Premiär för Intel's Kitchen 2014 – världens första tv-show för datorbyggare

Permalänk
Medlem

Snart så spännande, känner mig som en liten pojk på nytt, när man var liten och väntade på Björnes magasin skulle börja.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sorgligt. Det är tydligt att det behövs hårdare lagar för att få fart på jämställdheten.

hårdare lagar? jämställdheten? bara för en av tolv blev tjej? detta är så fel tänkt det bara kan bli! detta har ingenting med jämställdheten att göra med om vilka som är kvalificerade till att bygga osv i ett tv program. att killar skall tvingas av lag att inte vara med för att tjejer skall få komma in på tv . detta tänkandet förstör Sverige , låt den som är bäst kvalificerad för saken man skall göra är den rätta människan inte på grund av Kön!

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Inaktiv

Det blåa laget lär ju vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sorgligt. Det är tydligt att det behövs hårdare lagar för att få fart på jämställdheten.

Jag håller med. Om inga tjej vill vara med så ska staten bannemig tvinga några random tjejer att vara med så att det blir 50/50. Den personliga viljan och friheten är irrelvant. Ändamåle helgar medlen! Mer våld!

Sanningen är att den politiska korrektheten bara späder på rasism och skillnaden mellan könen. För vi blir konstant påminda att vi måste tänka på ras och kön osv. Vara våran egen och varandras tankepolis.

Hur många av er har egentligen läst rasanalytisk literatur som Frans Fanon och Toni Morrison? Båda pekar på att motsatsen till en rasist är den som aldrig tänker på ras och helt enkelt är totalt blind för det. Antirasiter tänker på ras hela tiden och förstärker konceptet. Med andra ord är det DUBBELTÄNK.

"The opposite of the religious fanatic is not the fanatical atheist but the gentle cynic who cares not whether there is a god or not." – Eric Hoffer

Samma sak gäller ras och kön. Jag struntar i hur någon ser ut och bryr mig bara om dess förmåga och karaktär. Om man tänker annorlunda så har man blivit utsatt för någon typ av ond dogma.

Feminismen kom till för att staten bara kunde ta skatt från halva befolkningen och att staten skulle få mer tid att uppfostra barnen själv utan störande föräldrar som eventuellt skulle kunna vara något annat än marxister..

Jag är ras och könsblind. Den verkliga motsatsen till rasister och mansgrisar.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Tolv datorentusiaster, tre namnkunniga domare och de kända programledarna Erik och Mackan möts i datorbyggartävlingen Intel's Kitchen. Klockan 20:00 går premiären.

Läs artikeln

Vilken kanal eller är det streamat isåfall vart länka gärna

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

känner bara yes yes yes när var hur kan ja följa det här !!!

edit: sidan hittade ja men det blir så här

Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Sorgligt. Det är tydligt att det behövs hårdare lagar för att få fart på jämställdheten.

Mer småpojkar som gör makeup tutorials på youtube åt folket!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av morganF:

någon som vet om någon av deltagarna finns här på sweclockers? och vad dem heter?

Här är några iallafall:

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Sponsrat av...

AMD.

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk

Intels Kitchen sidan är nere ^_^

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik910402:

Vilken kanal eller är det streamat isåfall vart länka gärna

Funderar också över vart det är detta sänds.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Laddar upp med mtn dew samt kladdkaka

Permalänk
Medlem

http://intelskitchen.com/ finns streamen på strax, men den ballar ur hela tiden..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KebbZ:

http://intelskitchen.com/ finns streamen på strax, men den ballar ur hela tiden..

joo det här får jag hela tiden.

Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

Permalänk

stabil sida... http://intelskitchen.com/

"Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later."

Permalänk
Medlem

"Databyggande"....

Jag känner redan att dessa programledare är olämpliga.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Astral413:

stabil sida... http://intelskitchen.com/

"Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later."

Dumpa ner denna länken i vlc och ignorera alla sidors stabilitet: https://www.youtube.com/watch?v=I7KlUCTsluo

Permalänk
Medlem

Jaha..så det är alltså förinspelat och inte live? :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

GG, WP. Seriöst...

Och varför är det inte live? :S
Youtube

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
99:e percentilen

"Databyggande" ... :cry:

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Mackan: in................................... tel.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

bara uppdatera sidan så funkar de efter ett tag

Permalänk
Medlem

"Databyggande" trodde det var datorer dom skulle bygga.. inte programmera

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

"Inte..lls kitchen" herregud....

Permalänk
Konsolgrävare

Esmeralda for president!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Haris Dedic, "BennyZ": -Jag är Zlatan av datorbyggare

Permalänk
Medlem

sköna nicknames

Permalänk
Medlem

Känns frestande att spola till slutet för att se vem som vinner.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

gubben:D

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB