huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Troligen inte eftersom du fick den tusenlappen för att du valde att byta in en gammal. Oavsett hur skruttig lur man skickade in fick man ju 1000

Skickades från m.sweclockers.com

Misstänker det också, men det skadar ju inte att kolla. 157kr är ju inget så jag skulle gärna behålla luren.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Nu är ju inte detta relevant om du ringer eller skickar väääldigt mycket SMS, men:

Hallon och Vimla har rätt bra priser på abonnemang. Själv har jag 99 kr/mån för 60 samtal, 3000 SMS och 3 GB surf. Prisskillnaden mot Comviq fastpris + H8 skulle göra att det kostar totalt (185-99)*24 = 2064 kr, då räknat på mindre surf.

Svårt att ställa upp de olika leverantörerna mot varandra. Comviq har också ett 95kr/mån abonnemang, men det ser lite annorlunda ut. 200min samtal, fria SMS/MMS och 1gb surf.
Lägger man på 40kr/mån för en H8, så kommer den att i slutänden ha kostat 960kr. Om man ändå måste ha abonnemanget?
Det var också anledningen till mitt exempel med att lösa ut lur/abb direkt, vilket skulle kosta 4440kr. Och det beloppet minskar med 185kr för var månad som går.

Eftersom jag planerar att behålla abonnemanget, kommer luren mao kosta 960kr.
Jag kan tyvärr inte backa ner till 95kr/mån, men den täcker ändå inte mina behov. Nästa steg är fria samtal, för 145kr/mån.
Om det inte räcker med 1gb surf, kan jag öka med en 50-lapp till 3gb.
Jag kollade in Hallon också, men då jag historiskt inte nytjat så mycket surf, men tjatar lite mer, så kom jag fram till "Comviq fastpris 145".
På jobb luren jag andvänt 24/7 senaste två åren, har jag 2gb. Två ggr har jag nått taket på det och köpt mera. Båda gångerna var det stora jobb relaterade filer som drog iväg. Annars har jag WiFi nästan över allt, så 1gb på privat luren räcker (troligtvis?) för mej. (På jobbet andvänder jag jobb surfen. Samma som innan.)

Om man snackar lite och surfar mera, är Hallon definitivt ett bätre alternativ. (Men då får man inte en H8 för 960kr!)
Enligt Hallons hemsida, ger 99kr 60 samtal och 2gb (inte 3gb som du skrev?)

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

Är det endast Comviq med deras 7GB Fastpris som gäller nu eller finns det några andra erbjudanden på herr Honor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Är det endast Comviq med deras 7GB Fastpris som gäller nu eller finns det några andra erbjudanden på herr Honor?

Comviq har det bästa erbjudandet om du ska ha med abonnemang också. Annars är nog 3490 det billigaste du kan hitta, vid inbyte av en gammal telefon.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Är det endast Comviq med deras 7GB Fastpris som gäller nu eller finns det några andra erbjudanden på herr Honor?

Erbjudandet på Tele2 var utformat så att du omedelbart kunde säga upp abonnemanget, du fick telefonen för 2500, minus eventuel inbytes telefon. Alltså ännu billigare. När affären var klar, hade du ingen bindningstid. Telefonen var din och du kunde gå till konkurenterna om du ville.
Om du tar ut luren hos Comviq, så är det 40kr/mån (totalt 960kr) mot att du tecknar avtal på 24 månader.
Helt OK ifall du kan, behöver och allt klaffar. Men då sitter du med det abonnemanget i två år.

För mej passade det fint, jag surfar inte så mycket. Har WiFi där jag brukar vara, hemma, verkstan, hotel osv...
Man kan givetvis kompletera med mer än 7gb om det behövs, men priset sticker givetvis där efter.

Jag anser ändå att det är en shyst deal. 185kr/mån (1gb-surf) blir totalt 4440kr på två år. För varje månad minskar det med 185kr, skulle jag vilja bryta, är det bara att betala av resten i en klump. Behöver jag mera surf, är det bara att mata på en 50-lapp.
Men jag har bundit mej på två år. Förvisso för 1500kr billigare än Tele2 erbjudandet. (En gammal lur kan man alltid sälja själv på blocket.) Tele2 erbjöd mej 1600 för en iPhone 5s i mint condition. (de snittar runt 2k på blocket)

EDIT:
Såg precis att den blå inte längre finns att välja. Så nu är det svart eller vit som gäller.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Skrivet av Turbonisse:

Erbjudandet på Tele2 var utformat så att du omedelbart kunde säga upp abonnemanget, du fick telefonen för 2500, minus eventuel inbytes telefon. Alltså ännu billigare. När affären var klar, hade du ingen bindningstid. Telefonen var din och du kunde gå till konkurenterna om du ville.
Om du tar ut luren hos Comviq, så är det 40kr/mån (totalt 960kr) mot att du tecknar avtal på 24 månader.
Helt OK ifall du kan, behöver och allt klaffar. Men då sitter du med det abonnemanget i två år.

