Produkter kopplade till tråden
Produkt (1 st) Bästa pris Betyg
Euro Truck Simulator 2 (PC-spel) 99:- 6
Relaterade trådar
Trådtitel (0 st) Svar
Sidan 119 av 119 « Första 1969109116117118 119

Verktyg Visningsval
igår, 12:06   #3541

Wolixe

Medlem

Plats: Färjestaden

Registrerad: jul 2007

Inte heller spelat på ett tag, vilken är den "bästa" moden. vill ha en scania med mycket custom, om ni fattar. Hittar inte så mycket när jag söker, vet inte vilka som är bra och stabila mods
[I7 920 @ 4.2Ghz | H20 ][Asus Rampage III Formula][Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB][EVGA GTX470 SLI 800/1600/1800| H20 ][Western Digital 500GB x5 Western Digital 2Tb x2][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]
Wolixe är uppkopplad nu
igår, 12:54   #3542

fredrikkarlsson

Medlem

fredrikkarlssons avatar

Registrerad: apr 2014

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tinardirith Visa inlägg
Sannolikheten att de tar långa körningar lär ju öka i alla fall, eftersom de låser upp fler möjliga jobb där.
Jo, förhoppningsvis, det kan stämma, är ganska ny så inte hunnit fatta allt ännu!

Sen undrar jag om alla från arbetsförmedlingen är lika dåliga? Alla har typ 1-2 skillpoint just nu... Och så vilar dom ju typ 24/7 ??
Det är inget jag kan påverka eller? Jag vill ju dom ska dra in cash till mitt företag !

Jag undrar också, vad händer om man inte vilar när den står på 0? ( Har aldrig vågat göra det, men nån som har vågat o kan säga vad som händer?)

Senast redigerad av fredrikkarlsson igår klockan 14:07.
igår, 14:34   #3543

Tinardirith

Medlem

Tinardiriths avatar

Plats: Falun/Långsele/Tamriel

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wolixe Visa inlägg
Inte heller spelat på ett tag, vilken är den "bästa" moden. vill ha en scania med mycket custom, om ni fattar. Hittar inte så mycket när jag söker, vet inte vilka som är bra och stabila mods
Den här är i princip ett måste isf Det följer med en del grejer men finns mer om man googlar lite. Sök på "R2008 tuning" eller nåt sånt.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=24905

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fredrikkarlsson Visa inlägg
Jo, förhoppningsvis, det kan stämma, är ganska ny så inte hunnit fatta allt ännu!

Sen undrar jag om alla från arbetsförmedlingen är lika dåliga? Alla har typ 1-2 skillpoint just nu... Och så vilar dom ju typ 24/7 ??
Det är inget jag kan påverka eller? Jag vill ju dom ska dra in cash till mitt företag !

Jag undrar också, vad händer om man inte vilar när den står på 0? ( Har aldrig vågat göra det, men nån som har vågat o kan säga vad som händer?)
Ja alla är dåliga i början. Det spelar ingen roll vem du väljer, alla blir bra efter ett tag men det kan kännas lite segt i början.

Låter du bli att vila så får du feta böter för att du bryter mot reglerna om vila. (Det går att stänga av i menyn om man inte vill spela på det sättet)
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Corsair Vengeance LP Blue 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Platta: Nexus 7 16GB Ljud: Logitech Z-906 || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30
Tinardirith är inte uppkopplad
igår, 14:38   #3544

fredrikkarlsson

Medlem

fredrikkarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tinardirith Visa inlägg
Den här är i princip ett måste isf Det följer med en del grejer men finns mer om man googlar lite. Sök på "R2008 tuning" eller nåt sånt.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=24905

Ja alla är dåliga i början. Det spelar ingen roll vem du väljer, alla blir bra efter ett tag men det kan kännas lite segt i början.

Låter du bli att vila så får du feta böter för att du bryter mot reglerna om vila. (Det går att stänga av i menyn om man inte vill spela på det sättet)
Okej, vilken tur att jag svängde förbi en mack o vila lite då! ;D
En sak jag inte förstår, jag får böter om att jag har helljus på.. Men jag har inte ens något ljus på :S?
Och sen undrar jag om nån här vet på ett ungefär när man får fortkörningsböter? Kan jag ligga 3-5km 5-10km över vad skylten visar eller vart går gränsen nån som testat eller läst det någonstans?
igår, 14:49   #3545

EmilHolm

Medlem

Registrerad: mar 2014

Kan inte aktivera mina moddar?

Har placerat mina moddar precis som vanligt, men de dyker inte upp i mod-fältet inne på redigera profil, Någon som har en aning vad det kan bero på?
EmilHolm är inte uppkopplad
igår, 14:50   #3546

kevve1

Medlem

kevve1s avatar

Citat:
Okej, vilken tur att jag svängde förbi en mack o vila lite då! ;D
En sak jag inte förstår, jag får böter om att jag har helljus på.. Men jag har inte ens något ljus på :S?
Och sen undrar jag om nån här vet på ett ungefär när man får fortkörningsböter? Kan jag ligga 3-5km 5-10km över vad skylten visar eller vart går gränsen nån som testat eller läst det någonstans?
Jag har aldrig fått böter för helljus, kör med det hela tiden. Du kanske inte satt på ljus och det är därför du får böter?
Tror inte du får ligga något över. Men håller du koll på skyltarna så visas det när en fartkamera kommer, då är det bara att sakta ner och när du kört förbi trycker du bara ner gasen igen.
kevve1 är inte uppkopplad
igår, 15:05   #3547

fredrikkarlsson

Medlem

fredrikkarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kevve1 Visa inlägg
Jag har aldrig fått böter för helljus, kör med det hela tiden. Du kanske inte satt på ljus och det är därför du får böter?
Tror inte du får ligga något över. Men håller du koll på skyltarna så visas det när en fartkamera kommer, då är det bara att sakta ner och när du kört förbi trycker du bara ner gasen igen.
LOL, kanske är därför.. Eftersom jag inte använder ljus.. Men det står iaf att jag får böter för jag använder hellljus ^^ Aja, ska testa det..
Haha, jag måste fan vara blind om jag inte ser fartkamerorna, aldrig sett någon och får böter på typ 550£ lite då o då :/ ganska mkt cash ändå!!

Sen undrar jag en sak, om jag har 3 förare men bara 2 bilar. Turas dom om att köra dom två bilarna eller kommer bara en förare "vila" och inte ha något att göra?
igår, 15:50   #3548

Tinardirith

Medlem

Tinardiriths avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av EmilHolm Visa inlägg
Har placerat mina moddar precis som vanligt, men de dyker inte upp i mod-fältet inne på redigera profil, Någon som har en aning vad det kan bero på?
Är modarna i rätt format? .scs?
.rar eller .zip fungerar inte.
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Corsair Vengeance LP Blue 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Platta: Nexus 7 16GB Ljud: Logitech Z-906 || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30
igår, 16:29   #3549

Bakgrund

Medlem

Bakgrunds avatar

Registrerad: apr 2012

Någon som vet hur man löser detta? Fungerar att starta spelet i opengl men då laggar det, i alla andra lägen så får jag detta felmeddelande:

Började efter jag ominstallerade Windows, men allt annat fungerar helt utmärkt, bara Ets2 som gör detta.
igår, 22:32   #3550

fredrikkarlsson

Medlem

fredrikkarlssons avatar

Sen undrar jag en sak, om jag har 3 förare men bara 2 bilar. Turas dom om att köra dom två bilarna eller kommer bara en förare "vila" och inte ha något att göra?

Ingen som vet eller vadå ?
igår, 22:49   #3551

Tinardirith

Medlem

Tinardiriths avatar

Släpa lite stock ^^

Citat:

Ingen som vet eller vadå ?
Den som inte har bil har inget att göra.

Senast redigerad av Tinardirith igår klockan 23:16.
igår, 23:20   #3552

fredrikkarlsson

Medlem

fredrikkarlssons avatar

Asså är det moddarna som gör så grafiken är så jävla bra för er elller?
Skillnad mot mitt?? ( titta bilden nedanför) Denna tur har jag fått 4x400$ böteslappar pga krock -.- och ingen av gångerna har varit mitt fel.. Som nu, han står på min fil och jag kommer och stöter till han.. 400! FAN stå inte på min väglinje -.-
igår, 23:44   #3553

Ploppsan

Medlem

Ploppsans avatar

Registrerad: jan 2002

Råkar också ut att dom krockar med mig. Oftast i rondellen. En gång var så tydligt på en raksträcka där jag körde i min fil. Bredvid mig kom en bil och vips så fick den för sig att åka in i min sida. Alltså....
Ploppsan är uppkopplad nu
idag, 00:36   #3554

Mattias P

Medlem

Mattias Ps avatar

Plats: Skåne

Registrerad: jul 2008

Citat:
Asså är det moddarna som gör så grafiken är så jävla bra för er elller?
Skillnad mot mitt?? ( titta bilden nedanför) Denna tur har jag fått 4x400$ böteslappar pga krock -.- och ingen av gångerna har varit mitt fel.. Som nu, han står på min fil och jag kommer och stöter till han.. 400! FAN stå inte på min väglinje -.-
http://i.imgur.com/m8g58N3.jpg
RED Expert 2 och SweetFX gör en hel del på spelet. Blir dock än mer tungdrivet Nya AI'n är ett skämt, hade det inte varit för att jag har moddar som "kräver" 1.9 hade jag hoppat tillbaka till 1.8 utan att tveka...

Mattias P är inte uppkopplad
idag, 00:53   #3555

AndreaX

Medlem

AndreaXs avatar

Plats: sektor 001

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ploppsan Visa inlägg
Alltså....
dålig AI förekommer även i riktiga lastbilar, så detta är alltså bara adderad realism.
idag, 01:07   #3556

Lifooz

Medlem

Lifoozs avatar

Plats: Svartå

Registrerad: jan 2012

Citat:
Råkar också ut att dom krockar med mig. Oftast i rondellen. En gång var så tydligt på en raksträcka där jag körde i min fil. Bredvid mig kom en bil och vips så fick den för sig att åka in i min sida. Alltså....
Känner du att du vill tacka föraren av bilen?
Vi får fan starta en krisgrupp snart med knäckta personer, som under lång tid blivit trakkaserade av bottarna i ETS-2.
idag, 09:52   #3557

Ploppsan

Medlem

Ploppsans avatar

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AndreaX Visa inlägg
dålig AI förekommer även i riktiga lastbilar, så detta är alltså bara adderad realism.
Jo, kanske det. Men man blir lite arg när saker händer när det inte behöver hända. Alltså bilen borde inte plötsligt få för sig att vilja byta fil när jag ligger alldeles bredvid den.
Ploppsan är uppkopplad nu
idag, 18:24   #3558

fredrikkarlsson

Medlem

fredrikkarlssons avatar

Citat:
Jo, kanske det. Men man blir lite arg när saker händer när det inte behöver hända. Alltså bilen borde inte plötsligt få för sig att vilja byta fil när jag ligger alldeles bredvid den.
Hahaha, ja det är sjukt störande! Sen så gasar dom på som fan i andra filen och svänger in rakt framför en och bara typ stannar så man dunsar in i den, man ba WTF IDIOT! Så har man typ 30% skada på hytten och bot på 400 -.-

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mattias P Visa inlägg
RED Expert 2 och SweetFX gör en hel del på spelet. Blir dock än mer tungdrivet Nya AI'n är ett skämt, hade det inte varit för att jag har moddar som "kräver" 1.9 hade jag hoppat tillbaka till 1.8 utan att tveka...

https://farm4.staticflickr.com/3714/...0b5db5a7_b.jpg

https://farm3.staticflickr.com/2932/...268cbdd6_b.jpg
Fan vad snyggt, så om jag laddar hem RED Expert 2 och SweetFX så får man sån grafik du har? Det räcker?
Har aldrig moddat förut, vart finns dom isåfall?

Senast redigerad av fredrikkarlsson idag klockan 19:25.
idag, 19:39   #3559

Mattias P

Medlem

Mattias Ps avatar

Plats: Skåne

Registrerad: jul 2008

Citat:
Fan vad snyggt, så om jag laddar hem RED Expert 2 och SweetFX så får man sån grafik du har? Det räcker?
Har aldrig moddat förut, vart finns dom isåfall?
Nja, det kommer inte se exakt ut som mitt spel då jag använder 2 privata versioner av moddarna.

Jag kan inte längre hitta länken till en gammal version av SweetFX som jag använde, vill minnas att den fanns på gsngaming.com men jag har inte haft någon lycka med att hitta filerna igen. En populär version av Red Expert 2 är denna http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=48647

Red Expert 2 installerar du precis som vilken mod som helst, in med .scs filen/filerna i mod mappen som hittas i Dokument -> Euro Truck Simulator 2 -> mod

SweetFX ska installeras i win_x86 mappen där du har spelet installerat. Jag har en installation på steam, sökvägen blir då: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86
Mattias P är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb