CI Plus key fail - Philips 55pft630/12

Permalänk

CI Plus key fail - Philips 55pft630/12

Tjenare!

Köpte en ny tv på black friday. Hängt upp den på väggen och den har fungerat felfritt sedan i onsdags (flyttat så den har legat i kartong i några veckor).

Enligt min tjej har den startat och stängt av sig själv ett par gånger. Idag när jag startade den och skulle titta på tv står det "kanal inte installerad" och en röd box med texten "CI plus key fail..."

Det går att söka efter analoga kanaler, men de blir inte sparade, så man får alltså söka efter kanalerna man vill titta på för stunden. Men trots att den hittar en kanal står det "kanal inte installerad", även fast programmet rullar på i bakgrunden.

Har provat återställa TVn, installera om allt, ryckt ut strömkabel samt antennkabel men problemet kvarstår.

Vad ska man göra? Hårdvaru- eller mjukvaru-fel? Skicka in den nu i juletider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av christAfer:

Tjenare!

Köpte en ny tv på black friday. Hängt upp den på väggen och den har fungerat felfritt sedan i onsdags (flyttat så den har legat i kartong i några veckor).

Enligt min tjej har den startat och stängt av sig själv ett par gånger. Idag när jag startade den och skulle titta på tv står det "kanal inte installerad" och en röd box med texten "CI plus key fail..."

Det går att söka efter analoga kanaler, men de blir inte sparade, så man får alltså söka efter kanalerna man vill titta på för stunden. Men trots att den hittar en kanal står det "kanal inte installerad", även fast programmet rullar på i bakgrunden.

Har provat återställa TVn, installera om allt, ryckt ut strömkabel samt antennkabel men problemet kvarstår.

Vad ska man göra? Hårdvaru- eller mjukvaru-fel? Skicka in den nu i juletider?

Skulle vänta tills efter jul eller kolla om det finns någon uppdatering att ta ner till den.

Edit:
http://www.philips.se/c-p/55PFT630_12/6000-series-ultratunn-l...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9