SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Ser ut som en brygga, eller? Vilket fartyg?

Visst är det en brygga. Fartyget är Stena Foreteller.

Permalänk
Medlem

Varvar mellan en Panerai 112 och en Omega AquaTerra m blå tavla.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

3 St, Boss som jag inte vet modell, 1 Longines misstänker att det är en HydroConquest och en Sturmanskie Open 24 hour.

Gillar dock den ryska som fan. Det blir lite jobbigt att växla mellan de olika i bland, eftersom man blir smått förvirrad av 24timmars tavlan.

Sturmanskie Open 24 hour

On March 18, 1965 “Voskhod-2” spaceship was launched from Baikonur Cosmodrome. Captain Pavel Ivanovich Belyayev and co-pilot Alexey Arkhipovich

Leonov worked together to open a new chapter of space exploration history.
Due to the failure of on-board navigation systems, Belyayev became the first in the world to manually navigate the ship. The Open Space series was specially manufactured to pay tribute to the watch that he wore for space exploration.

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Kör jag med Tayroc! Hittade dem på instagram, sjukt fräscha klockor och bra kvalitet!

Dessa två äger jag just nu
http://instagram.com/p/xjzwcjtnRt
http://instagram.com/p/ssuYytNndT

Permalänk
Avstängd

Just nu ebel 1911 discovery

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

En Hugo Boss som jag använder när jag brukar klä upp mig.

Alla andra dagar använder jag min Seiko SNAA43P1-Blue. Har inte tagit nå bilder på den dock.

Permalänk

Har en hel låda med klockor men de jag använder vanligtvis är Breitling Aerospace, Rado Ceramica, Suunto Observer, Citizen Gold Eagle och en Facit Pilot Titanium.

Had to test my new pocketcamera on my way home by FreakyLeo, on Flickr

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vanligtvis:

Dold text

Just nu:

Dold text
Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Kul med en tråd som inte bara handlar om att klocka processorer, många fina klockor här. Själv har jag en Seiko 5 SNX997, Inte lika fin som era Seamasters och Subs men ändå!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Klocka? Jag tappade min senaste under en fältövning när jag gjorde värnplikten 1993. Alla har väl en smartphone idag med klocka?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Klocka? Jag tappade min senaste under en fältövning när jag gjorde värnplikten 1993. Alla har väl en smartphone idag med klocka?

Fattar du på fullaste allvar inte varför många gillar att ha en klocka på sig eller spelar du bara dum?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

En Casio G Shock och en Suunto Core All Black

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

En Longines Hydroconquest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Fattar du på fullaste allvar inte varför många gillar att ha en klocka på sig eller spelar du bara dum?

hipsters?

Permalänk
Medlem

Här är ett par bilder på min klocka:

Omega Seamaster Automatic år 1962. Lagom sober och clean. 50år+ och tickar på som om den vore ny.
Exemplaret på bilderna är den jag har. Klockren klocka ;D

Har den inte för att kolla tiden, är en accessoar och fast jag inte samlar på klockor så förstår jag dem som gör det, är en viss charm med klockor. Gillar verkligen att den är helt mekanisk, av någon anledning är fin sofistikerad mekanik något jag fascineras av.

Får adda en bild på innannätet också, ser det sällan men ack så fint:

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Här är klockan jag kör med. Diesel Double Down heter modellen. Rätt stor och tung så funderar på att komplettera med en smäckare klocka så småningom, men är förövrigt helnöjd med den. Har på mig den varje dag.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Grand Seiko idag.

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Klocka? Jag tappade min senaste under en fältövning när jag gjorde värnplikten 1993. Alla har väl en smartphone idag med klocka?

Ynglingar kanske inte gillar armbandsur men real män ser klockor som en tool, en manlig accessoar, ett smycke som män kan bära (sagt med lite glimt i ögat).

Permalänk
Medlem

Ej mina bilder, men en sovjetisk Raketa 24 timmarsklocka från 70-80 talet och blått natoband. Håller tiden förvånansvärt bra. +- 5 sek/dygn.

Permalänk
Medlem

Gant W10842

Visa signatur
Permalänk

En Storm Platinum från 1989, som den på bilden fast med röd urtavla.

http://www.stormusa.com/vintage/vintage-products

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Fattar du på fullaste allvar inte varför många gillar att ha en klocka på sig eller spelar du bara dum?

Personligen gillar jag att åter ha en klocka på armen, men jag är väl inte så klassisk som en del andra här. Jag har idag en Pebble Steel med läderrem, svart, som jag trivs med.
Just att kunna ha klocka, kalender och notifieringar mm på armen, utan att behöva plocka upp telefonen stup i kvarten, var lockande för mig och nu är jag beroende av den.

Men jag förstår inte på fullaste allvar varför man fortfarande vill ha "bara" klocka på armen, om man nu inte är besatt på bara estetiska synen av det. Dock är det en väl en smak sak antar jag

Permalänk

@Paddanx:

Tror de flesta klocknördar, inkl. mig, är insnöade på mekaniska ur.
Ett hantverk och teknik som är flera hundra år gammal, och som i många fall klarar av att visa tiden mycket exakt (t ex en av mina klockor avviker mindre än 0.5 sekunder / dag, bättre än många kvartsur) - en fin kontrast mot alla elektroniska prylar vi omger oss med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

@Paddanx:

Tror de flesta klocknördar, inkl. mig, är insnöade på mekaniska ur.
Ett hantverk och teknik som är flera hundra år gammal, och som i många fall klarar av att visa tiden mycket exakt (t ex en av mina klockor avviker mindre än 0.5 sekunder / dag, bättre än många kvartsur) - en fin kontrast mot alla elektroniska prylar vi omger oss med.

Jo, jag kan förstå intresset av gammal mekanik, speciellt med den noggrannheten. För mig är det gammal elektronik som brukar locka. Lite samma sak, men ändå inte

Att 0,5 sek/dag avvikelse är lågt för mekaniskt ur håller jag med, men kvartsur brukar ha i runda slänga 1 sekund per vecka i värsta fall, förutsatt att batterier mm så klart inte hamnar efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Klocka? Jag tappade min senaste under en fältövning när jag gjorde värnplikten 1993. Alla har väl en smartphone idag med klocka?

En kompis har alltid sin klocka med tavlan upp-och-ner så att folk som frågar om tiden kan läsa av lättare, själv använder han ju sin telefon till att kolla klockan.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Jo, jag kan förstå intresset av gammal mekanik, speciellt med den noggrannheten. För mig är det gammal elektronik som brukar locka. Lite samma sak, men ändå inte

Att 0,5 sek/dag avvikelse är lågt för mekaniskt ur håller jag med, men kvartsur brukar ha i runda slänga 1 sekund per vecka i värsta fall, förutsatt att batterier mm så klart inte hamnar efter

Man kan justera noggrannheten med hjälp av olika positioner under nattetid. T ex krona upp, tavla upp osv. Då kan man få den mycket exakt, i princip inga avvikelser alls!

Permalänk
Medlem

Vad kostar grand Seiko? Jag hittar aldrig priser. Jag använder vanlig Seiko just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

@Cooling23:

När jag köpte min för ~10 år sedan kostade den ca 25,000 kr, köpt i Japan.
Det var då en av de billigare modellerna.
Idag säljer de t ex fortfarande samma modell med en uppgradering av urverket med längre gångreserv (tror jag) och lite andra grejer som tjockare krona, bakstycke i safirglas, skruvar i länkarna istället för push-pins...och jag tror priset ligger på drygt +40k. Sen finns det förstås avsevärt dyrare modeller med t ex GMT funktion, Spring Drive teknologi osv.

I mitt tycke har en Grand Seiko generellt bättre finish än t ex Omega eller Rolex (jag gillar /äger/har ägt båda märken så jag klankar inte ner på nån av dem) plus att inkognitofaktorn är rätt tjusig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

@Cooling23:

När jag köpte min för ~10 år sedan kostade den ca 25,000 kr, köpt i Japan.
Det var då en av de billigare modellerna.
Idag säljer de t ex fortfarande samma modell med en uppgradering av urverket med längre gångreserv (tror jag) och lite andra grejer som tjockare krona, bakstycke i safirglas, skruvar i länkarna istället för push-pins...och jag tror priset ligger på drygt +40k. Sen finns det förstås avsevärt dyrare modeller med t ex GMT funktion, Spring Drive teknologi osv.

I mitt tycke har en Grand Seiko generellt bättre finish än t ex Omega eller Rolex (jag gillar /äger/har ägt båda märken så jag klankar inte ner på nån av dem) plus att inkognitofaktorn är rätt tjusig!

Tack för infot. Vart i Sverige kan man köpa Grand Seiko? Finns det hemsidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan