CS&GO [FPS PROBLEM] Hjälp!

Permalänk
Medlem

CS&GO [FPS PROBLEM] Hjälp!

Okej.. Jag har en bra dator.. Kanse inte har ett monster men det jag har borde förfan klara att ha uppe 2 Tibia Clienter om ni vet vad det är och kunna spela CS&GO utan problem!!!

Jag kör på låga inställningar .. och min fps går under 60 ibland. Det värsta är att den gå typ 100-140 och droppa ner till 60-80 och då blir det såna här hackningar. Om man då håller på att skjuta och röra samtidigt så hackar det och siktet kan gå åt helvete -.-

Så jag undra, vad är det för fel?!

Permalänk

"-threads x" i launchcommands utan "" och x är antal kärnor på din processor t.ex 4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad för upplösning, hz, grafikinställningar?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

"-threads x" i launchcommands utan "" och x är antal kärnor på din processor t.ex 4

varför har de ens gjort detta? fel vid patchningen?

Permalänk
Skrivet av Lindell90:

varför har de ens gjort detta? fel vid patchningen?

Tror inte det; go kör ju på moddad source motor om jag inte missminner mig, är nog därför kommandot finns.
Standard är en kärna i vissa system vet jag.
Sen så skiter ju valve i om folk får bra fps eller inte, dem sätter ju inte ens upp 128-tick för att "majoriteten spelare har under 60fps".
Redigt tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Tror inte det; go kör ju på moddad source motor om jag inte missminner mig, är nog därför kommandot finns.
Standard är en kärna i vissa system vet jag.
Sen så skiter ju valve i om folk får bra fps eller inte, dem sätter ju inte ens upp 128-tick för att "majoriteten spelare har under 60fps".
Redigt tråkigt.

suger rätt så mycket apballe, ja

vad hände med alla vapenljud också? de vapen jag skjuter med låter numera som om det vore dubbelt av dem... ett sorts "eko"

eller om det ska vara så..

Permalänk
Medlem

Dom har ju pajjat spelet :). Har problem med datorn i sign. och har testat "-threads 4".

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Vad för upplösning, hz, grafikinställningar?

1920x1080 | 144 hz | Low / Medium

Permalänk
Skrivet av Sizkest:

1920x1080 | 144 hz | Low / Medium

okej mycket konstigt att du inte ligger över minst 100 konstant, gör det iaf med min dator i sign..

Testa detta: öppna upp steam, games, högerklicka på spelet och gå in på properties och sedan på launch option, skriv in -processheap där

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

okej mycket konstigt att du inte ligger över minst 100 konstant, gör det iaf med min dator i sign..

Testa detta: öppna upp steam, games, högerklicka på spelet och gå in på properties och sedan på launch option, skriv in -processheap där

Detta fyller ingen funktion längre, kommer snarare att ge dig sämre resultat.
Testa att skriva in "+mat_queue_mode 2 -threads 4" i launch options.

Dock så är Valve medvetna om att det är fps och micro stutter problem sedan senaste patchen. Hoppas på en hotfix snart!

Permalänk
Skrivet av graafeen:

Detta fyller ingen funktion längre, kommer snarare att ge dig sämre resultat.
Testa att skriva in "+mat_queue_mode 2 -threads 4" i launch options.

Dock så är Valve medvetna om att det är fps och micro stutter problem sedan senaste patchen. Hoppas på en hotfix snart!

Aha okej varflr fyller det ingen funktion längre??:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Aha okej varflr fyller det ingen funktion längre??:(

Citat från Matt Wood, designer/coder @ Valve.

"The short answer here is: no one should use it and we will likely deprecate it soon to avoid any issues around people using it when they should not.
What does it do? It makes the client use the Windows system heap for memory allocations instead of using our memory allocator. This almost always is not ideal, but there was a period where we shipped a bug and using –processheap made some users who were experiencing the bug have a slightly better experience. We’ve long since fixed the bug and those that still have -processheap in their command line are either having a negligible performance hit OR a worse one. Not a better one."

Permalänk
Skrivet av graafeen:

Citat från Matt Wood, designer/coder @ Valve.

"The short answer here is: no one should use it and we will likely deprecate it soon to avoid any issues around people using it when they should not.
What does it do? It makes the client use the Windows system heap for memory allocations instead of using our memory allocator. This almost always is not ideal, but there was a period where we shipped a bug and using –processheap made some users who were experiencing the bug have a slightly better experience. We’ve long since fixed the bug and those that still have -processheap in their command line are either having a negligible performance hit OR a worse one. Not a better one."

Okej tack👍

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindell90:

suger rätt så mycket apballe, ja

vad hände med alla vapenljud också? de vapen jag skjuter med låter numera som om det vore dubbelt av dem... ett sorts "eko"

eller om det ska vara så..

Eko på vapenljud händer bara i offline servers.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinny07:

Eko på vapenljud händer bara i offline servers.

Det förklarar varför! Har inte spelat det mer än testat sen patchen