Permalänk
Medlem

Datorn slöar till sig ibland

Märkte att min bärbara dator började bli slö så jag tog mig i kragen och laddade ner CCleaner och stängde av onödiga program i vista.
Datorn går mycket snabbare nu men ibland kan den vips bli superslö, det känns som man sätter igång fyra anti-virusprogram samtidigt.

Har tagit bort alla anti-virusprogram så det kan inte vara felet.

Datorn är en Intel core2duo T7250 2GHz 2 gig i ram.

Vad kan jag göra för att inte detta ska se? Är det värt att köpa pc slowfighter?

/Znok3N

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle aldrig köpa ett program som slowfighter. Kör trial med tuneup eller ngt annat och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Installera om windows. Brukar vara bra att göra det nån gång per år för att rensa bort alla skräpfiler och onödiga registerposter.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Testar tuneup och om inte det funkar får jag väl installera om windows.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna va att den blivit full med damm och blir för varm ibland, känns som det borde komma regelbundet dock, typ varje gång du gör något krävande. Du kan ju rensa den på damm, skadar ju inte iaf.

Permalänk
Medlem

*Ahem*...
Vista ?

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulf5:

Skulle kunna va att den blivit full med damm och blir för varm ibland, känns som det borde komma regelbundet dock, typ varje gång du gör något krävande. Du kan ju rensa den på damm, skadar ju inte iaf.

Det är precis så det är! Men hur rensar jag den på damm? Kör med dammsugaren vid fläkten?

Kör vista