Hejsan! Jag har en Lenovo IdeaPad 530s-14ARR(81H1001LMX) som jag använde ett program för att uppgradera drivrutiner på. Eftr detta har pekplattan slutat fungera. I enhetshanteraren är den en varningstriangel under HID, - I2C HID-enhet. Jag har försökt avinstallera den, låta datorn ominstallera den själv, laddat ner liknande drivrutiner(hittar inte drivrutinen under min laptops support hos Lenovo) jag har öppnat laptopen och dragit ut/satt i kablar efter instruktioner på nätet, men problemet försvinner inte.
Jag har även ominstallerat windows, helt clean swipe, problemet kvarstår. Försökt med Lenovo vantage, den upptäcker inget.
Hejsan! Jag har en Lenovo IdeaPad 530s-14ARR(81H1001LMX) som jag använde ett program för att uppgradera drivrutiner på. Eftr detta har pekplattan slutat fungera.
Har du stängt av så att inte Windows i sig installerar drivrutiner?
Vad använde du för något program för att uppdatera drivrutinerna med? Finns sällan något skäl till att göra det ens på en laptop, såvida du inte råkat ut för buggar eller det krävs en säkerhetspatch.
Vilken version av Windows kör du? Kolla gärna med winver.exe.
hej och tack för svar, Jag använde driver booster. Jag har sökt drivrutiner med windows update också men den säger att allt är up to date bara. windows 10, den kan inte uppdatera till windows 11 tydligen.
Jag verkar ha samma problem som personen du länkade till, ser inte att dom hittade någon lösning men jag kanske inte förstår? Jag har testat drivrutiner han testade utan att någon inträffade.