Permalänk
Medlem

PGP Kryptering

Hej!

Jag har en gammal laptop som legat i förrådet i snart 10år. Datorn är krypterad med PGP Desktop Whole Disk Encryption och om jag minns rätt så är det Windows 7 installerat på datorn. Jag har klonat disken då jag är rädd att den snart lägger av och jag behöver en version av PGP Desktop till min nuvarande stationära dator som har Windows 11. Finns det någon som vet vart jag hittar en version eller liknande som klarar detta!? De länkar jag möter fungerar inte alls. Jag vill helst slippa lämna in den då det verkar kosta runt 10.000kr att få den dekrypterad (Om det ens går) Jag tänkte börja testa lösenord på gamla flcikvänner m.m. i hopp om att träffa rätt

Tack

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Gigabyte RTX 4080 Super
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tanken med kryptering är ju att man inte ska kunna dekryptera utan nyckeln/lösenord, har du inte den är det kört.

Fungerar inte testversionen på softonic's hemsida exempelvis?

Permalänk
Medlem

Tro mig, det vet ja. Nej jag får inte den sidans downloadlänkar att fungera tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problem Solved!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

Problem Solved!!

hur?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Han hittade lösenordet?

Visa signatur

Utan spaning, ingen aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

Problem Solved!!

kan vara en trevlig gest att skriva hur du löste ditt problem om andra sitter i samma sits som dig :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Haptic:
Skrivet av Selmalagerlöf:

kan vara en trevlig gest att skriva hur du löste ditt problem om andra sitter i samma sits som dig :/

Han hackade NASA för att använda deras servrar och superdatorer för att bruteforcea lösenordet?

Permalänk
Medlem

Problemet jag löst är PGP Desktop.
Klonad disk, HxD samt JackTheRipper är nästa problem En sak i taget.

Visa signatur