Hur installerar jag nerladdat extra spel matreal på PS3, hjälp tack!

Permalänk

Hur installerar jag nerladdat extra spel matreal på PS3, hjälp tack!

Hej!

Har ladda ner Red Dead Redemption extra nedladdningsbara spel matreal men spelet hittar inte matrealet efter installation. Hur går jag tillväga att installera o spela extra matrealet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kolla om du ser den under "spelfliken" och kan trycka på den så den installeras.

Permalänk
Skrivet av ChRiiLLe:

Kolla om du ser den under "spelfliken" och kan trycka på den så den installeras.

Jo det har jag provat. Trycker på den, installeras, men sedan händer inget, hittar inget i spelet, finner ingen färdig installation. Har oxå kollat om man ska installera den genom original spelets menyer, men hittar inget där heller.. Frustrerade!

Har ni nån aning vad felet e, skulle uppskattas!

Permalänk
Medlem

Säker på att din RDR skiva stöder det DLC du laddat ner? Brukar stå att DLC stöder skivor med t.ex BCES-85147 eller liknande.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Skrivet av sirk:

Säker på att din RDR skiva stöder det DLC du laddat ner? Brukar stå att DLC stöder skivor med t.ex BCES-85147 eller liknande.

Det har jag ingen aning om faktiskt, men antar att det måste stämma. Spelet e köpt online från axelmusic.. Ok men hur får jag det att fungera..? Vill ju spela extra matrealet ju!

Permalänk
Medlem

Stämmer inte BCES numreringen på skivan med det DLC du laddat ner från PSN så kommer det inte funka.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |