Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Ska posta 2 videos. 1 från euro och en från Korea. Syns tydligt skillnaden i att ha hög ping eller inte.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det enda som var riktigt tråkigt var det ständiga spammande i chatten, usch för alla jobbig kids (loggade de bara in för att spamma könsord i /Area under två timmar?) men som tur var kan man dölja chatten.

Blir nog bättre när spelets släpps förhoppningsvis, då man måste betala för spelet.

Permalänk
Medlem

Det är en hel del spammande. Jag tror dock att detta kommer att försvinna när spelet är släppt. Då de som spammar inte verkar alls bry sig om spelet och kommer därrför antagligen inte heller att köpa det.

För övrigt tycker jag att spelet är underbart och ser fram emot att testa mer beta, och självklart reaslesen

/ tykoZ

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Medlem

ska man reta sig på något, ja då är det väl "invisible Walls". bättre att man då ramlar ner och dör. (utan penalty)

EDIT: Ang vad det finns för quest. dom/intresserad kan anställa mig, jag har massor med idéer på quests som inte är samma sak som de 10 sista åren

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

ska man reta sig på något, ja då är det väl "invisible Walls". bättre att man då ramlar ner och dör. (utan penalty)

Ja men verkligen, så satans irriterande. Hade kunnat ta penalty också utan problem, man får väl skylla sig själv om man nu hoppar ner för långt

Sen är jag lite frågande till hur det funkar med stjärnorna som visar styrkor/svagheter när man ska skapa karaktärer. Kommer inte ihåg exakt nu men om Berserker var 5 stars dps, Warrior 4 och Slayer 3 kommer då en Slayer aldrig kunna göra lika mycket dps som en Berserker om man får anta att de har samma gear och är lika skillade på att spela sin class?

Om man ska dra en jämförelse med WoW så har väl alla "kombiklasser" DK, Warrior, Priest, osv 5% mindre dmg än rena DPSklasser så som Hunter och Rogue. Men även fast det är så kan man ju vara med i toppen på mätarna utan problem med lite skills om man är kombiklass. Så frågan är väl som sagt om en 3 stjärnig Slayer kan tävla med en 5 stjärnig Berserker i dps. Jävla massa svammel det blev....

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Sen är jag lite frågande till hur det funkar med stjärnorna som visar styrkor/svagheter när man ska skapa karaktärer. Kommer inte ihåg exakt nu men om Berserker var 5 stars dps, Warrior 4 och Slayer 3 kommer då en Slayer aldrig kunna göra lika mycket dps som en Berserker om man får anta att de har samma gear och är lika skillade på att spela sin class.

Nej precis... Och mystic hade bara en stjärna, kommer man aldrig kunna att döda en mob när man lvlar då eller;) Någon som kört mystic btw?:D

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Ryktet säger att det blir Sneak Peek imorgon men hittar ingenstans där det är bekräftat. Nån som vet?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sry, men min Korea klient funkar inte på denna datorn, får spela in den i morgon istället på min laptop

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Står att servern är very crowded. men den är väl nere?

Samt samma fråga som Mocka "sneak peak?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Et5hagu:

Står att servern är very crowded. men den är väl nere?

Samt samma fråga som Mocka "sneak peak?"

Försöker komma in på den men får "Can't connect" varje gång, nog nere.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

TERA ftw. Kan bli storslaget om endgamen är bra. Jag är helt såld på alla coola animationer och combat systemet

Och vem vill inte döda en BAM menar jag! (big ass monster;))

(spelar förövrigt en stor Aman warrior som ser blodtörstig ut )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ryktet säger att det blir Sneak Peek imorgon men hittar ingenstans där det är bekräftat. Nån som vet?

Snackades om det i /a chatten för någon dag sedan också. Dock ska du inte ta det för givet för än Raven eller Anna har annonserat ut detta på Twitter/Forumet. Det är först då vi verkligen vet.

Skrivet av Uibi:

Sry, men min Korea klient funkar inte på denna datorn, får spela in den i morgon istället på min laptop

Behövs egentligen inte göras. MugiMugi visade någon sida bakåt skillnaden emellan EU/Korea gällande ping.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Barrens Chat...THE BEST CHAT!

Skrivet av Mimematis:

Går det att se ms till servern på nått sätt?
Edit:
Tera GMs > all

Haha, Barrens bilden är så rätt. I /area chatten såg man även klassiskt WoW spam som "WTB Portal Org" och "Ana* [valfri skill]" Suck

Skrivet av kalkih:

Blir nog bättre när spelets släpps förhoppningsvis, då man måste betala för spelet.

Ja, så sant som det var sagt

Skrivet av Eptk:

Snackades om det i /a chatten för någon dag sedan också. Dock ska du inte ta det för givet för än Raven eller Anna har annonserat ut detta på Twitter/Forumet. Det är först då vi verkligen vet.

Ok, vi får se under morgonen nu då. Hoppas på det bästa!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raven:

Starting Friday, 10th of February 2012 we’ll run a special weekend play test. For this special test we’ll offer two servers. Both servers will open at 12:00 / 12 pm CET/GMT +1.

All previously created and played characters will be deleted before this test happens. This test is part of our functional test series. This test happens to ensure a proper launch of our CBT during the next weekend.

Both servers are expected to stay open until Monday morning. We’ll announce the end of the test with a short notice ahead on our official twitter channel for TERA Europe. Please be aware that due to the nature of this test it might end earlier than currently announced.

Everyone with a valid key (sneak peek, CBT, pre-order) is able to participate at this test.

Link: Twitter - TERA Europe

Källa: https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=31672

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

Jepp. Som jag sa så blev det i helgen. Handlar om tålamod endast.
Bästa blir dock nästa helg under CBT men kikar allt in i helgen och kollar läget också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

10 timmar till NA beta, snart får jag min fix igen! Inte spelat sen Maj förra året, men min Mystic skall återuppstå i all sin storslagenhet.

Permalänk

Ja så underbart!!!

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

En dush sen PARTY TIME!!!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

Några som hänger på swec mumble lr liknande under dagen?

Permalänk

Dom har flyttat starten till 13:00 idag istället... Jag som hade tänkt spela en timme innan man sticker till jobbet=/ Aja, får ta och spela resten av helgen istället:D

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Japp. sitter på jobbet och väntar bara vräka i mig en kebab-sallad först

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Men så trevligt, vaknade precis ^^

Skrivet av Et5hagu:

Några som hänger på swec mumble lr liknande under dagen?

Hade min dator inte gillat att µtorrent och mumble körs samtidigt att hade jag suttit 24/7

Permalänk
Skrivet av Et5hagu:

Några som hänger på swec mumble lr liknande under dagen?

Är det typ som vent ts etc? Isf kommer jag nog komma in där under helgen.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Har jag fattat det rätt att när spelet släppts så kommer det kosta ca €12.99 i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Är det typ som vent ts etc?

japp

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-swec...

Används till bf3 men har inte sett nå folk på den på länge så kan tänka mig att det inte gör något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Har jag fattat det rätt att när spelet släppts så kommer det kosta ca €12.99 i månaden?

Japp kommer kosta, dom dagarna du får(37) kan du dock använda utan att lägga till gametime/kreditkort.
Till skillnad från dom flesta nya mmos *host* SWTOR

1 month – €12.99
3 months – €35.97 (3 x €11.99)
6 months – €65.94 (6 x 10.99)
12 months – €119.88 (12 x €9.99)

Permalänk

Dom där 37dagarna man får. Får man dom om man pre-order eller?

Skrivet av Mimematis:

Japp kommer kosta, dom dagarna du får(37) kan du dock använda utan att lägga till gametime/kreditkort.
Till skillnad från dom flesta nya mmos *host* SWTOR

1 month – €12.99
3 months – €35.97 (3 x €11.99)
6 months – €65.94 (6 x 10.99)
12 months – €119.88 (12 x €9.99)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Dom där 37dagarna man får. Får man dom om man pre-order eller?

Japp

Permalänk
Medlem

Har gjort en private channel på Velika (andra servern i listan). Så här joinar du

1a. Gå in på valfri tab i chatten, bocka i private channel #1
1b. Skapa en ny tab genom att trycka på kugghjulet (du måste ta bort en tab då 6 är max), bocka i private channel #1
2. Skriv /join sweclock 1234
3. skriv i chatten genom /sweclock [text]

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=31153

Ni är välkomna om ni vill chatta lite

EDIT: ÅÄÖ funkar inte i Tera... :/

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Och detta gäller även den för 4.95? I sådana fall så köper jag på stubben!

EDIT: Köpt nu så du behöver inte svara