Tävla om valfri Komplett-PC!
Permalänk
Medlem

Packard Bell 7990 kr

Permalänk
Medlem

Användningsområden?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Avstängd

Verkar som ett riktigt fynd!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Användningsområden?

Tja, för egen del: spelar inga spel men pysslar med musikproduktion. Vill ändå inte snåla in på grafiken och priset är i princip max för mig. Tänkte att man kanske inte får så mycket bättre dator för 8k än så här?

Som vanligt råder det väl delade meningar om huruvida märket är bra eller inte men PB verkar ha legat hyfsat till häromåret i alla fall: http://www.pcpro.co.uk/html/awards-2010/index.php?pageId=1

Tillägg ang. att snåla in på grafiken: nu vet jag iofs inte riktigt hur bra Radeon 6650 är...

Permalänk
Medlem

Det är ju ett jäkla tjat om SSD förresten, kan känna att det kanske vore dumt att betala för 1500 GB för så mycket behöver jag absolut inte...
När tror ni de flesta laptops börjar komma med SSD och hur stora kommer de vara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvic:

Tja, för egen del: spelar inga spel men pysslar med musikproduktion. Vill ändå inte snåla in på grafiken och priset är i princip max för mig. Tänkte att man kanske inte får så mycket bättre dator för 8k än så här?

vad jag kan se kostar den 10990 och jag tycker inte det är ett fynd direkt för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

vad jag kan se kostar den 10990 och jag tycker inte det är ett fynd direkt för det priset.

Titta igen, vid behov sätt på dig glasögonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvic:

Titta igen, vid behov sätt på dig glasögonen

Det har dom ändrat nu ja, sist jag kollade var det 10990. Iaf fortfarande inte intressant med PB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

Det har dom ändrat nu ja, sist jag kollade var det 10990. Iaf fortfarande inte intressant med PB!

Senast du kollade? Den har väl kostat 7990 kr ända sedan jag startade tråden?

Men OK, då vet vi alla att du inte gillar PB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvic:

Senast du kollade? Den har väl kostat 7990 kr ända sedan jag startade tråden?

FEL! Men lite svårt att bevisa nu eller hur. Eftersom du verkar vara en person som inte tror vad andra säger, kanske lite egensinning?

Permalänk
Medlem

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6650M.43962.0.html

där har du små tester på grafiken.

Packard Bell EasyNote LS Series
Packard Bell EasyNote LS44-HR-070FRProcessor: Intel Core i5 2410M, Intel Core i7 2630QM
Graphics Adapter: AMD Radeon HD 6650M
Display: 17.3 inch
Weight: 3kg, 3.1kg, 3.3kg
Price: 700, 900 euro
Average Score: 73.33% - average
Average of 3 scores (from 3 reviews)
: - %, performance: 86%, features: - %, display: 70%
mobility: 71%, workmanship: 80%, ergonomy: 79%, emissions: 88%

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mype:

FEL! Men lite svårt att bevisa nu eller hur. Eftersom du verkar vara en person som inte tror vad andra säger, kanske lite egensinning?

Du kanske hade kollat på den innan och hade sidan cachad? Finns ingen anledning att bråka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du kanske hade kollat på den innan och hade sidan cachad? Finns ingen anledning att bråka.

nej jag har inte varit inne på den sidan innan, men nu spelar det ju ingen roll då den kostar 7990:- så allt frid o fröjd

Permalänk
Medlem

Verkar vara ganska nice dator för pengarna : ). gött med utrymme också. därimot så är jag väl inget fan av 5400 RPM diskar som primär disk.