Tävla om valfri Komplett-PC!

Bäst ramdisk program?

Permalänk
Rekordmedlem

Bäst ramdisk program?

Vilket ramdiskprogram är bäst?
Är det någon som testat olika ramdiskar och har erfarenhet av dem?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör DataRAM RAMdisk sedan jag skaffade SSD. Dator alltid igång, inte felat en enda gång, fungerar bara. Dock är gratisversionen begränsad till en viss storlek.

Edit: Anledningen till att jag valde den är att den kändes mest professionell. Det stämde tydligen. Dock för mig något ologisk struktur i setupen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hjälpsam

Samma här, DataRam RAMDISK;
http://memory.dataram.com/products-and-services/software/ramd...

Lätt värt de kronorna att låsa upp den till att köra mer än 4GB RAMDisk. Den koden sponsrar jag gärna. Funkar kanon med autosave/remount vid omstarter etc.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Samma här, DataRam RAMDISK;
http://memory.dataram.com/products-and-services/software/ramd...

Lätt värt de kronorna att låsa upp den till att köra mer än 4GB RAMDisk. Den koden sponsrar jag gärna. Funkar kanon med autosave/remount vid omstarter etc.

Hej!

Hur använder du Ramdisk? Vilka program, mappar osv?

Skulle bli jätteglad om du ville berätta mer om ditt användande.

Mvh. Mattias

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av BasRutten:

Hej!

Hur använder du Ramdisk? Vilka program, mappar osv?

Skulle bli jätteglad om du ville berätta mer om ditt användande.

Mvh. Mattias

Kör 10GB Ramdisk som sparas vid nedstängning och laddas automatiskt vid uppstart så det fungerar som en 10GB supersnabb SSD som alltid finns tillgänglig i Windows. Jag sparar och laddar image till/från min M4 256GB SSD, ger lite längre omstartstider med att spara/ladda 10GB, men sällan det sker så det är ingen fara.

På disken har jag för närvarande Firefox och Diablo3 Beta. När disken är så liten så är det ganska begränsat vad man kan ha på den. Riktigt sugen på att sälja min 16GB och trycka in 32GB så man får lite större disk, alternativt migrera till LGA2011 och köra 32-64GB RAM, lämna 6-8GB arbetsminne och resten RAMDisk.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI