Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Corrado]
En fråga som varit uppe tidigare i tråden, men jag har inte sett något svar:

Om jag sitter i soffan och surfar, och har WLAN igång på telefonen, vet jag då med säkerhet att all datatrafik går över WLAN, och inte via GPRS?

Undrar det samma, surfade en hel del igår men ingen trafikmätare ökade, inte ens WLAN så är lite clueless hur man ser det.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Jag har en qtek S100 nu men är sugen på nytt. Hur är P1och symbian jämfört med Windows Mobile? Kan jag spela upp divx, läsa eböcker och surfa på flash sidor med P1? Finns det lika mycket program?

Är P1 rätt för mig eller ska jag kolla på någon annan smartphone?

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
Undrar det samma, surfade en hel del igår men ingen trafikmätare ökade, inte ens WLAN så är lite clueless hur man ser det.

Lägg WLAN i en egen grupp i internetkonto under kontrollpanelen, anslutningar.
Så använder du den gruppen när du surfar. Då kan du vara säker på att inget annat än WLAN används.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Lägg WLAN i en egen grupp i internetkonto under kontrollpanelen, anslutningar.
Så använder du den gruppen när du surfar. Då kan du vara säker på att inget annat än WLAN används.

Gjorde precis det men såg ändå ingen ökning i WLAN trafiken på log sidan..en bugg?

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Det där kan jag skriva i min blogg också, utan länkar eller källor ............

Permalänk
Medlem

finns det nåt liknande program som floats mobile agent som stöder P1? vill kunna skicka/ta emot sms genom datorn

Permalänk

fungerar p1 i alla världsdelar?

Permalänk
Medlem
Citat:

skulle ju knappast vara värt det om man endast kunde använda inbyggda minnet. qwerty-knappsatsen är ju en av de bästa features på denna lur så den vill man ju inte heller mista

Permalänk

New Swiss Manager Pro/Free UIQ3 1.60 Fungerar det till P1?

http://justamp.blogspot.com/2007/08/new-swiss-manager-profree...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
fungerar p1 i alla världsdelar?

Det har trippelband, och det innebär väl att den funkar. Är det inte så?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Hm lyckas inge vidare med att dela ut wlanet på min Macbook till min P1. Någon som vet hur man får det att fungera?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Hur stor är gps-mottagaren som följer med? Mått / bild någon? Tänkte ifall den är såpass smidig att man kan ha den på nyckelknippan eller liknande..

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W
Hur stor är gps-mottagaren som följer med? Mått / bild någon? Tänkte ifall den är såpass smidig att man kan ha den på nyckelknippan eller liknande..

Har inte måtten på GPS mottagaren men att ha den på nyckelknippan tror jag blir klumpigt.
Här finns en bild iallafall http://www.wayfinder.com/images/sirf_star_3_gps.gif

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hm lyckas inge vidare med att dela ut wlanet på min Macbook till min P1. Någon som vet hur man får det att fungera?

Lyckas heller inte få det att fungera. P1:an kan koppla sig till min mac mini och de kan kommunicera (t ex ssh), men kommer inte åt internet från P1:an även fast jag slagit på internetdelning i OS X.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett annat problem, hur aktiverar man röstuppringning? Har slagit på "magiskt ord" och talat in ett kommando. Men hur gör man sen?

Säger jag först det magiska ordet och sen kommandot så händer ingenting. Nått jag missat?

robert_o: Visst är det irriterande! Om du kommer på en lösning, skriv den gärna i tråden då. Är mycket intresserad av att få det att funka.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mir
Har inte måtten på GPS mottagaren men att ha den på nyckelknippan tror jag blir klumpigt.
Här finns en bild iallafall http://www.wayfinder.com/images/sirf_star_3_gps.gif

Okej tackar för snabbt svar!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
robert_o: Visst är det irriterande! Om du kommer på en lösning, skriv den gärna i tråden då. Är mycket intresserad av att få det att funka.

Fick det att fungera!
Skriv kommandot "dig" i terminalen i OS X. Det outputar lite DNS-information, notera ipadressen i raden ";; SERVER: xxx.xxx.xxx" långt ner. Om du inte har gjort det redan, skapa ett internetkonto för WLAN i din P1 för din mac. Tryck Mer->TCP/IP->IP-DNS-Adress när du är i konfigurationsfönstret för internetkontot och ändra DNS-adressen till den som du noterade.
Hoppas det funkar

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså den verkar inte få så mycket kontakt öht med datorn. Står att anslutningen är aktiv, men hur kan jag kolla det? Under anslutningshanteraren står det bara 1,7kB skicka och 1,9kB mottaget. IP-addressen telefonen har verkar vara någon slags standard, 169.254.17.147. Försöker jag pinga det ip-numret från min Mac så händer ingenting.

Dessutom hänger den sig sjukt ofta när man försöker söka efter wlan. Alltså seriöst, om P990 var ostabil jämfört med denna - stackars alla ägare av P990.

Edit: När jag kollar statusen för anslutningen hoppar den mellan "aktiv" och "inaktiv".

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Att den får en sån ip beror på att OS X inte verkar ha en DHCP-server. Sätt en statisk IP istället för dhcp under nätverksinställningar->airport på macen. Jag kör med följande:

IP: 192.168.1.1 (min router har okuperat 192.168.0.1)
Nätmask: 255.255.0.0

Sedan kör jag följande TCP/IP-insällninar för internetkontot på P1:an:

IP-adress: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
Nätmask: 255.255.0.0

Du ska nu kunna pinga mobilen från macen. Funkar inte internet behöver du nog skriva in DNS-server i P1:an som jag beskrev i förra inlägget.

Edit: att den hoppar mellan aktiv och inaktiv verkar bara innebära att den skickar data eller inte

Permalänk
Medlem

ny firmware ute, någon som vet vad som är nytt/förbättrat?

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser man vilken firmware man har, och hur uppgraderar man - enbart genom deras mjukvara för windows?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

genom SEUS www.sonyericsson.se
finns mjukvara där men vet inte hur det är till mac :/
när man uppdaterar så äre rätt så smart o ta en backup med pc suite för allt återställs o så...

Permalänk

Några lyckades tydligen få TVersity att funka på P1:an? Det funkar inte för mig... Man skall väl ange ip-adressen till serverdatorn i telefonens webbläsare?

Grejen med webbläsaren (som är opera) är väl att den hämtar alla sidor från en central server nånstans, så när jag försöker med mitt interna ip-nummer så funkar det inte?

Så ni som fick det att funka får gärna berätta. TVersity verkar grymt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvantePanter
Grejen med webbläsaren (som är opera) är väl att den hämtar alla sidor från en central server nånstans, så när jag försöker med mitt interna ip-nummer så funkar det inte?

Detta gäller endast för Opera mini (som man laddar ner separat). Med den förinstallerade operaläsaren tar sidorna inte omvägen genom deras servrar.

Permalänk

Så i teorin så borde det funka för mig då alltså? : )

Permalänk
Medlem

har inte orkat läsa hela tråden men...

en funktion som jag verkligen saknar i denna telefon är profiler.
nån som hittat en liknande funktion i den?

jag vill kunna stänga av allt ljud och vibratorn smidigt när jag sätter mig i möte och kunna starta ljudet igen lika smidigt.

det enda jag hittat är att man måste gå in i menyn och manuellt stänga ljudet på var "funktion".

nån som hittat nått smidigare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
har inte orkat läsa hela tråden men...

en funktion som jag verkligen saknar i denna telefon är profiler.
nån som hittat en liknande funktion i den?

jag vill kunna stänga av allt ljud och vibratorn smidigt när jag sätter mig i möte och kunna starta ljudet igen lika smidigt.

det enda jag hittat är att man måste gå in i menyn och manuellt stänga ljudet på var "funktion".

nån som hittat nått smidigare?

Vad sägs om att trycka "Mer" och välja "aktivera tyst läge"?

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

ett enklare sätt är att hålla inne # ca 2 sekunder

ger MUTE direkt...

men jag håller med om att det saknas profilhantering - jag vill kunna välja på typ 3 olika (4 med mute)

hemma
utomhus
möte

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

men ingen av dom två stänger av vibratorn.
jag har alltid telefonen på bordet när ljudet är avstängt och då är vibratorsignalen minst lika irriterande som ljudet.
även om man har telefonen i fickan hörs vibratorn.

kanske låter petigt men det är en mycket viktig detalj för mig eftersom jag sitter mycket i möten.

skickar ett mail till SE så får vi hoppas de fixar en uppdatering.
en telefon utan profiler är i min mening inte en businesstelefon, som tydligen denna ska vara.