver ju typ inget i annonsen

Typ

Rubrik: Grym data säljes billigt

Information: Köptes för x kr säljes nu för enbart y kr! Endast seriösa hör av sig.

Skämt åsido antar jag? nej men jag blir så trött på det. När ska de lära sig att det är skillnad...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+