Bilder på extremt högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Permalänk
Melding Plague

Bilder på extremt högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

En japansk blogg publicerar bilder på vad som sägs vara en högupplöst skärmpanel från Sharp med hela 2 048 x 1 536 pixlar, som ska användas till Apples kommande surfplatta Ipad 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

First!

riktigt najs upplösning om det stämmer!

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om detta företag, men dom verkar ha full koll på surfplattor! Habegäret är stort just nu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skippade 2an så en sån här ska vi ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Me gusta! Fast behåller nog 2:an ett tag till endå

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Om panelen nu är ifrån Hitachi, varför står det då SHARP i mitten på kretskortet...?
Är Hitachi och SHARP samma företag eller har jag missat något...?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av vompen:

Om panelen nu är ifrån Hitachi, varför står det då SHARP i mitten på kretskortet...?

Bara jag som är trött och failar lite i ingressen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Coolt.

Prime med detta väntar jag på.

Permalänk

nice. ska nog köpe den när den släpps

Permalänk

de sätter quadcore i surfplatta, men har fortfarande en dual i de flesta laptops
Hoppas resten av världen hoppar på nu! Jag vill ha högre upplösningar! Skulle ju vara jobbigt om man behövde välja mellan en macbook med dålig prestanda och jättebra skärm, eller någon windows-laptop med helt okej prestanda fast skit-upplösning

Permalänk
Medlem

Alla på swecare verkar alltså gilla 2an!

Undrar vad priset kommer ligga på, 8k?

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Själv gillar jag inte att döda kinesiska arbetare, så jag tar avstånd från Apples produkter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hampann96:

Själv gillar jag inte att döda kinesiska arbetare, så jag tar avstånd från Apples produkter

Då kanske du ska sluta köpa det mesta.....

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

skulle gärna se den displayen i en ultrabook

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Har Shap verkligen fått andra jobb än pos/tsse på senare år? Detta verkar vara ett solklart köpläge för Sharp-aktier om inte annat! Högupplösta Sharp-paneler för tv/video/monitor är alltid fina, även fast några av dom tycks haft produktionsproblem. Deras digital signage-serie var väldigt bra och har en ovanligt bra service-tid. Så vi hoppas på det bästa!

Permalänk

Imponerande upplösning, men jag är inget apple fan p.g.a. deras skyhöga prestanda/krona och vad jag tycker är omständiga OS...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Om den har grafikkrets som mäktar med minst lika bra prestanda som ipad 2 klarade i sin upplösning.
Så blir dett ett köp.. min usa köpta iPad 1 börjar kännas slö

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lockande ut, det är nog dags att byta ut min iPad 1 nu. Hoppas bara att priset inte blir för högt.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Högre upplösning, bättre processor och säkert bättre batteritid, blir inte svårt att motivera varför man ska uppgradera från ipad 2.

Permalänk
Medlem

Godis!!!... Vill ha begäret är enormt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampann96:

Så grymt omogen kommentar, jag utgår då ifrån att du inte äger en smartphone eller en dator över huvud taget. Så larvigt att folk som du tror att detta är något unikt för Apple, bara fabriken i sig gör ju artiklar till mångaandra tillverkare, tillverkare jag är säker på att du inte avstår. Så sluta göm ditt fanboy hat bakom en falsk fastad!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Bara jag som är trött och failar lite i ingressen.

Gött med svar! Då slipper jag fundera över det

Permalänk
Medlem

Hoppas kvalitén blir bättre i samma veva, iPad 2 lider ju utav backlight bleeding som fan...

Permalänk
Skrivet av Hampann96:

Då förmodar jag att den hårdvaran du sitter och skriver detta med just nu inte alls har något med foxconn att göra? eftersom att det faktiskt är foxconns fabrik det varit tal om, och möjligtvis kan detta vara en stor förvåning för dig men gissa vilka som mer håller till där? jo microsoft, kindle, sony m.fl. mycket av kretsarna i moderkort osv är från just foxconn. så jag tycker inte du bara ska ta avstånd ifrån apple utan då se över hela din elektroniksamling och se vart allt kommer ifrån.

Permalänk
Medlem

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men Apple verkar definitivt vara dem som driver industrin framåt den senaste tiden, nu speciellt med skärmupplösningar.

<-- Snubbe som vill ha högre upplösning än 2560x1440 med sin datorskärm.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Alla på swecare verkar alltså gilla 2an!

Undrar vad priset kommer ligga på, 8k?

Tvivlar på det, känns inte så lockande att köpa en platta för 8k, man får tom en rätt bra bärbar dator för det priset.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

2HD skulle sitta fint på en ~20 tum skärm

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

En japansk blogg publicerar bilder på vad som sägs vara en högupplöst skärmpanel från Sharp med hela 2 048 x 1 536 pixlar, som ska användas till Apples kommande surfplatta Ipad 3.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Skrivet av Aemony:

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men Apple verkar definitivt vara dem som driver industrin framåt den senaste tiden, nu speciellt med skärmupplösningar.

<-- Snubbe som vill ha högre upplösning än 2560x1440 med sin datorskärm.

Jag tycker inte om apple i sig men håller ändå med dig. Vet inte var vi skulle vara idag utan apple. Kanske skulle den första pekdatorn kommit ut förra året om det inte vore för apple.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Skulle inte Prime komma med 1920x1200 snart? 2 048 x 1 536 är inte direkt ett jätte kliv upp då. Börjar bli dax för Apple att släppa 4:3 förhållandet snart också, funkar väll bra om man surfar och läser e-böcker, men vid film är det inte direkt optimalt.