Permalänk

Söndags modd

Efter en stunds Xbox spelade med min bror så började spelet lagga (Need for speed mostwanted 2012) så jag gick fram och kände om det var varmt, det var det....
Nu har jag löst detta problem och det finns att följa i bildera nedan
Kan varna er redan nu att jag har varit lat, så systemkameran fick stanna i sin väska, det är ju trots allt söndag

Söndags modd

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Trycker du in luft eller skickar du ut?

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Tullis:

Trycker du in luft eller skickar du ut?

Om du kollar åt vilket håll fläkten sitter så ser du att den drar ut luft xboxet har ju även sitt utblås bakåt, så det passa bäst att suga ur luft

Visa signatur

TBA

Permalänk

1. Xbox 360 är alltid för varmt och det där kommer nog inte hjälpa är jag rädd. Bättre vore att installera ny CPU och GPU kylare, eller sätta på 120mm just ovanför de befintliga flänsarna och blåsa kall luft in.
2. Spelet laggar inte pga värme, utan pga cache minne eller något liknande. Xboxens hårdvara och mjukvara är för dåligt optimerad dvs.
3. Absolut enklaste vore att köpa en ny xbox 360 slim, de har inte några kylningsproblem i jämförelse med phat modellerna.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

hur mycket har det hjälpt ? om det faktiskt gjorde skillnad så är det en fin lösning!

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

1. Xbox 360 är alltid för varmt och det där kommer nog inte hjälpa är jag rädd. Bättre vore att installera ny CPU och GPU kylare, eller sätta på 120mm just ovanför de befintliga flänsarna och blåsa kall luft in.
2. Spelet laggar inte pga värme, utan pga cache minne eller något liknande. Xboxens hårdvara och mjukvara är för dåligt optimerad dvs.
3. Absolut enklaste vore att köpa en ny xbox 360 slim, de har inte några kylningsproblem i jämförelse med phat modellerna.

Värst vad positiv man var här då... du kan ju testa att sätta din dator i en låda där det inte finns någon möjlighet för luft att förflytta sig och se hur bra den mår efter ngn timma occt eller gaming, tror den kommer hacka en del med. Elektronik delar har faktiskt en max arbets temp, när den överskrids så slutar de fungera som de ska eller kan inte arbeta i samma tempo, då kommer du märka skillnad på det du håller på med.

Skrivet av MSCB:

hur mycket har det hjälpt ? om det faktiskt gjorde skillnad så är det en fin lösning!

Jag tycker det har hjälp en hel del, luften blir inte stilla stående och ny luft kan tas in ist för samma varma som bara cirkulerade förut.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Riktigt finurligt och snyggt med

Men du..i din dator spec så står det "intel i7 2500k" ...Är det inte i5 2500k det heter ? XD

Nej ska inte vara så petnoga, ville bara påpeka haha snyggt galleri i alla fall (Y)

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Riktigt finurligt och snyggt med

Men du..i din dator spec så står det "intel i7 2500k" ...Är det inte i5 2500k det heter ? XD

Nej ska inte vara så petnoga, ville bara påpeka haha snyggt galleri i alla fall (Y)

Tack!
haha jadu det där har jag visst missat hehe ska ju vara 2600k, tack för du uppmärksammade det

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Vore väl enklare att köpa luft på burk och blåsa rent den så man slapp förstöra hela tv-bänken, cool modd iaf

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Vore väl enklare att köpa luft på burk och blåsa rent den så man slapp förstöra hela tv-bänken, cool modd iaf

Nja inte damm som var problemet tackar

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Skrivet av miccke_13:

Om du kollar åt vilket håll fläkten sitter så ser du att den drar ut luft xboxet har ju även sitt utblås bakåt, så det passa bäst att suga ur luft

Kunde inte urskilja utav bilderna hur den blåste.
Men som du sa, bäst att suga ur luften

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag gillart!
Men själv hade jag kört fläkten via USB istället, mest för att jag har snålt med eluttag kanske

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag gillart!
Men själv hade jag kört fläkten via USB istället, mest för att jag har snålt med eluttag kanske

Tänkte inte ens på att driva via usb. hehe men frågan är om det hade orkat driva fläkten.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Skrivet av miccke_13:

Tänkte inte ens på att driva via usb. hehe men frågan är om det hade orkat driva fläkten.

Jodå, det är inga problem

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Riktigt trevligt att se sånt här göras.

Jag tänkte prova samma sak, men är lite osäker på vilken som är + & - på min laddare, då de inte visar sig någonstans...
Jag är inte sådär otroligt utbildad inom elektronik, så vad händer om jag sätter plus på minus och vise versa? Kanske inte händer så mycket mer än att man har sönder fläkten, när de är så låg V?

Permalänk
Skrivet av Swehellchild:

Riktigt trevligt att se sånt här göras.

Jag tänkte prova samma sak, men är lite osäker på vilken som är + & - på min laddare, då de inte visar sig någonstans...
Jag är inte sådär otroligt utbildad inom elektronik, så vad händer om jag sätter plus på minus och vise versa? Kanske inte händer så mycket mer än att man har sönder fläkten, när de är så låg V?

det spelar ingen roll om du sätter det fel, enda skillnaden är att fläkten snurrar eller så händer det inger alls

Visa signatur

TBA

Permalänk

Tack så mycket, de här ska fixas omgående.

Permalänk

Ja har gjort en likadan men tycker fläkten snurrar lite för lite. De går inte göra så den snurrar fortare? Lr måste man typ ha 7V då lr liknande?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jodå, det är inga problem

Hur många Volt levererar usb utaget?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Hur många Volt levererar usb utaget?

Vad använder du för fläkt? Den levererar 5v , det mesta står här spänningen finner du under punkt 4.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Skrivet av miccke_13:

Vad använder du för fläkt? Den levererar 5v , det mesta står här spänningen finner du under punkt 4.

Ao men 5v blir perfekt. För den fläkten ja använder är en antec och den går ställa varv talet på fläkten har byggt en som går från väggen nu men blir bättre med en som går via usb så behöver man inte dra ut kontakten hela tiden från väggen.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |