Permalänk

Ny dator eller vänta ?

Hej jag har tänkt köpa en ny dator i december ... Men jag har hört att det kommer ut massa nya prylar , typ amd bulldozer. Tycker ni jag ska vänta och isåfall vad ska jag vänta på?

Permalänk
Medlem

BD ska släppas nästa månad, och AMDs 7000-serie ska släppas innan året är slut. Så December låter ju rätt lagom ändå. Eller vad tänkte du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowsve:

Jag har samma problem, jag har en budget på ca 7000 så delarna jag köper måste hålla. Har inte haft någon bra resa med ATI, så tänkt att gå tillbaka till nVidia. Jag hade tänkt att köpa ett msi 560Ti nu, för att kunna spela BF3, Skyrim och Witcher 2 på härlig upplösning. Men ska man vänta tills nästa generation, eller presterar 560Ti tillräckligt bra för att kunna hålla ett bra tag? Har samma fråga med processor. Kommer Bulldozer kasta ut sandybridge ifrån marknaden, eller kommer i5 fortfarande prestera tillräckligt bra så det är värt att köpa nu?

jag skulle säga, köp en 2500k nu, och till vår så släpps Ivy Bridge, som sägs vara kompitabel med s1155, och känner du att du behöver mer firepower, uppgradera då. Säger samma sak om 560Ti.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |