[BF3] SweClockers.com CQ/Rush/CQB/CTF

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tw3R:

Idag står servern tom och igår var det 10 pers i kö. Hur kommer de sig?

/Christer_P

Idag satte sig två personer och en halvtimme sedan har vi full server och 4 i kö.

Allt som krävs är att någon är villig att offra lite tid på att samla in och starta upp servern. Om alla sitter utanför och tittar in på en tom server så händer ju inget?

Kom in på Mumble, kolla runt om någon vill lira eller posta i förväg i tråden när (klockslag) så kan du få med dig några. Ju fler som startar servern, desto snabbare går det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kan ni inte blanda in lite orginal bf3 maps också. Damavand peak är riktigt nice:D

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av foxzox7:

Kan ni inte blanda in lite orginal bf3 maps också. Damavand peak är riktigt nice:D

Vi sitter faktiskt och funderar när vi ska börja mixa in de äldre kartorna. Den 26e kommer icke premium användare att få tillgång till Endgame vilket är värt att komma ihåg, inte helt lätt tyvärr att gå balansgång mellan när vi ska byta över.

Men kom gärna med önskemål, vi lyssnar alltid!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk

Trevligt att ni är igång igen! hoppar in lite nu på kvällen, verkar vara dåligt med folk på mumble som faktiskt spelar dock..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Idag satte sig två personer och en halvtimme sedan har vi full server och 4 i kö.

Allt som krävs är att någon är villig att offra lite tid på att samla in och starta upp servern. Om alla sitter utanför och tittar in på en tom server så händer ju inget?

Kom in på Mumble, kolla runt om någon vill lira eller posta i förväg i tråden när (klockslag) så kan du få med dig några. Ju fler som startar servern, desto snabbare går det.

Jag var inne i 5 min och yra i helikopter. Men de är som du säger, hade jag väntat längre så hade de säkert ramlat in folk

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edasvangen:

Trevligt att ni är igång igen! hoppar in lite nu på kvällen, verkar vara dåligt med folk på mumble som faktiskt spelar dock..

Skrivet av tw3R:

Jag var inne i 5 min och yra i helikopter. Men de är som du säger, hade jag väntat längre så hade de säkert ramlat in folk

Vi spelar inte bara BF3, 24/7 - hoppa runt i kanalerna och prata med folk. Vi bits inte.

Börja gärna i "Välkommen in - Admin tillgänglig" där vi ofta vet vad olika folk gillar. Sitter man en stund i BF3 kanalerna så kan folk komma in, slänger man inte en notis här i tråden att man vill lira så höjer man chansen ytterligare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför får man inte tag på nån admin på swecs server när man behöver en?

Varje dag är det fullt med ryssar och annat löst folk som enbart använder hax och baserapar... Den är som en fristad för dessa tragiska jävlar.

Dessa bör permanent portas från servern.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Zeronpavel/stats...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/MyJick/stats/522...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/TawiPotei/stats/...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Wulvuren/stats/2...

Om inte servern styrs upp snart så den är ren från fusk eller att det finns admins att få tag på så är den död för mig.

Tråkigt att Sweclockers server ska va så här.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ant3:

Varför får man inte tag på nån admin på swecs server när man behöver en?

Varje dag är det fullt med ryssar och annat löst folk som enbart använder hax och baserapar... Den är som en fristad för dessa tragiska jävlar.

Dessa bör permanent portas från servern.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Zeronpavel/stats...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/MyJick/stats/522...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/TawiPotei/stats/...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Wulvuren/stats/2...

Om inte servern styrs upp snart så den är ren från fusk eller att det finns admins att få tag på så är den död för mig.

Tråkigt att Sweclockers server ska va så här.

Servern övervakas i mån av tid, tyvärr. personligen brukar jag kolla till den så fort jag ser någon aktivitet på servern.
Det finns alltid en admin på mumble att rycka åt. Skulle det vara panik så får du snabbast svar på det sättet.

Vi kan inte heller banna folk baserat på en rekommendation. Vi måste ha konkreta bevis på vad spelaren i fråga har gjort för en rättvis ban.
Och om det uppstår fusk på servern så ska punkbuster kicka in. Det går även att använda "!votekick (namn)" ingame och rösta bort någon spelare.

P.S Jag var inne 5 minuter sedan och spelade mot just dessa personer som du pekar ut just nu. Jag märkte inte av något fusk eller större fulspel.
Men jag ska hålla ett öga öppet på dom fyra spelarna om dom hoppar in igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Servern övervakas i mån av tid, tyvärr. personligen brukar jag kolla till den så fort jag ser någon aktivitet på servern.
Det finns alltid en admin på mumble att rycka åt. Skulle det vara panik så får du snabbast svar på det sättet.

Vi kan inte heller banna folk baserat på en rekommendation. Vi måste ha konkreta bevis på vad spelaren i fråga har gjort för en rättvis ban.
Och om det uppstår fusk på servern så ska punkbuster kicka in. Det går även att använda "!votekick (namn)" ingame och rösta bort någon spelare.

P.S Jag var inne 5 minuter sedan och spelade mot just dessa personer som du pekar ut just nu. Jag märkte inte av något fusk eller större fulspel.
Men jag ska hålla ett öga öppet på dom fyra spelarna om dom hoppar in igen.

Klart att dom sköter sig när admin är inne...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem

Hade tänkt att ta upp mitt bf3 spelande igen, hade varit roligt om det var någon från SweC som också vill vara med och lira lite.
Jag kommer spela på fredag och på lördag, kommer sitta på mumble http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...
hoppas någon mer vill vara med

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Hum, är servrarna nere? Hittar inte på Battlelog eller i trådarna

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av smacked:

Hum, är servrarna nere? Hittar inte på Battlelog eller i trådarna

Ja det är dom. Servrarna stod tomma i månader så det var ingen idé att ha kvar dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja det är dom. Servrarna stod tomma i månader så det var ingen idé att ha kvar dom.

Aj då! Några planer på att sätta upp BF4-servrar till/efter releasen?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av smacked:

Det har vi inte snackat om än.

Det finns bättre förutsättningar för tävlingar i BF4 nu när dom faktiskt släppte spectator-mode, så man vet aldrig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av smacked:

Vi har inga planer på att ge upp verksamheten även om vi är mellan stora spel just nu så driver vi fortfarande vår Mumble där man kan hitta folk till alla möjliga spel.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

(Svarta solglasgögon på, slipsen rättad, skjortärmarna lagomt synliga nedanför kavajärmarna)
"Inga kommentarer på låsningen, ryktena om nya servers är helt överdrivna."

Visa signatur