Inlägg

Inlägg som lallassu har skrivit i forumet
Av lallassu

yepp, testat det mesta. Inget funkar :/

Av lallassu

Macbook pro 13.3" Retina startar inte

Har en Macbook pro 13.3" Retina (3GHz/16GB RAM) som är c:a en månad gammal. En natt stängde jag locket så den gick i sleep, då var det 20% batteri kvar. Den låg utan laddning under natten. När jag skulle starta på morgonen var den död, troligen batteriet som var tomt. Så jag stoppade i laddaren men den lös grönt. Inget hände när jag försökte starta den.

Testade att resetta SMC och VRAM, ingen skillnad. (VRAM går nog dock bara att resetta då den bootar upp).

Sedan testade jag att stoppa i en usb dongel för trådlöst tangentbord (PC tangentbord). Stoppade sedan i strömsladden, efter några sekunder började den lysa orange. Bra tänkte jag och lät den vara, efter 30min lös det grönt och jag tänkte att batteriet var laddat. Testade att starta, men inget livstecken. Den är helt död.

Om jag väntar ibland och stoppar i strömsladden så lyser den inte. Men trycker jag då SMC reset så börjar den lysa grönt. Men går ändå inte igång.

Är det någon som vet vad det kan bero på eller är det bara att lämna in den? Vill helst inte lämna in den då jag behöver den (arbetslaptop) och har även grejer på den som jag inte hunnit lagra undan.

Av lallassu

Toads Revenge - WebGL spel

Har gjort ett litet test-spel för mitt andra spel Wizard Warz. Gjort med WebGL och inte så mycket till världen, men tänkte att det var kul att visa

Spelet är inte tänkt att bli färdigt utan det är mer ett test för lite olika saker jag provar.

Spela här: http://toad.webgl.nu

Av lallassu

http://webgl.nu

Har gjort en sida för WebGL Indie spel.

Av lallassu

Indie WebGL Spel

Har skapat en ny sida för WebGL spel (http://webgl.nu) där jag lagt upp de spel jag själv skapat i WebGL. Hoppas att andra som har samma intresse för spel och spelskapande lägger upp sina alster där och ser det som en rolig portal till indie web-spel.

Tanken är att bara WebGL spel ska finnas på sidan och inte flash-spel etc. mao, spel som inte kräver några insticksprogram i webbläsaren.

Av lallassu

snyggt, har själv bara lyckats få 38

Av lallassu
Skrivet av snajk:

Humblebundle släppte precis en bundle med webspel. Ganska nice. https://www.humblebundle.com/

Ah nice. Kul att det blir lite fokus på webspel

Av lallassu

Senaste webgl spelet

Har skapat ännu ett nytt spel i WebGL! (mina tidigare webgl spel som jag postat här förut Saving Nemo Wizard Warz Parrot Hunt).

Det är en sorts Flappy Bird liknande spel fast man är en diskett i ett datacenter. Döpte det till FloppyNerd. Det är gjort i WebGL (javascript) mha ThreeJS (http://threejs.org) och är endast client-side. (spelet är dedikerat till ipeer)

Tar gärna emot feedback!

Spela här: http://floppynerd.se

OBS! Spelet kräver WebGL stöd och spelas helst på PC (OSX funkar också) med Google-chrome som webläsare!

Och ett litet screenshot:

http://www.ipeerhosting.se/wp-content/uploads/2014/10/Floppynerd...

Av lallassu
Skrivet av Allexz:

*Hmmm kanske ha ett fåtal bubblor med extrapoäng istället för fiskar, att fånga dem är frivilligt.
*Kanske ett 'fiskenät' som man slänger över flera/samtliga fiskar då man är i nödläge
*Personligen skulle jag uppskatta mindre intensiva plop samt skjut ljud, de är rätt så skarpa i min mening. (Samt variation)
(Insåg just att det fanns ljud, testade i Chrome - fick inget ljud i Firefox/Windows/
*Kanske ett pysande ljud samt animation om man skjuter båten

Svårt sånt här

Jag noterar och får försöka klura ut något till nästa version.

Skrivet av anon52047:

spelet fungerar inte för mig med Chrome
https://dl.dropboxusercontent.com/u/45608320/Sk%C3%A4rmdump%2...
Den lilarosa färgen gör att jag har svårt att se poängen.

Har ändrat till mer mörklila färg på score-texten nu samt vit text på score i highscore-listan.

Att det blir så kan bero på shader problem med ditt grafikkort. Men inte säker, märkligt. Fungerar det i FireFox? Har tyvärr inte testat i Windows/chrome men det brukar funka lika bra som Linux/chrome.

Av lallassu
Skrivet av SwedenVirre:

Satan vad spelet hackade för mig kör senaste firefox och Mint 17. har visserligen inga grafikdrivare så kan ju vara därför

men ljud m.m fungerar för mig så jag har inga problem med det!

Ja, det kräver att ha sina drivare på plats, annars kommer det hacka

Skrivet av Kiane:

Leader boards och uppgraderingar/levels som gör att man kan komma längre och längre varje gång är klassiska saker som är beroendeframkallande Jag har dock inte provat spelet, det kanske redan finns med?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan ju vara något. Fast jag är rädd att det komplicerar spelet såpass mycket att det bara tilltalar ett fåtal spelare jämfört om det bara är att klicka på "Play". Tidigare spel så har t.ex. registrering innan spel (även om det bara varit namn/lösenord/email) så har det fått besökare att inte spela. Den här gången gjorde jag det så enkelt att man kan spela utan att ange något förutom då man hamnar på highscore, då får man välja namn/nick.

Men lite bonusar som poppar upp i bubblorna kanske vore något, eller?

Av lallassu
Skrivet av phz:

Fungerade nu. Ljudkretsen är integrerad på moderkortet:

Audio device: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller

ifall det skulle vara av intresse.

Ok, bra att det funkade

Av lallassu
Skrivet av Allexz:

276 fishes saved, så nära highscore på första försöket

Helt ok spel, märkte inga fel då jag körde det, det saknar dock något som lockar en att återkomma.

Bra jobbat

Har du förslag på vad som skulle vara ett bra lockbete i det här fallet?

Av lallassu

Prova gärna igen och ladda om sidan ordentligt så inget ligger i cache (ctrl-f5). Svårt att testa det här felet då det inte uppstår på någon av mina burkar.

Av lallassu
Skrivet av phz:

Chrome 38.0.2101.0 dev (på Linux).

Vid laddning fås i konsolen direkt felmeddelandet:

Uncaught SyntaxError: Failed to construct 'AudioContext': number of hardware contexts reached maximum (6). |super-min.js:1

Progress bar går upp till 100%, men den stannar där utan att något mer händer.

Vid klick på "Play" fås sedan, troligen som en lavin av ovanstående:

Uncaught TypeError: Cannot read property 'Reset' of undefined |super-min.js:1 Game.Game.Reset |super-min.js:1 Game.Game.StartGame |super-min.js:1 Play |(index):228 (anonymous function) |VM104:1

och ingenting händer.

Det där felet har uppstått för en del som har vissa ljudkort har jag märkt. Utvecklar själv i Linux och kör Chrome utan problem.

Ska kolla på detta!

Av lallassu

Saving Nemo - Webspel

Igår släppte jag mitt senaste spel gjort i WebGL med ThreeJS. Det är ganska simpelt och går ut på att skjuta bubblor för att släppa ut fiskar som fångats i dem. Ju fler man lyckas rädda ju snabbare går det och svårare blir det.

Spelet har en NodeJS server som backend och WebGL/javascript som frontend och använder sig av socket.io för kommunikationen med servern. Spelet funkar bäst i Google-chrome men även i FireFox om än med lite sämre prestanda.

Spela här: http://nemo.nergal.se

Ett litet screenshot:

http://nemo.nergal.se:443/nemo.png

Av lallassu
Skrivet av m4gnify:

Smålaggar för mig, men möjligt att det är min dator, osäker.
Sen att kråkhelvetena gömmer sig bakom stolparna..

Nu har jag gjort om tornet så att stolparna är mindre. Ger bättre synfält så att inte gojjorna kan gömma sig bakom dem lika lätt

Av lallassu

Nu har jag ändrat till port 8080. Så når ni inte parrothunt.nergal.se så testa med parrothunt.nergal.se:8080 direkt.

Det kräver ju lite kraft av datorn, men inte så mycket ändå. Det är inte så mycket "fancy" prylar i det här spelet

Ja, stolparna kan vara det som skiljer en bra runda från en dålig

Av lallassu

Ja, troligen

Men jag har ändrat tillbaka nu. Att bara ändra var inte så lätt. Klienter verkar cacha redirecten från nginx så att det inte bara var att ändra port utan att det tar tid att slå igenom. Så det får vara port 8081 tills vidare.

Av lallassu

Jag strular just nu med lite portar, tyvärr därför. Insåg att folk inte kommer in på 8081 som jag körde parrothunt på först. Vissa har FW:at ner den porten.

Fixar asap!

Av lallassu

Nu har jag fixat FireFox problemet så det verkar fungera bra nu

(ni kan behöva ladda om sidan ctrl-f5 för att ladda om uppdaterade javascript)