MSI avtäcker kylaren till GTX 780 Lightning

Permalänk
Melding Plague

MSI avtäcker kylaren till GTX 780 Lightning

Inom en snar framtid lanserar MSI sitt yppersta flaggskepp inom grafikkort – GTX 780 Lightning. Nu släpper företaget bilder på den kommande kylaren med en asymmetrisk uppsättning fläktar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ser snyggt ut och lär sannolikt kyla som en gud.

Permalänk

Verkar trevlig, men fy vad ful den va!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Ful som stryk, och vad ska jag med tre bios till? Två räcker.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Känns som 3x90mm hade varit bättre. Tycker det ser mer dumt ut än snyggt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Är det inte någon annan som lägger märke till att ingen tillverkare förutom PowerColor har kommit med en lösning för långa och tunga grafikkortskyare? Möjligtvis någon som valt att göra ett 3-slots kort istället för 2, men inte mycket annat. Den är säkert skitbra, men vem vill ha ett lutande grafikkort i burken? :/

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk

Varför gult? Även om det är för att blixtar av någon anledning avbildas som gula så är det ändå groteskt fult.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Undrar vilken som klockar bäst av classified och lightning på luft, hoppas att Swec testar det!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

hur mkt ris per minut blåser den?

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Slaktardej:

Varför gult? Även om det är för att blixtar av någon anledning avbildas som gula så är det ändå groteskt fult.

För att matcha OC-moderkorten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

...Som fortfarande är gula och extremt fula.
Förstår inte valet av färg från början.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Två sådana här skulle vart riktigt kul att ha. Hur det ser ut bryr jag mig absolut inte om.
Jag tycker Msi lightning serie verkar vara den absolut hetaste just nu om man skulle välja bland dom olika tillverkarna i och med klockningsmöjligheterna. Triple overvoltage i Afterburner verkar lite kul.

Permalänk
Medlem

Hah tycker de ser ganska coola ut i gul uppsättning!

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

...Som fortfarande är gula och extremt fula.
Förstår inte valet av färg från början.

Och varför är guld, röd, grön, blå osv. så mycket bättre? Det är en färg, get over it.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Och varför är guld, röd, grön, blå osv. så mycket bättre? Det är en färg, get over it.

Jo, är väl mest personliga preferenser.

Men gult känns så skrikigt och P12:igt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jo, är väl mest personliga preferenser.

Men gult känns så skrikigt och P12:igt.

Nej.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GFriberg:

Är det inte någon annan som lägger märke till att ingen tillverkare förutom PowerColor har kommit med en lösning för långa och tunga grafikkortskyare? Möjligtvis någon som valt att göra ett 3-slots kort istället för 2, men inte mycket annat. Den är säkert skitbra, men vem vill ha ett lutande grafikkort i burken? :/

Får man räkna sig själv som en tillverkare?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GFriberg:

Är det inte någon annan som lägger märke till att ingen tillverkare förutom PowerColor har kommit med en lösning för långa och tunga grafikkortskyare? Möjligtvis någon som valt att göra ett 3-slots kort istället för 2, men inte mycket annat. Den är säkert skitbra, men vem vill ha ett lutande grafikkort i burken? :/

Vad var det du sa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

...Som fortfarande är gula och extremt fula.
Förstår inte valet av färg från början.

Skönt med nå annat än rött, även om jag nu köpte mig ett ROG-moderkort och beställde ny sleeving för att matcha

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill

Tycker tex detta kortet inte va så snyggt men tycker MSI OC moderkort och MAX + MSI 680 Lithing är en av dom snyggaste korten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jo, är väl mest personliga preferenser.

Men gult känns så skrikigt och P12:igt.

Själv tycker jag att rött och svart som en del moderkortstillverkare (hmmm Asus) kör med är löjligt uttråkande. Kul å se att nån tillverkare vågar gå emot strömmen lite och inte bara bara köra på det klassiska. Men dom får ju skit oavsett vilket, så vad ska dom göra. Släpp ett moderkort respektive grafikkort som är knallrosa nästa gång vet jag MSI så blir det säkert än mer fart i elden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla highend-kort ska vispa runt luften inne i lådan? Är det jätte absolut BIG NO-NO att ha en kylare som tar upp 5 expansionsplatser men har en typ 100 mm axialfläkt som suger ut luft ur lådan?

Permalänk
Medlem

Vad ni klagar på utseendet. När det väl sitter i chassit så syns det inte längre (även om det är synligt så har man väl ögonen på skärmen). Funktion är väl mycket viktigare? Men om man nu ändå ska prata färger så är gult och svart en snygg kombination. Jag köpte nästan en gul-svart motorcykel en gång för att den var så snygg men det blev till slut en blå istället för funktionen var viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Och varför är guld, röd, grön, blå osv. så mycket bättre? Det är en färg, get over it.

Väntar fortfarande på rosa detaljer! Yey!

OnT: Är jag den ända som önskar att det släpptes en kylare med utbytbara fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

...Som fortfarande är gula och extremt fula.
Förstår inte valet av färg från början.

Svart & gult passar helvetes bra ihop!

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Snygg kylare. Ska bli kul att se om de presenterar hur bra den förflyttar riskorn framöver

Jag gillar MSI's färgsättning allt mer. Svart och gult gifter sig jäkligt bra ihop samt att de börjat köra "less is more" mentalitet på allt annat.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ful som stryk, och vad ska jag med tre bios till? Två räcker.

1) Stock
2) Överclockad
3) Experiment

Det är vad jag kan komma på. Ser dock inte det som en nackdel, tvärtom. Man är ju inte tvungen o använda alla om man inte vill. Så varför klaga?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Hmm... dom där värmeledanderören sitter ju så tätt att det nästa kunde varit ett massivt stycke... maffig men inte vacker kylare. Undrar hur den presterar, MSI har ju gjort väldigt bra kylare till sina lightning kort förut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Snygg kylare. Ska bli kul att se om de presenterar hur bra den förflyttar riskorn framöver

Jag gillar MSI's färgsättning allt mer. Svart och gult gifter sig jäkligt bra ihop samt att de börjat köra "less is more" mentalitet på allt annat.

Riskorn ger den absolut bästa bilden över hur bra en fläkt agerar.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser fräscht ut och sticker ut. Som flera andra sagt är rött och blått lite väl uttjatat då de är "safe" färger som alltid fungerar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9