För mej passade det fint, jag surfar inte så mycket. Har WiFi där jag brukar vara, hemma, verkstan, hotel osv...
Man kan givetvis kompletera med mer än 7gb om det behövs, men priset sticker givetvis där efter.

Jag anser ändå att det är en shyst deal. 185kr/mån (1gb-surf) blir totalt 4440kr på två år. För varje månad minskar det med 185kr, skulle jag vilja bryta, är det bara att betala av resten i en klump. Behöver jag mera surf, är det bara att mata på en 50-lapp.
Men jag har bundit mej på två år. Förvisso för 1500kr billigare än Tele2 erbjudandet. (En gammal lur kan man alltid sälja själv på blocket.) Tele2 erbjöd mej 1600 för en iPhone 5s i mint condition. (de snittar runt 2k på blocket)

EDIT:
Såg precis att den blå inte längre finns att välja. Så nu är det svart eller vit som gäller.

Det var ett strålande svar, tack!
Är 7GB (student) och 1GB (icke-student) de enda alternativen? Klarar mig liksom dig oftast på Wi-fi, 2-3GB skulle vara sweet spot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Det var ett strålande svar, tack!
Är 7GB (student) och 1GB (icke-student) de enda alternativen? Klarar mig liksom dig oftast på Wi-fi, 2-3GB skulle vara sweet spot.

95kr = 200min /1gb surf.
145kr = fria samtal /1gb surf.
195kr = fria samtal /3gb surf.
245kr = fria samtal /7gb surf.
Ingen bindningstid ovan.

Med en Honor-8, då binder du dej 24 mån och luren plussar på 40kr på varje räkning. dvs:
40+145 = 185kr/mån 24mån.
40+195 = 235kr/mån 24mån.
40+245 = 285kr/mån 24mån.

Räcker inte 7gb surf, kan man köpa:
+50kr / +1gb.
+100kr / +3gb.
+200kr / +10gb.

Men om man är uppe i de nivåerna per månad på surfen, bör man titta på andra allternativ.
För mej passade det perfekt. Kollade även på Hallon och Vimla, men i båda fallen får du skaffa luren på annat håll.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd

Tele2 verkar inte vara så seriösa tyvärr. Ringde den 2016-10-13 angående min inbytestelefon, dom skulle ringa upp mig men jag har inte fått nåt samtal än.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Erbjudandet är verkligen riktigt riktigt bra om 7Gb-Fastpris är vad man vill ha. Jag klarar dock inte riktigt att känna mig bunden i två år så jag skippar det och köper en telefon kontant istället. Shame!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tele2 verkar inte vara så seriösa tyvärr. Ringde den 2016-10-13 angående min inbytestelefon, dom skulle ringa upp mig men jag har inte fått nåt samtal än.

Jag fick sms om att min värdering var godkänd, borde bli likadant för dig, tog typ 1.5 vecka från det att jag skickade in den gamla telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Erbjudandet är verkligen riktigt riktigt bra om 7Gb-Fastpris är vad man vill ha. Jag klarar dock inte riktigt att känna mig bunden i två år så jag skippar det och köper en telefon kontant istället. Shame!

Jag kände likadant. Men då totala kostnaden över två år blir lägre (4440kr) än vad Honor-8 kostar (4495kr) så ser jag det som att jag sparar 185kr/mån, varje månad jag behåller abonnemanget. Den dagen man inte vill "sitta fast" mer, betalar jag av resten och är fri.
På det sättet blir bindningstiden en illusion.
Vad jag igentligen skriver på, är att jag garranterar Comviq att de kommer få 4440kr av mej, uppdelat på 24 lika stora avbetalningar., om jag får en Honor-8 av dem.
Att jag sedan kan passa på att ringa fritt, och surfa det jag måste, på köpet under de två åren blir som gratis telefoni.

Cenario:
*1 Jag köper en Honor-8 för 4495kr kontant. Skaffar mej ett "Hallon abonnemang för 99kr/mån. Kostnad över 24 månader blir 4495+99x24 = 6871kr .
Man kan givetvis köpa billigare mobil, men 2400 för telefoni biten kommer man inte under. (Dyrare med mera surf.)

*2 Jag skriver på 24 mån för telefonen, tröttnar på min situation hos Comviq efter en vecka och vill köra på ett hallon abonnemang istället. Jag sätter in 4440kr på ett nyöppnat konto, kör igång en automatisk överförning på 185kr/mån till Comviq som gäller 24 betalningar. Ringer till Comviq och säger upp abonnemanget. Tar ut Comviq kortet, kör igång Hallon á 99kr/mån.
4440kr+99x24 = 6816kr.
Med Comviq abonnemanget snurrande oandvänd i bakgrunden blir det ändå några kronor billigare än att köpa telefonen ren.)

Så länge jag ändå väljer att ha kvar abonnemanget hos Comviq, ser jag det som "gratis samtal/surf" medans jag betalar av telefonen räntefritt.
Allt är "a state of mind"

Mitt "tänk" baserar sig dock på 1gb surf.
Om man vill ha 7gb, tillkommer givetvis 100kr/mån. Men det gör det över allt med stor surf mängd. Så mitt "tänk" fungerar i alla fall.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mapo:

Jag fick sms om att min värdering var godkänd, borde bli likadant för dig, tog typ 1.5 vecka från det att jag skickade in den gamla telefonen.

Jo jag fick sms också. Men när jag ringde och frågade vad som händer om jag vill att dom skickar tillbaka min mobil så visste dom inte och någon skulle ringa mig, det var 2016-10-13.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Skulle någon vänlig student kunna posta en länk som inkluderar Comviqs studenterbjudande för Honor 8? (Se https://mecenat.com/se/comviq-abonnemang#p8016) Det verkar finnas via Studentkortet också. (Se http://www.studentkortet.se/comviq/)

Tydligen kan man via båda två få det där 7 GB-abonnemanget inklusive H8 för 235:-/månad istället för 285:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shqre:

Skulle någon vänlig student kunna posta en länk som inkluderar Comviqs studenterbjudande för Honor 8? (Se https://mecenat.com/se/comviq-abonnemang#p8016) Det verkar finnas via Studentkortet också. (Se http://www.studentkortet.se/comviq/)

Tydligen kan man via båda två få det där 7 GB-abonnemanget inklusive H8 för 235:-/månad istället för 285:-.

Jag svarar på mitt eget: https://webbutik.comviq.se/student/ Sen bara klicka på länken till Honor 8 där nere. Det var inte svårare än så.

Varsågod, i princip gratis H8 med ett helt okej abonnemang för 235:- i månaden.

Permalänk
Medlem

Köpte just en i butik. Har en iPhone 5s och vill ha en större skärm. 7'an och även 6s plus känns för dyra, så när jag såg den här för 2490:- så blev tankeresonemanget att: "vad har jag att förlora?"
2500 är ju inga pengar för en sån här telefon när man jämför med t ex iPhone. Ska bli intressant att se hur jag upplever android mot iOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Wiggin:

Köpte just en i butik. Har en iPhone 5s och vill ha en större skärm. 7'an och även 6s plus känns för dyra, så när jag såg den här för 2490:- så blev tankeresonemanget att: "vad har jag att förlora?"
2500 är ju inga pengar för en sån här telefon när man jämför med t ex iPhone. Ska bli intressant att se hur jag upplever android mot iOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Vart hittade du Honor 8 för 2500 i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vart hittade du Honor 8 för 2500 i butik?

Tele2 hade nån drive för några veckor sen där den gick att få för 2500:-, ännu billigare till och med om man lämnade in sin gamla mobil

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@Wiggin
Jag undrar också vart du "just" köpte en H8 i butik för 2500:-
är på jakt efter just en sådan.
Dela med dig av din visdom...

EDIT: Hittade var det var, det var den dealen till befintliga tele2 kunder, synd man inte var tele2 kund

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vart hittade du Honor 8 för 2500 i butik?

Skrivet av Blacksheep:

@Wiggin
Jag undrar också vart du "just" köpte en H8 i butik för 2500:-
är på jakt efter just en sådan.
Dela med dig av din visdom...

EDIT: Hittade var det var, det var den dealen till befintliga tele2 kunder, synd man inte var tele2 kund

Exakt, tänkte inte på att det var för kunder då jag varit det länge. Men skönt att slippa bindningstider och allt sånt skräp, bara cash and grab
Dealen dem har nu är att du får 2000 i rabatt till antingen mobilen eller tillbehör, vilket typ är samma sak. Har dragit igång den hemma nu, men inte satt i sim-kortet än...verkar iallafall få rejäl valuta för pengarna. Hade nog backat på 4500, men fan, 2500 är ju ingenting...kan ha den om ren arbetslur (slitåsläng) ifall den inte håller måttet för det priset.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

@Wiggin: Jag fick min för ett tag sedan, ville inte dra igång den innan skydden kom från Kina. Nillkin glas-skyd både fram och bak, och alu-bumper.
Funktion: 10/10 Jag kom från iPhone, så upplägget i luren är snarlik, fast utan äpplets strypningar och lås. Super nöjd med kameran.
Design: 7/10, snygg, glimrar fint, men hal som en ål. Lade den mitt på vardagsrums bordet, efter 15-20 minuter drattade den i backen. Tur att man har en tjock matta som tog upp smällen. Främre glaset, är inte helt plant, kanten skall vara rundad. Problemet är att glaset börjar svänga flera millimeter ifrån där rundningen skall vara, så glas skyddet, som är plant, tar in lite luft, tre millimeter från kanten och in. Är inte hela världen just nu, när den är ny. Men om en månad när det samlats lite "gott", som ludd från fickan, lite dam osv, kommer det kanske inte se så trevligt ut.
Jag har svårt att lägga den någonstans, för jag är rädd att den skall glida iväg, över bordskanten. Men det löser sig givetvis när den blivit lite inkörd och repig. (Om den inte hinner gå sönder först!)
För 960kr är det i alla fall ett fynd!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med sin batteritid på Honor 8?
Jag kör med dubbla sim och den drar väldigt mycket batteri även.

Permalänk
Medlem

Lär vara nån dum app som ligger i bakgrunden o käkar batteri.
Messenger och facebook är skitjobbiga appar som hela tiden startar om sig för att synka även fast man ändrat inställningar till att inte väckas i skärm-av-läge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Lär vara nån dum app som ligger i bakgrunden o käkar batteri.
Messenger och facebook är skitjobbiga appar som hela tiden startar om sig för att synka även fast man ändrat inställningar till att inte väckas i skärm-av-läge

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder varken messenger eller Facebook, men det verkar som att Chrome drar en del i bakgrunden.
Annars så vet jag inte vad det kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebruz:

Jag använder varken messenger eller Facebook, men det verkar som att Chrome drar en del i bakgrunden.
Annars så vet jag inte vad det kan vara.

Ja chrome kan dra en hel del beroende på vilken hemsida som är öppen i den. Jag stänger alltid av alla program som jag inte använder för tillfället. Du kan även ställa in så programmen inte får vara aktiva i bakgrunden så de drar mycket mindre ström

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Ja chrome kan dra en hel del beroende på vilken hemsida som är öppen i den. Jag stänger alltid av alla program som jag inte använder för tillfället. Du kan även ställa in så programmen inte får vara aktiva i bakgrunden så de drar mycket mindre ström

Skickades från m.sweclockers.com

Får kanske börja stänga av allt när jag inte använder den. Hur fungerar det då med push notiser om dom inte får vara aktiva i bakgrunden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebruz:

Får kanske börja stänga av allt när jag inte använder den. Hur fungerar det då med push notiser om dom inte får vara aktiva i bakgrunden?

Bara för att man stänger av programmen så betyder inte det att alla services(tjänster) i bakgrunden är inaktiverade. Jag stänger ofta av alla aktiva program men får fortfarande massa notifikationer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Har s7E och om jag kunde hade jag bytt till Honor 8 eller P9 idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Samma som ovanstående, S7 edge är egentligen riktigt bra, grym batteritid, extremt snabb laddning, stödjer nästa generations 4g med mera, alltså en riktigt bra telefon, men alldeldes för dyr och för stor åtminstone för mina händer. http://www.sweclockers.com/marknad/134546-samsung-galaxy-s7-e...

Jag gick tillbaka till min P8 Lite och vet inte var jag ska ta vägen då jag tom tycker att den är lite för stor, har riktigt små händer förövrigt
Hade själv hoppat tilll en P9 om den var mindre och hade dubbelsim , jobbigt när allting blir större och större hela tiden samt att dubbelsim bara finns i select varianter. Är nog fast med P8 lite tillsvidare :/