Permalänk
Avstängd

Väckarklocka

Jag vaknar inte längre på morgonen och letar nu efter en väckarklocka som väcker en ordentligt, kanske en sån där som Kalle Anka har? Har cirka 1500 kronor att lägga ut, så om ni stöter på någon ordentlig väckarklocka meddela mig omedelbart.

// Potatisen

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

1500 kr för en väckarklocka???? Köp en slagborr och fäst den vid en hård platta. Ta sedan en timer i väggen och välj när du vill vakna

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

Leta reda på en som har ett riktigt obehagligt ljud och ställ den en bit ifrån sängen så det inte bara är att stänga av den

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet säljer en sådan gammal skraltig klocka som är med i Kalle Ankas Julafton, med vissa modifikationer: Urverket drivs med batteri, den tickar alltså inte så högt och behöver inte vridas upp. Däremot är alarmsignalen som vanligt med en hammare som slår på två klockor.

Permalänk
Medlem

När jag va yngre och gick i gymnasiet hadde jag modd noja. Allt jag kom åt byggde jag om. Min väckarklocka byggde jag om så den styrde ett relä som i sin tur när de drog satte fart på två saftblandare och en kassettbandspelare. Allt det stängde man av via en stor nödstopp knapp vid sängen.

Min inspiration fick jag av tv

Permalänk

gå till urmakaren och fråga vad de har för monster.........
annars kan du ju alltid använda datorn om den står i samma rum

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

www.clasohlson.se
Sedan nummer; 31-2245

Skulle jag köpt iaf...

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem

Den där ser ju ganska klen ut.

Permalänk
Hedersmedlem

hahah har med problem vakna på morronen innan. Hade 4-6 väckarklockor kunde ändå försova mig då.

*köp en radioväckarklocka funkar för mig i alla fall.
*Annars gå till närmaste sån Fotoaffär dem brukar ha massa såna o testa, dem lär ha en som låter som satans.
*Annars Köp minianläning med Alarm
*Alarm på Datorn. finns såna program som spelar upp musik istället för alarm.

Permalänk
Avstängd

Ja! Min dator står ju på hela tiden. Fan vad smart Airwolf.

Bara ladda ner lite porrljud och spela, för då måste jag flyga upp och slå av så att ingen annan i familjen hör... Skämt å sido, det var en jävligt bra idé. Måste bara hitta musik som jag inte under några omständigheter kan gilla, varken nu, då eller i fram tiden. Då finns risken att jag hatar den istället.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Hedersmedlem

hehe skulle rekommendera Gunnar Bunker - Till Havs.

Permalänk
Medlem

köp en väckarklocka med högt pip sen ställer du den oåtkomlig från sängen så att du måste gå upp och stänga av den, så har jag gjort :] funkar perfa

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem

Jag sover i en loftsäng, men har min väckarklocka på skrivbordet som står en bit ifrån sängen. Väckarklockan är av den sorten som först ringer litegrann och sedan mer och mer. Den slutar dessutom inte att pipa föränn a) man stänger av alarmet eller b) batteriet tar slut, vilket antagligen är flera veckor med alarm. Så när klockan ringer måste jag klättra ur sängen och gå bort till skrivbordet för att stänga av den. Efter den ansträngningen blir man ganska vaken. Väckarklockan är en "Ticka" från IKEA:
http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?c...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Teknikmagasinet säljer en sådan gammal skraltig klocka som är med i Kalle Ankas Julafton, med vissa modifikationer: Urverket drivs med batteri, den tickar alltså inte så högt och behöver inte vridas upp. Däremot är alarmsignalen som vanligt med en hammare som slår på två klockor.

En sådan fick jag för ett tag sedan... förut hade jag 3 väckarklockor, men jag vaknade inte för det

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Haha..jag har världens värsta väckarklocka. En soldat som börjar spela på morgonen (väcker hela huset). Den stängs av med ett välriktat slag på hjälmen, men om man ställer den långt ifrån sängen så kan man aldrig somna igen pga att man har en puls på 300.

Visa signatur

Second is the first loser...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Den där ser ju ganska klen ut.

Ja men den är välidgt snygg och häftig i mörker...
Annars har teknikmagasinet diverse klockor som garanterat får upp dig på morgonen.

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"