Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tack för det. Trist att jag inte kan använda luren då jag behöver ett nano simkort

Går att klippa ner kortet till nano själv, är inte alls svårt.

Använde själv den här mallen och det fungerade bra för mig: http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2012/09/micro...

Ett tips är att klippa bara lite i taget och testa om den passar i korthållaren, så att kortet inte blir för litet.

Om du inte har en skrivare kan du säkert klippa till det ändå genom att bara titta på mallen, man ser ju ungefär hur mycket man ska klippa bort, men som sagt gör det i små steg

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Går att klippa ner kortet till nano själv, är inte alls svårt.

Använde själv den här mallen och det fungerade bra för mig.

Ett tips är att klippa bara lite i taget och testa om den passar i korthållaren, så att kortet inte blir för litet.

http://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2012/09/microSIM_to_nano_SIM_iPhone_5_guide.png

Tusen tack

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Här kommer en liten lathund...(testade detta verkligen precis)

Det går fortfarande att få 2000 + 1000kr rabatt via tele2's hemsida.

Använd denna länk:

https://www.tele2.se/partner/student/mobiltelefoner/huawei/hu...

Välj färg och "bekräfta val", tryck på "Läs mer" vid bannern "SÄLJ DIN GAMLA MOBIL OCH FÅ RABATT".

Efter jag skrivit in IMEI kod så läggs den andra rabatten + mobilens värde till när du tryckt på "Spara rabatt".

Och nya priset syns under mobilen

Hoppas detta hjälper

Du glömde det viktigaste steget, gå till kassan. Det är där den försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hämtade ut luren

Fick ni också bara ett Leveranskvitto där det stod "Total Värde 4490kr" ?

Ja, det är ju perfekt? Står inte att jag endast betalat 1249kr och längre ner står det att det gäller som kvitto och att garantin håller 2 år.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ingen som ringt Tele2 och använt sig av ångerrätten?
Vill veta om dom ifrågasatte det, och undrade om mobilen osv.
Och om man bara ska säga att jag vill skicka tillbaka abonnemanget för jag behöver inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ingen som ringt Tele2 och använt sig av ångerrätten?
Vill veta om dom ifrågasatte det, och undrade om mobilen osv.
Och om man bara ska säga att jag vill skicka tillbaka abonnemanget för jag behöver inte det?

De har ju en månads uppsägningstid och ingen bindningstid så man kan ju bara säga upp abonnemanget.

Permalänk
Medlem

För er som undrar om det går att sälja telefonen så kan jag säga ja, sålde min för 3100 på blocket inom 20 minuter. Har redan en ny telefon men kunde inte hoppa erbjudandet haha.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

premium är olika från lätta tunna till robusta men honor 8 är nära identisk med s7 och är nästan rippoff där känslan är identisk och huawei har inte något litet forsknings team utan 75000 människor som arbetar med utveckling så är inte ett gäng kineser som sitter i ett garage och löder ihop dom med spare parts

men vist kameran på s7 kan vinna lite på helst med mörka bilder och filmande p.g.a stabilisatorn men H8 kan du istället få väldigt bra kort helst med bra fokus p.g.a dubbel kameran och är väldigt liten skillnad där s7 glänser mest sen cat6 mot cat9 är inte ens värt att diskutera då skillnaden är om jag minns rätt 300mbs mot 450mbs hastighet vilket 99.9999% av befolkningen aldrig skulle märka eller använda och andra skillnaderna är orelevanta som syntetiska tester då uplevda känslan och snabbheten med telefonen är lika och samma med 1080 mot 1440 på liten skärm märks inte alls och 9 av 10 skulle inte märka skillnaden på 720p och 1440p ...så vist finns det saker som inte h8 når upp till s7 men när du håller i och använder telefonen är skillnaden = 0 till 1/3 av priset för en s7 vilket inte skulle göra valet svårt i mina ögon

Å du vet att de där 75 000 människorna sysslar med utveckling av mobiltelefoner? Du vet att Huawei gör surfplattor, annan elektronik och inte minst, telekomnätverk (största konkurrenten till Ericsson). Så det är inte riktigt så enkelt. Jag är tämligen övertygad att Huaweis mobildivision har mycket lägre budget än dito för Apple och Samsung etc.

Angående Cat6 mot Cat9 så är det inte riktigt så enkelt. Att ha Cat9 innebär inte bara att man kan nå en högre teoretisk maxhastighet (tror ingen kommit upp i över 300 Mbit/s med 4G), du uppnår även högre hastighet även på lägre nivåer. Om man till exempel surfar i 40 Mbit/s med Cat6 på en given plats kanske du med Cat9 kan surfa i 80 Mbit/s.

När det gäller skärmen så är det först och främst inte bara upplösningen som är intressant. Samsungs Amoled-skärmar är marknadens erkänt bästa. Visst räcker 1080p till mycket på en telefon. Men om du vill köra VR (som jag faktiskt gör), så är inte ens 1440p tillräckligt för att ge en riktigt bra upplevelse. 1080p är då väldigt mycket sämre.

Återigen, har du inte lärt dig att använda punkt, kommatecken, frågetecken etc.? Det tar 10 gånger längre tid att läsa dina inlägg när man själv måste försöka komponera ihop dina meningar. Det hjälper alla om du skriver riktiga meningar.

Permalänk

om man nu inte kan få superrabatten kan man ändå fortfarande få den för 2490:- ni som har den anser ni att den är värd det priset?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbeharry:

För er som undrar om det går att sälja telefonen så kan jag säga ja, sålde min för 3100 på blocket inom 20 minuter. Har redan en ny telefon men kunde inte hoppa erbjudandet haha.

Duktigt...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Nu sa jag aldrig att Honor 8 var en fiat. Jag sa att man kunde använda samma logik och hävda Fiat vs Ferrari.

Jag tycker inte att din jämförelse är korrekt eftersom Volvo har tagit steg mot de tyska premiummärkena och kostar i dagsläget inte särskilt mycket mindre. En ny Volvo S90 har ett grundpris på 329K, en motsvarande Audi A6 har grundpris på 350K (ingen dubbel kostnadsskillnad här inte).

Men om du nu vill göra en mer korrekt jämförelse skulle jag snarare säga att den Samsung är en ny Volvo S90 och Huawei är en ny Renault Megané (grundpris strax över 150K). Men det går inte heller att göra riktigt.

Huawei har inte eller aspirerar inte på att driva utvecklingen framåt (i dagsläget), de erbjuder billiga telefoner baserade på befintlig teknologi. Det du får vara med och betala när du köper en Apple, Samsung, Sony eller what ever, är för RnD. Vilket även kan speglas i bilbranschen, Volvo ligger betydligt längre i framkant när det gäller teknisk utveckling än Renault, Kia, Dacia eller vilket budgetmärke du nu vill använda.

Smakar det så kostar det!

hehe, visste att det skulle bli livat för att jag angav Volvo som exempel, var lite på språng så jag tog det första bästa.

Jag vet, det finns bättre exempel, typ Skoda som samsas med Märken ur Vw-koncern, vissa prylar säkert utvecklade av Audi m.m, och nu vinner dom till och med på vissa fronter emot Dom dyra premiummärkena, ifrån att varit faktiskt ett skitmärke. Med tanke på Huaweis ändå stora snabba framgång så får man inte räkna ut dom, kanske att dom är den största tillverkaren inom en snar framtid.

inte sagt något om att Samsung inte skulle "leda utvecklingen", lika lite som det är relevant att komma in i en tråd som handlar om ett erbjudande om en mobil ifrån tele2, till att Samsung leder utvecklingen. Det vet nog varenda kotte redan att dom är det största tillverkaren. Jag har kört 5 generationer Samsung-Galaxy telefoner, så jag är inte främmande för dom.

Men sätt dig in i mitt scenario, jag pluggar, sambon pluggar. Båda behöver en ny mobil. Går jag och köper 2st s7 för mellan 14 000-16 000kr då? Nej, det vore idiotiskt. Iofs så vore det i vissa synvinklar idiotiskt oavsett ekonomiskt läge. Inte ens argument som att man bidrar till utvecklingen av nya komponenter biter då. Nej då spar jag som i detta fall ca 12 000kr och köper en Huawei.

Edit: Och efter att ha använt telefonen en dag så är jag sjukt nöjd, inget lagg eller frysningar, perfekt flyt. Skärmen är mer än godkänd och kameran likaså. Faktiskt bättre än alla Samsung-telefoner jag kört hittills, dock inte testat S7.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

hehe, visste att det skulle bli livat för att jag angav Volvo som exempel, var lite på språng så jag tog det första bästa.

Jag vet, det finns bättre exempel, typ Skoda som samsas med Märken ur Vw-koncern, vissa prylar säkert utvecklade av Audi m.m, och nu vinner dom till och med på vissa fronter emot Dom dyra premiummärkena, ifrån att varit faktiskt ett skitmärke. Med tanke på Huaweis ändå stora snabba framgång så får man inte räkna ut dom, kanske att dom är den största tillverkaren inom en snar framtid.

Har aldrig sagt något om att Samsung inte skulle "leda utvecklingen", lika lite som det är relevant att komma in i en tråd som handlar om ett erbjudande om en mobil ifrån tele2, till att Samsung leder utvecklingen. Det vet nog varenda kotte redan att dom är det största tillverkaren. Jag har kört 5 generationer Samsung-Galaxy telefoner, så jag är inte främmande för dom.

Men sätt dig in i mitt scenario, jag pluggar, sambon pluggar. Båda behöver en ny mobil. Går jag och köper 2st s7 för mellan 14 000-16 000kr då? Nej, det vore idiotiskt. Iofs så vore det i vissa synvinklar idiotiskt oavsett ekonomiskt läge. Inte ens argument som att man bidrar till utvecklingen av nya komponenter biter då. Nej då spar jag som i detta fall ca 12 000kr och köper en Huawei.

Edit: Och efter att ha använt telefonen en dag så är jag sjukt nöjd, inget lagg eller frysningar, perfekt flyt. Skärmen är mer än godkänd och kameran likaså. Faktiskt bättre än alla Samsung-telefoner jag kört hittills, dock inte testat S7.

Nu handlade dock den här tråden ursprungligen inte om ett Honor 8-erbjudande från Tele2 (även om det är vad den landat i nu) , den handlade om Honor 8 vs Samsung S7. Jag har endast skrivit det jag skrivit för att ganska många hävdat att de är exakt samma och att Samsung endast är dyrare för att det är flashigt...

Jag har aldrig någonsin påstått att en Honor 8 inte kan vara ett bra köp eller att man ej kan tycka att 7-8 tusen är på tok för mycket för en telefon. Tvärtom, det är nog väldigt bra "bang-for-the-buck", framförallt med Tele2-erbjudandet. Men Huawei har ju skarvat lite med komponenter här och där för att pressa ner priset, vilket man måste inse, men det kan ju vara en potent telefon ändå och jag har definitivt inget emot personer som väljer en Honor 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Duktigt...

Haha, tycker du? Vad är du duktig på? Förutom att låta grinig på nätet då såklart.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbeharry:

Haha, tycker du? Vad är du duktig på? Förutom att låta grinig på nätet då såklart.

Nej jag var ironisk. Köpa på sig mobiler billigt, sälja dyrt på blocket och sedan skryta om det...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nej jag var ironisk. Köpa på sig mobiler billigt, sälja dyrt på blocket och sedan skryta om det...

Vilket jag också var i mitt svar till dig, men som flög dig över huvudet. Skryta? Det var flera i tråden som diskuterade om det skulle bli ett överflöd av H8 på blocket, jag skrev att det gick att sälja. Var det jobbigt för dig att läsa?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbeharry:

Dett jag också var i mitt svar till dig, men som flög dig över huvudet. Skryta? Det var flera i tråden som diskuterade om det skulle bli ett överflöd av H8 på blocket, jag skrev att det gick att sälja. Var det jobbigt för dig att läsa?

Var det folk som inte visste att det gick att sälja h8 på blocket?
Sa du till köparen att du köpt den för runt 1000 lappen via tele2?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Var det folk som inte visste att det gick att sälja h8 på blocket?
Sa du till köparen att du köpt den för runt 1000 lappen via tele2?

Det var flera som undrade var priset skulle ligga när många köper telefonen från tele2. Vad spelar det för roll vad jag köpt telefonen för? Köparen fick med kvitto där det står ett värde på 4500, så där har du värdet på telefonen. Vad jag fått för deal eller vad jag bytt in för telefon för att betala ett visst pris har väl inte köparen att göra med? Telefonen säljs fortfarande på de flesta ställen för omkring 4500kr. Du får det att låta som att jag köpt upp alla telefoner för att sedan höja priset, vilket det är rätt uppenbart att jag inte gjort.

Att jag fick så pass många mail inom den korta tiden telefonen låg ute för försäljning visar ännu mer på att det var ett marknadsmässigt pris, dvs inte överpris som du säger.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Du glömde det viktigaste steget, gå till kassan. Det är där den försvinner

Ahh, sorry. Hade missat att det var där problemet var. Det var ju lite tråkigt :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

De har ju en månads uppsägningstid och ingen bindningstid så man kan ju bara säga upp abonnemanget.

Ja.
Fast ångerrätten så sparar man dom 240kr för 1 månad också tänkte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Huawei honor 8 har dubbla simkort. Detta är för många ett krav då vi har dubbla simkort och inte vill bära med oss två mobiler. T.ex. vill man ju inte släpa med på både jobbmobilen och sin privata överallt, en mobil i fickan får räcka.
Och Samsung S7 med dual sim säljs väl knappt i sverige?
Så om ni vill ha dual simkort så välj Huawei honor 8 idag, om ni inte har detta behov så anser jag valet inte är lika klart.

Jag själv har en P9 Lite som på alla sätt fungerar bra, men det är småsaker som inte så tydligt står i specifikationen som jag saknar.
Ingen Gyro = inget roligt att spela VR spel.
Inget OTG (USB On-The-GO) stöd som standard, det kräver root för att kunna koppla in roliga saker som trådbundet nätverkskort och troligen USB minne.
Ingen snabbladdning /USB C, men detta ska Huawei honor 8 ha. Så om jag hade köpt en ny nalle idag hade det nog blivit Huawei honor 8.

*edit*
En varning för oss dual simmare är att ytterst två mobiler har stöd för dubbla internetabonnemang. Vilket innebär att man får välja att enbart surfa på jobbmobilen eller ens privata, men som jag fattar kan man dock välja vilkens simkorts internetabonnemang man ska välja från inställningar utan att behöva ta ur simkorten.

Samsung s7/edge har faktiskt redan stöd för dual sim

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Samsung s7/edge har faktiskt redan stöd för dual sim

https://www.youtube.com/watch?v=y_sQPE4xY1M

Visst finns det modeller som stödjer det, men dom säljs inte i Europa. För att få tag på dem så måste du köpa en asien-importerad telefon och då får du tyvärr ingen garanti.

Jag håller fortfarande fast vid att Samsung S7 är en mycket bättre telefon. Den är betydligt skönare att hålla i och att majoriteten av specifikationerna är bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Visst finns det modeller som stödjer det, men dom säljs inte i Europa. För att få tag på dem så måste du köpa en asien-importerad telefon och då får du tyvärr ingen garanti.

Jag håller fortfarande fast vid att Samsung S7 är en mycket bättre telefon. Den är betydligt skönare att hålla i och att majoriteten av specifikationerna är bättre.

Aha så det fungerar inte i min S7 edge??
Har inte testat själv..
Håller med dig om att det är en grym mobil
Touchwiz är fortfarande fult men har blivit bra mycket bättre iallafall..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha så det fungerar inte i min S7 edge??
Har inte testat själv..
Håller med dig om att det är en grym mobil
Touchwiz är fortfarande fult men har blivit bra mycket bättre iallafall..

Det gör det tyvärr inte! Jag prövade med ett "två simkort tray" för att se ifall det gick, men det gjorde det tyvärr inte Ja, det går i rätt riktning i alla fall

Förhoppningsvis så kommer Samsung sätta i lika snabbt lagring i Samsung S8 som Apple har i iPhone 6S/7. Det är verkligen en stor skillnad i snabbhet mellan Samsung S7 och iPhone 7 just nu och det kan lätt lösas med snabbare lagring!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blomman90:

Å du vet att de där 75 000 människorna sysslar med utveckling av mobiltelefoner? Du vet att Huawei gör surfplattor, annan elektronik och inte minst, telekomnätverk (största konkurrenten till Ericsson). Så det är inte riktigt så enkelt. Jag är tämligen övertygad att Huaweis mobildivision har mycket lägre budget än dito för Apple och Samsung etc.

Angående Cat6 mot Cat9 så är det inte riktigt så enkelt. Att ha Cat9 innebär inte bara att man kan nå en högre teoretisk maxhastighet (tror ingen kommit upp i över 300 Mbit/s med 4G), du uppnår även högre hastighet även på lägre nivåer. Om man till exempel surfar i 40 Mbit/s med Cat6 på en given plats kanske du med Cat9 kan surfa i 80 Mbit/s.

När det gäller skärmen så är det först och främst inte bara upplösningen som är intressant. Samsungs Amoled-skärmar är marknadens erkänt bästa. Visst räcker 1080p till mycket på en telefon. Men om du vill köra VR (som jag faktiskt gör), så är inte ens 1440p tillräckligt för att ge en riktigt bra upplevelse. 1080p är då väldigt mycket sämre.

Återigen, har du inte lärt dig att använda punkt, kommatecken, frågetecken etc.? Det tar 10 gånger längre tid att läsa dina inlägg när man själv måste försöka komponera ihop dina meningar. Det hjälper alla om du skriver riktiga meningar.

Nä det har jag aldrig sagt men 75000 människor arbetar med R&D i övrigt 170000 anställda mot samsungs 50000 tunga R&D avdelning så dom är inte små aktörer och samsung gör även mycket annat dom med och huaweis mobilavdelning har nog större budget än många tror

cat6 brukar väll vara god för runt 50mbit vilket är mer än vad som levereras i största delen av sverige i verklig hastighet och 10gb tankas på runt 30min i den farten så är knappast ett problem på en telefon där man inte tankar gigantiska filer och medelhastigheten är 20-30mbit över sverige beroende på vart man bor

Vr så kör jag 1080p för 1/3 av priset än 1440 för 1080p är rätt ok och honor 8an har en riktigt bra skärm men samsungs är lite bättre men är samma där att skärmen är så bra att skulle du sitta och titta vanligt på skärmarna utan att veta vilken mobil som är samsung/honor skulle man inte se skillnaden

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Nä det har jag aldrig sagt men 75000 människor arbetar med R&D i övrigt 170000 anställda mot samsungs 50000 tunga R&D avdelning så dom är inte små aktörer och samsung gör även mycket annat dom med och huaweis mobilavdelning har nog större budget än många tror

cat6 brukar väll vara god för runt 50mbit vilket är mer än vad som levereras i största delen av sverige i verklig hastighet och 10gb tankas på runt 30min i den farten så är knappast ett problem på en telefon där man inte tankar gigantiska filer och medelhastigheten är 20-30mbit över sverige beroende på vart man bor

Vr så kör jag 1080p för 1/3 av priset än 1440 för 1080p är rätt ok och honor 8an har en riktigt bra skärm men samsungs är lite bättre men är samma där att skärmen är så bra att skulle du sitta och titta vanligt på skärmarna utan att veta vilken mobil som är samsung/honor skulle man inte se skillnaden

Jag tror ca 50 000 av de där Huawei RnDarna endast sysslar med telekomnät. Så hur många i respektive företag som sysslar med vad, det har jag ingen exakt uppfattning om.

Jag har aldrig sagt att du måste ha snabbare mobiluppkoppling, men jag vill det. Det är en högst personlig åsikt. Det är inte bara en "liten" skillnad mellan 1080p och 1440p för VR, på samma sätt som det är stor skillnad mellan 1440p och 4K om man skulle köra VR. I övrigt finns andra stora skillnader mellan Samsungs Amoled och Huaweis IPS. Svärta, färgmättnad etc. Du kanske inte ser skillnad på bildskärmen mellan två TV-apparater eller laptop-skärmar. Men skillnaden kan vara enorm.

Men det du alltså säger att det inte är någon skillnad på hårdvara, mjukvara, features eller budget för RnD, men Huawei kränger telefoner till halva priset samtidigt som de gör vinst? Det borde i så fall innebära att Samsung utöver Huaweis vinst, gör ytterligare 4500 kr i vinst per såld telefon. Detta är definitivt inte något som reflekteras i deras kvartalsrapporter.

Det är alltså onekligen skillnad i komponentval mellan telefonerna och det är även skillnad när det kommer till features och så vidare. Jag har som sagt inget emot att man köper en Honor 8 och är kanonnöjd med den. Men du köper inte samma telefon med ett annat märke på.

Till sist, om du inte ens bemödar dig med att sätta punkt efter dina meningar och drar ihop allt till en enda svårläst sörja, trots flera uppmaningar, så kommer jag inte bemöda mig med att svara på dina inlägg. Det handlar lite om respekt. Så skriv riktiga meningar, eller sluta att citera mig!

Permalänk

Som sagt beställde jag en blå i måndags och har nu fått ändrat leveransdatum tills 7/10 känns som man beställt en Iphone 7 i väntetiderna.

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem

1500:- för en sådan här telefon kunde man inte motstå. Behövde testa lite android efter att bara ha kört windows phone.

Men helt värdelöst att köra svenska i telefonen. Översättningar som är helt lustiga. Kan dock inte välja engelskt språk med svensk region.

Samt den där iphone-style med alla appar på startskärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

1500:- för en sådan här telefon kunde man inte motstå. Behövde testa lite android efter att bara ha kört windows phone.

Men helt värdelöst att köra svenska i telefonen. Översättningar som är helt lustiga. Kan dock inte välja engelskt språk med svensk region.

Samt den där iphone-style med alla appar på startskärmen

Yup. Jag löste iPhone-problemet med att ladda ner Nova Launcher för att få tillbaka mina kära app-drawer. Det finns dessutom en funktion i Nova Launcher så at man kan byta ut alla ikoner så att de ser ut som stock Andoid(6.0).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla ni som köpt telefonen på erbjudandet hur har ni gjort med abonnemanget? Går det köpa bara telefonen eller har ni lyckats häva köpet på abonnemanget och behålla telefonen?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Min blåa som jag beställde i söndags skickades kl 12 idag. Tror ej den kommer innan helgen men det hade varit trevlig