BSOD System thread exception not handled stornvme.sys

Permalänk
Medlem

BSOD System thread exception not handled stornvme.sys

Tjena! Fått problem efter att stoppat i en till nvme disk i systemet.
Får bluescreen med meddelande System thread exception not handled stornvme.sys tar jag ur ena nvme funkar allt som det ska. Har även testat olika nvme men får sanma problem varje gång.
Vid ny installation av windows funkar allting tills jag startar om datorn för första gången.

Har testat allt möjligt, allt är uppdaterat å allt fungerar som de ska när bara 1 nvme sitter i.

Specs
Win 10
Cpu: intel i5 9600k. Kylning: CM hyper 212
Gpu: gigabyte rtx 2060 super gaming oc 8g
Mobo: asus rog strix z390-f gaming
Psu: corsair rm 750x
Ram: corsair vengeance 2x16 gb 3000mhz
Lagring: kingston a2000 m.2 (2280) pcie nvme

Hoppas någon vet nåt.
Tack på förhand

Permalänk

Jag har samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetz:

Tjena! Fått problem efter att stoppat i en till nvme disk i systemet.
Får bluescreen med meddelande System thread exception not handled stornvme.sys tar jag ur ena nvme funkar allt som det ska. Har även testat olika nvme men får sanma problem varje gång.
Vid ny installation av windows funkar allting tills jag startar om datorn för första gången.

Har testat allt möjligt, allt är uppdaterat å allt fungerar som de ska när bara 1 nvme sitter i.

Specs
Win 10
Cpu: intel i5 9600k. Kylning: CM hyper 212
Gpu: gigabyte rtx 2060 super gaming oc 8g
Mobo: asus rog strix z390-f gaming
Psu: corsair rm 750x
Ram: corsair vengeance 2x16 gb 3000mhz
Lagring: kingston a2000 m.2 (2280) pcie nvme

Hoppas någon vet nåt.
Tack på förhand

Skrivet av RobinMetum:

Jag har samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

nu väcker jag en gammal tråd men ni har inte fått svar.
Jag söker just nu efter samma problem och i mitt fall var det Aura Service som skapar dessa problem, samma problem uppstår även med Gigabyte RGB Fusion om jag förstått det rätt men deras senaste uppdatering ska ha fixat detta. Jag hittar ingen lösning på Aura Service tyvärr, felet verkar mest vara med kingston A2000.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro