Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

En bild på klockan på armen, GPS sync och drivs av solceller

Rejäl pjäs. Ser fantastisk ut!

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Afrasbaba:

Fina! Vad fick dig att byta?

Tackar! Var lite sugen på att uppgradera då BX5:orna är lite klena i basen och det saknas lite upplösning och raffinemang. Dessutom är Tannoy-högtalarna betydligt större (högre) vilket innebär att diskanten hamnar i rätt höjd. Hur som helst är jag mycket nöjd med Tannoy-högtalarna, mycket ljud för pengarna.
Nästa projekt blir att fixa till akustiken (basfällor osv.).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Har velat ha den sedan jag såg den för drygt ett år sedan.

http://i.imgur.com/EyZogti.jpg

Du är inte ensam om att väntat ett år =), tyvärr har jag sämre kamera

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Nytt moderkort till roytern

Verkar inte gå att redigera sina inlägg då jag glömde bilden på själva moderkortet

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

@iaken: En sån där klocka som jag bara kan drömma om att skaffa. Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem

Vinyler.

7 år senare.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv

Inväntar bara lite backplates nu så kan jag börja skruva sen.
Tänkte även byta kylpastan just in case då jag inte är så superintresserad av att trycka i andra kylare.

Permalänk
Medlem

Ett par nya lurar då jag råkade tvätta min gamla trotjänare

Ett par a-Jays five.
250:- hos Elgiganten just nu.

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Ett par nya lurar då jag råkade tvätta min gamla trotjänare

http://i1108.photobucket.com/albums/h411/kryllan/IMG_1332_zpszfyclntw.jpg
Ett par a-Jays five.
250:- hos Elgiganten just nu.

Har likadana, hatar dock sladden

Permalänk
Medlem

Blev 2 nya skydd, ett till min telefon och en till min väns telefon

Mitt skydd till min Moto G 2015

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Phantomcave:

Sandtrooper corporal, Vader, Jedi knight Luke och Chewie från staractionfigures och Smuggler Han Solo från eurotoys http://i.imgur.com/ynyWobl.jpghttp://i.imgur.com/6c6XTvH.jpg

Fy fan va häftiga!!
Vad gick de på.. ? Vågar man / vill man ens veta?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hade förmånen att förena nytta och nöje med igår.

Tog en timme komp, samt jobbade en 1h på Hotell Havanna i Varberg.
Här tog jag en riktigt fin cigarr av märket Trinidad, och modellen Robusto T.
.. Kanske den bästa cigarren jag någonsin rökt (och det har blivit kanske många nu).

Ja, smakar det så kostar det, men sett till röktiden på 2-2,5h (faktiskt sant.. galet) och smakerna, konstruktionen osv är det helt klart värt det. :cool

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Sedan köpte jag även ett nytt spel till samlingen.
Även detta via marknaden här på Sweclockers.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett helt nytt och oanvänt Super Nintendo.
Stör mig inte speciellt mycket över missfärgningen, det ger konsolen ännu mer retrokänsla.
Det luktar fortfarande nytt.
Står HOL (Holland) på kosolen men är importerad av Bergsala AB och sålt av Nordic Games.
Kvitto daterat 1994-04-28
Allt är i absolut nyskick.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det såg ut att vara mint condition!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@ToJa92: Hej, får man fråga vad du ska ha den till? Nu har jag inte läst på något om Apple Watch, men vad är poängen med dem? Jag har förstått att de är bra på att räkna steg och sånt, men finns det något vettigt användningsområde utöver det? Har den internet? Kopplar man in ett simkort i den? Kan man prata med den (Siri)?

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Master of Overkill

Porrrr <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Häftigt! Vad fick du ge för den?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Häftigt! Vad fick du ge för den?

http://www.tradera.com/item/249226533/bidhistory
Mycket enligt många, priceless för mig.

Permalänk
Medlem

Din lyckost! Var fick du tag på den och hur mycket fick du betala?
EDIT: Missade inlägget ovan

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Yorgo_: Jäkligt fint det där. Jag undrar dock, hur kan konsollen blivit gul? Som jag förstått det så reagerar någon kemikalie i plasten med UV-ljus (t.ex. solljus) och det är det som gör att det gulnar, men om konsollen varit inplastad/i lådan kan den väl inte ha kommit i kontakt med sådant ljus?

Men ja väldigt fint det där. Undrar hur vanligt det är att hitta Super Nintendon med plastbiten som skyddar Multi Out-porten.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

@Yorgo_: Jäkligt fint det där. Jag undrar dock, hur kan konsollen blivit gul? Som jag förstått det så reagerar någon kemikalie i plasten med UV-ljus (t.ex. solljus) och det är det som gör att det gulnar, men om konsollen varit inplastad/i lådan kan den väl inte ha kommit i kontakt med sådant ljus?

Men ja väldigt fint det där. Undrar hur vanligt det är att hitta Super Nintendon med plastbiten som skyddar Multi Out-porten.

Har faktiskt ingen aning om varför den kan ha gulnat, skickade efter att jag fått hem konsolen, ett mail till säljaren och påpekade detta.
Han hade ingen aning om varför den har gulnat, och han hade ingen aning om att den ens var missfärgad.
Tror inte att han ljuger, men tänkte på en annan sak också.
På kompisarnas konsoler har det gulnat på vissa ställen, precis som du säger om konsolen i fråga har stått i solljus etc.
Därav har konsolen missfärgats på diverse ställen.

I mitt fall är det ju så att hela underdelen är helt missfärgad och då lika mycket överallt, och inte vissa delar.
Blir nog att kontakta Nintendo och fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Har faktiskt ingen aning om varför den kan ha gulnat, skickade efter att jag fått hem konsolen, ett mail till säljaren och påpekade detta.
Han hade ingen aning om varför den har gulnat, och han hade ingen aning om att den ens var missfärgad.
Tror inte att han ljuger, men tänkte på en annan sak också.
På kompisarnas konsoler har det gulnat på vissa ställen, precis som du säger om konsolen i fråga har stått i solljus etc.
Därav har konsolen missfärgats på diverse ställen.

I mitt fall är det ju så att hela underdelen är helt missfärgad och då lika mycket överallt, och inte vissa delar.
Blir nog att kontakta Nintendo och fråga

Har att göra med kemikalierna i plasten. Något flammsäkert material. Tidiga batcher av plasten har detta problemet. Solljus skyndar på processen men är inte enbart anledningen. Eftersom det bara är underdelen som är gul på din enhet så är det inte samma plastmix. Som toppen. Kan tänka att det bara matades ut chassin som sen bara plockades från högen vid montering eller nått sånt eftersom du verkar ha två olika plast varianter i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Har att göra med kemikalierna i plasten. Något flammsäkert material. Tidiga batcher av plasten har detta problemet. Solljus skyndar på processen men är inte enbart anledningen. Eftersom det bara är underdelen som är gul på din enhet så är det inte samma plastmix. Som toppen. Kan tänka att det bara matades ut chassin som sen bara plockades från högen vid montering eller nått sånt eftersom du verkar ha två olika plast varianter i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt bra svar. Får tacka så mycket.

Permalänk
Medlem

Nya glasögon, fick äntligen tummen ur röven. Gick på 2600kr.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

En svart vän till min käre krukpojke, man är ju inte rasist

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Yorgo_: Ja det var mycket!
jag tycker att 1600:- för min Japanska 1chip SFC med RGB-amp var mycket
Intresserad dock över hur den kan vara missfärgad? Brukar inte förgulning vara en kemisk reaktion med solen?
Kan ha fel!
Trevligt köp oavsett!

Edit:
Såg att övriga var snabbare än mig att reagera på detta!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Stora: Cinestar 8 med Naza V2 samt lite lull lull. Sitter en GHT EZ 360 gimbal med Alexmos 32 bit styrkort samt en Sony Nex 7 kamera för foto och film. På den sitter även videosändare och det som behövs för kamera operatören.
Jag å andra sidan ser direkt från octon info om den samt flygriktning från Mobius kameran ovanpå.
Denna j*veln lyfter 8kg utan några problem...

Lilla: Emax Nighthawk 280 Pro. Min lilla FPV flygare.

Även googles och fjärrkontroll införskaffades så allt bara lirar

Permalänk
Medlem

Avundsjukan är stor just nu

Ang gulnaden, det är som skrivits ovan det brandskyddsmaterial som användes i tillverkningen som har oxiderat, det finns två saker till jag vill nämna; Nedbrytningen som gör plasten gul gör också plasten bräcklig, vilket är väldigt tråkigt, men det går är reversera processen, sök på "Retrobright", jag har även lagt upp ett galleri här på SweC där processen beskrivs och jag behandlar min Gameboy och NES.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Var tvungen att ge min Macbook pro 15" lite kärlek.
så det blev några twelve south grejer.
Och så beställde jag en batteri laddare då det saknades en bra hemma

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.