Premiär för Intel's Kitchen 2014 – världens första tv-show för datorbyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Självklart så ska man utgå ifrån kvalifikation, men det är tråkigt att det är så mansdominerat.

Javisst är det tråkigt, men det är som det är!

Jag själv skulle gärna vilja se en kvinna vinna hela Formel 1 cirkusen

Jag tycker alla ska vara glada att det finns med en kvinna. Det är väldigt starkt av Frida som står för det hon tror på.

Sen så tror jag att det är ett stort mörkertal av kvinnor som inte pallar ge sig till känna , fast dom vill.

Dom har intresset och kunskapen, men orkar kanske inte p g a alla pågar som känner sig underlägsna i ren kunskap. Jag vet inte.

Men jag vet om att det är många kvinnor/tjejer i datorspelsvängen som inte pallar gå ut med att dom är kvinnor, för då får dom ett helvete.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja, kvotera plats för minst sex tjejer till nästa säsong. Nä men visst hade det varit roligt att se lite fler tjejer i showen, men om man får vara lite fördomsfull så tror jag det är så enkelt som att inte lika många passande tjejer sökte. Sweclockers känns ganska mansdominerat, och vad jag vet är väl i princip alla som deltar Sweclockers-medlemmar?

Tekniknörd området är väldigt mansdominant eftersom dom flesta tjejer inte är lika intresserade, bara fånigt att klaga om något sådant. Att man inte bara kan acceptera att vi är olika istället för att gnälla varje gång det inte är fifty-fifty

Permalänk

Årets mest Riggade Tävling!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

någon som vet om någon av deltagarna finns här på sweclockers? och vad dem heter?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk

Någon som vet hur länge det håller på?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk

Är det bara jag som undrar vad detta ska gå ut på?
Finns ju liksom inte så många sätt att bygga datorer. Eller kommer dom bocka akrylrör och sleeva kablar live?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Går det att se senare? Jag har för mycket plugg tyvärr

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Klart att det finns färre tjejer, och kvotering går ändå inte eftersom det förmodligen inte sökte in så många tjejer. Men det är fortfarande tråkigt att det är så få tjejer som är teknikintresserade, i alla fall vad vi ser på SweClockers.

Var lite otydlig med att jag inte menade allvar om kvotering.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaedehäfömupp:

Årets mest Riggade Tävling!

Hur menar du?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Kommer lätt kika på detta, hoppas det blir någon typ av hollywood-avslutning där underdogen mot alla odds och trots den ödesdigra felskruvningen lyckas kämpa till sig första platsen och med ögonen mot skyn och tårarna rinnandes tackar gud...alternativt maskinguden.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

någon som vet om någon av deltagarna finns här på sweclockers? och vad dem heter?

Ganska säker på att vi alla är från Swec då vi anmälde oss här

Mvh Raman

Visa signatur

Arbets Riggen----------------------------------------LAN Riggen
Chassi corsair 650d-----------------------------------Chassi corsair 250d
Moderkort Asrock Extreme4------------------------Moderkort ASUS VI IMPACT
CPU 3570K 4.6 ghz------------------------------------CPU i7-4770K 4.5 ghz
GPU Msi Gtx 660Ti Power Edition SLI---------------GPU GTX Titan Black

Permalänk
Medlem

Är det live? Går det att se programmet senare idag?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Hur menar du?

Dator/Setup/Rigg

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Icte:

Är det live? Går det att se programmet senare idag?

Det är inte live och kommer givetvis gå att se senare, om man så vill. Men det är ju inte lika kul.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

AMD?

Nvidia?

Röd & grön?

Fast Intel är ju blå och AMD gröna. Så de har nog inte skippat röd pga någon anledning mer än att det tog slut på lag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Trodde först att det var en engångsgrej på skoj men det verkar bli ett riktigt program av det. Trevligt.

Permalänk
Avstängd

Facepalm på programformatet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Jag hade ändå inte tänkt titta på deltagarna. Är bara intresserad av vad de gör. Om de har snopp eller snippa är irrelevant.

Party pooper De moderna köns- och minoritetskrigen som härgar idag är det roligaste vi har i samhället!

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Har man medvetet valt att skippa lag röd?

Tror inte det blivit något kitchen om inte de blev sponsrade av Intel oavsett tråkigt att det inte vänder sig till hela massan som gillar datorer.

Skrivet av bjasih:

Nu är detta Intels Kitchen
Så det är rätt logiskt att de skippat lag röd.
Sen lär det alltid vara Intel-ssder och processorer hela programmet igenom

Så de kommer köra med integrerad grafik eller har Intel släppt diskreta grafikkort nu? För med den logiken lär inte Nvidia få vara med eller?

Skrivet av xxxPaladinxxx:

Är det bara jag som undrar vad detta ska gå ut på?
Finns ju liksom inte så många sätt att bygga datorer. Eller kommer dom bocka akrylrör och sleeva kablar live?

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska väl byggas datorer som jag förstått det.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast Intel är ju blå och AMD gröna. Så de har nog inte skippat röd pga någon anledning mer än att det tog slut på lag.

Nja när det gäller processorer håller jag med men när det är grafikkort är AMD rött! Ruggigt trist att de inte ens tillåter AMD Radeon grafikkort i tävlingen när Nvidia Geforce som jag förstått det ska finnas med. Jag undrar hur logiken gick när detta tänktes ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast Intel är ju blå och AMD gröna. Så de har nog inte skippat röd pga någon anledning mer än att det tog slut på lag.

Jo, hade det varit så att de fokuserade så mycket på färgerna hade de nog lagt ner mest energi på att ta med sin egen färg, vilket de inte har gjort (mörktblå är ju inte direkt intels färg)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så de kommer köra med integrerad grafik eller har Intel släppt diskreta grafikkort nu? För med den logiken lär inte Nvidia få vara med eller?

Nja, jag syftar bara på AMD (röd), däremot finns det fortfarande lag grön = nvidia

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nja när det gäller processorer håller jag med men när det är grafikkort är AMD rött! Ruggigt trist att de inte ens tillåter AMD Radeon grafikkort i tävlingen men det säger en del om hur vinklat detta är.

Vinklat är nog lite fel ordval. Detta hade varit vinklat om detta var Sweclocker's Kitchen och de bara hade Intel och Nvidia-grejer. Men eftersom det är mest troligen Intel som står för majoriteten av kostnaderna för hela programmet så är det väl inte så konstigt att de inte vill ha reklam för deras konkurrenter. Och reklam för AMDs grafik är reklam för AMDs processor, brand awareness liksom. Hade det fortfarande varit AMD och ATI så hade nog ATI varit med i programmet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

Och sedan har vi dom som ska klaga... Dom tog inte med en mörk hyad person heller men ska vi gråta över det med?

Skickades från m.sweclockers.com

VAR ÄR INUITERNA

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Skrivet av bjasih:

Nja, jag syftar bara på AMD (röd), däremot finns det fortfarande lag grön = nvidia

Hur kommer det sig då att lag grön får vara med? Om lag grön får vara med kan väl lag röd få vara det också?

Skrivet av BennyZ:

Vinklat är nog lite fel ordval. Detta hade varit vinklat om detta var Sweclocker's Kitchen och de bara hade Intel och Nvidia-grejer. Men eftersom det är mest troligen Intel som står för majoriteten av kostnaderna för hela programmet så är det väl inte så konstigt att de inte vill ha reklam för deras konkurrenter. Och reklam för AMDs grafik är reklam för AMDs processor, brand awareness liksom. Hade det fortfarande varit AMD och ATI så hade nog ATI varit med i programmet

Jag ändrade faktiskt det så jag håller med dig om fel ordval. Tycker fortfarande det är löjligt att inte ha med AMD bara för de också gör processorer men de får göra som de vill för jag kommer se annat ändå men kul för de som ska se på det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett olämpligt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Bara en tjej av 12 tävlanden, lite tråkigt om du frågar mig.

Sorgligt. Det är tydligt att det behövs hårdare lagar för att få fart på jämställdheten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tror inte det blivit något kitchen om inte de blev sponsrade av Intel oavsett tråkigt att det inte vänder sig till hela massan som gillar datorer.

Så de kommer köra med integrerad grafik eller har Intel släppt diskreta grafikkort nu? För med den logiken lär inte Nvidia få vara med eller?

Det ska väl byggas datorer som jag förstått det.

Nja när det gäller processorer håller jag med men när det är grafikkort är AMD rött! Ruggigt trist att de inte ens tillåter AMD Radeon grafikkort i tävlingen när Nvidia Geforce som jag förstått det ska finnas med. Jag undrar hur logiken gick när detta tänktes ut.

AMD konkurerar direkt med Intel på ett sätt som Nvidia inte gör. Så enkelt är det. Det här är Intel PR. Inte så konstigt att de inte vill ha med sin konkurrent. Även om det är GPUer så gör det att fler hör namnet "AMD" och det är nog inte Intels plan med detta.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är inte live och kommer givetvis gå att se senare, om man så vill. Men det är ju inte lika kul.

Så sant! Men tentorna tvingar en att sitta o p plugga på kvällarna också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Marinlik:

AMD konkurerar direkt med Intel på ett sätt som Nvidia inte gör. Så enkelt är det. Det här är Intel PR. Inte så konstigt att de inte vill ha med sin konkurrent. Även om det är GPUer så gör det att fler hör namnet "AMD" och det är nog inte Intels plan med detta.

Kan även vara så enkelt att Nvidia varit med och sponsrat. Sedan har Intel och Nvidia ett samarbete kring GPU, Intel licenserar en lång rad patent från Nvidia och får och viss rådgivning, ett samarbete som överhuvudtaget inte existerar mellan Intel och AMD.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är inte live och kommer givetvis gå att se senare, om man så vill. Men det är ju inte lika kul.

Skönt. Då kan jag fokusera på mitt plugg

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14