Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Harman-Kardon Onyx studio 4 för 990:- hos CDON.
Länk till Prisjakt
OBS: Kräver CDON+ medlemskap.

Känns som denna högtalare är på konstant rea för detta pris!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johnnymann:

Känns som denna högtalare är på konstant rea för detta pris!

Nja, brukar att ligga runt 1300:- Men du har givetvis rätt i att det rek. priset är helt åt skogen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nja, tror minsann det är första gången de säljs för under 1290 kr. Du tänker nog på onyx studio 3 eller 2 😉
Nu vet inte jag hur stor skillnad det är mellan dessa, beställde dock själv högtalaren för någon timme sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jallle:

Nja, tror minsann det är första gången de säljs för under 1290 kr. Du tänker nog på onyx studio 3 eller 2 😉
Nu vet inte jag hur stor skillnad det är mellan dessa, beställde dock själv högtalaren för någon timme sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

V4 har bl.a. bättre batteritid (8ish vs 5)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Asus RT-AC87U för 700kr

Finns endast i lager i Strömstad -Nordby och Västervik.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/trad...

Är det inte en fyndvara, d.v.s. ett återköp?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det inte en fyndvara, d.v.s. ett återköp?

Oj det är mycket möjligt såg nu att det står fynd, jag gick nämligen via prisjakt där jag hittade för detta pris. Sen såg jag att den fanns i lager endast på 2 ställen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har studentkortet och kan tänka sig att dela med sig av koden till Clasohlson?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Nja, tror minsann det är första gången de säljs för under 1290 kr. Du tänker nog på onyx studio 3 eller 2 😉
Nu vet inte jag hur stor skillnad det är mellan dessa, beställde dock själv högtalaren för någon timme sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kent:

V4 har bl.a. bättre batteritid (8ish vs 5)

V4 saknar också AUX ingång vilket V3 har

fick inte med ett citat
Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Creutz:

Är det någon som har studentkortet och kan tänka sig att dela med sig av koden till Clasohlson?

De koderna är väl personliga, och då riskerar man att bli av med sina rabatter själv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Inget jag har koll på, har använt en studentkod på Clasohlson förut vet jag. Men är det så så ska jag självklart inte be om fler koder.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Köpte precis en Lenovo Y27g som det tipsades om i fyndtråden. Kanontips! Gjorde dock inte så mycket reasearch på skärmen men det blir nog bra. Blev från Ebay också trots att det var dyrare då det kändes lite tryggare plus att man slapp lära sig tyska...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Köpte precis en Lenovo Y27g som det tipsades om i fyndtråden. Kanontips! Gjorde dock inte så mycket reasearch på skärmen men det blir nog bra. Blev från Ebay också trots att det var dyrare då det kändes lite tryggare plus att man slapp lära sig tyska...

Som sagt, jag tror man är rätt trygg med säljaren och det går alltid att disputa via paypal om det inte kommer något paket. Det är nog mer en fråga om dom skickar skärmen (om priset t ex är felaktigt) men det känns som att dom borde ordnat till det nu med tanke på att dom sålt 10-12st efter jag tipsade om skärmen.

Vad gäller skärmen tror jag man ska räkna med en "bra" gamingskärm som inte är fullt lika stark i desktopanvändning. Bättre svärta, kontrast och färger pga VA-panelen, men högre responstid än dom vassaste TN-panelerna. Det finns inga perfekta skärmar, men att hitta en 144hz-skärm med g-sync och VA-panel för 2400 när den billigaste g-syncen (med TN-panel) i Sverige kostar 3500 kr är rätt bra kan jag tycka

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att skaffa en Harman-Kardon Onyx studio 4, men låter den bra som singelhögtalare?
Just nu så spelar jag min mesta musik i ett gammalt mini-hifi system med 2st 30W högtalare, som jag är nöjd med, men det vore skönt att ha något med lite mer modernare anslutningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem

@Mieriola: jag är väldigt nöjd med min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2813436

Corsair Dominator Platinum White LED DDR4 PC25600/3200MHz CL16 4x4GB

1500kr för 16gb

Länken leder inte dit på Elgigantens hemsida, något är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2813436

Corsair Dominator Platinum White LED DDR4 PC25600/3200MHz CL16 4x4GB

1500kr för 16gb

Det är prisjakt som länkar fel, bara 8GB ram om man kollar på elgigantens hemsida.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det är prisjakt som länkar fel, bara 8GB ram om man kollar på elgigantens hemsida.

Ajdå, trodde dä va billigt

Permalänk
Medlem

Angående skärmen såg jag nu att den fanns på Amazon för samma pris...

https://www.amazon.de/gp/product/B01LXJWPHP/ref=ox_sc_act_tit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Angående skärmen såg jag nu att den fanns på Amazon för samma pris...

https://www.amazon.de/gp/product/B01LXJWPHP/ref=ox_sc_act_tit...

Det verkar vara problem med att skärmen flimrar när man har G-sync på enligt vissa på Amazon. Kollade upp det och hittade denna videon som visar det. Kolla på bergen i bakgrunden.

Det är inte synligt hela tiden, men från vissa vinklar flimrar det rejält.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Det verkar vara problem med att skärmen flimrar när man har G-sync på enligt vissa på Amazon. Kollade upp det och hittade denna videon som visar det. Kolla på bergen i bakgrunden.

https://www.youtube.com/watch?v=kb4CvuzMlX4

Det är inte synligt hela tiden, men från vissa vinklar flimrar det rejält.

Nu ska jag inte säga att det är så i det här fallet till 100%, men ett extremt vanligt fel är att man kör applikationer där frekvensen är för låg eller hög, t ex loadingscreens eller applikationer i windowed modes som får låg prestanda. I videon kan man se att den svajar mellan 40-50 fps vilket i min mening är väldigt lågt.

Man kanske kan argumentera att poängen med g-sync är att frekvensen/fps inte skall spela någon roll, men i mitt fall så siktar jag inte på att spela i en så låg frekvens, då hade jag inte köpt en 144hz-skärm.

EDIT:

Precis som jag misstänkte :

https://forums.lenovo.com/t5/Y-Gaming-Accessories-Curved/Y27G...

Skrivet av Juraj_Lenovo:

Hi KhanBB & wolton,

the reason why you see flickering is that most loading screens (and stall-scenes) drop the FPS below 60, where the monitor starts to flicker due to a lower refresh rate than is being used with Gsync. There is a thread on the topic in the nVidia Forums and this Article is very informative on the topic.

Unfortunately, it seems that its a flaw of the Gsync technology and I can only advise trying to keep your FPS over 60. Issues with cinematic screens need to be adressed by the developers of the particular game to ensure that the FPS doesn't drop below 60 keeping the Gsync limitation in mind.

Best regards,

Juraj
German Community Lead

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Skumt, får inte upp paypal alternativet för att köpa skärmen. Någon annan som haft det problemet? Kan endast betala med kontoöverföring, konto/kreditkort, IDEAL eller amazon presentkort...

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Skumt, får inte upp paypal alternativet för att köpa skärmen. Någon annan som haft det problemet? Kan endast betala med kontoöverföring, konto/kreditkort, IDEAL eller amazon presentkort...

De flesta beställde nog när den fanns via Ebay. Ej testat via Amazon men det borde gå att köra paypal då jag beställer från tyska lite då och då.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

@KniFF: Aah ok, hittade den inte på ebay nämligen. Blev jäkligt sugen då jag är i jakt på en billig G-sync skärm med 144hz.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@KniFF: Aah ok, hittade den inte på ebay nämligen. Blev jäkligt sugen då jag är i jakt på en billig G-sync skärm med 144hz.

Såg nu att dom inte har paypal via Amazon.de - Jag hade dock inte oroat mig för den biten, amazon är pålitliga.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@KniFF: Aah ok, hittade den inte på ebay nämligen. Blev jäkligt sugen då jag är i jakt på en billig G-sync skärm med 144hz.

Bah! Den är borttagen från Amazon.dk nu... Hann inte göra beställningen, fick jobba istället.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funderar på Onyx 4 för 999:- på cdon.

Jag har en BT högtalare på en liten hylla som är ovanför min säng i mitten. Kollar ofta på serier på plattan i sängen och har nu en random bt högtalare där.

Tror dock inte jag får plats med en onyx 4 där då den lutar osv och vet inte hur dom mätt själva djupet på den.
https://i.imgur.com/Z5yX04W.jpg

Är bara strax under 10cm på innermåttet på denna hyllan men eftersom onyx4 inte har en platt bas så kanske det får plats ändå, om inte lutningen sabbar det. hm

Är undersidan på tavelhyllan plan? I så fall kan du ju bara vända på den så du får botten upp. Då får du nog tillräckligt med yta för att din högtalare ska stå plant?

Permalänk
Medlem

otroligt hur dessa DDR4 minne "reas" nu till 1979 kr när de kostade 799-899 kr under 2016 !!
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281463

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av defiant1:

V4 saknar också AUX ingång vilket V3 har

Stämmer inte, även V4:an har AUX-ingång.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Stämmer inte, även V4:an har AUX-ingång.

Tack , hittade inte detta i produktinformationen

korr. särskrivning
Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att min skärm (Lenovo y27g) blev skickad idag kl 13.42 om fler som beställt funderar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra