Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Förstår inte vad alla menar med att blodet är borta, jag har haft det hela tiden, och går till och med att öka hur mycket det kommer i .ini filerna.

Eller är det något annat blod än det som kommer när man slår på fiender ni pratar om?

Vissa engelska klienter var helt sjukt skadade, Min är ett sådant exempel.
Många provade att skifta till tysk eller fransk klient, allt blod var borta och ini-strängen BORTA. Detta även när de bytte tillbaka tll engelska.
Jag provade med, samma resultat att blodet var borta MEN när jag skiftade tillbaka var allt kvar, ini-strängen, blodet (ini-strängen var satt till 2 default)

Skrivet av Lasergurka:

Aha, det kan jag klara mig utan

Tröttnade på blodstänk på skärmen i AoC.....

Skrivet av Meenaze:

Köpte spelet igår och började lvla en lancer på Essenia, måste säga att Tera var mycket roligare än jag trodde!
Hur går det för er andra? någon som här som blivit 60 än?

Jag tycker att tempot är ALLT för högt......jag har bromsat mig som bara den är är 39 nästan 40 på en karaktär, 24 på en och drog igång en Lancer igår som nu är 11....(och det tog mig runt 80 minuter :S )

Permalänk
Medlem

Söker ni en bra Semi Hardcore / Casual Guild med lite skönt folk så finns vi på Servern Essenia PVP:

Website: http://madteraguild.enjin.com
Recruitment status: Open.
Language: English/Swedish

Sorry om jag postar det här men har varit aktiv i denna tråd och söker lite folk

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

Köpte spelet igår och började lvla en lancer på Essenia, måste säga att Tera var mycket roligare än jag trodde!

Har guildisar som fixat det på 4 dagar, 7 timmar men då har de powerlevlat. Själv kör jag nästan varje dag 2 timmar typ och är 43 Tycker det är skönt att ta det lite lugnt. Vissa levlar går fortare än andra. Ju fler quests man gör "på en gång" desto snabbare går det. Dark Cathedral t ex är en "öppen instans", samma som Eldritch Academy som har minst 10 quests på ett och samma ställe. Det ger en riktigt bra XP boost så att säga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

level 41 warrior atm. Men har en 39 beserker också. (rerollade, lol)
Spelar dock på Samael :).

Permalänk
Medlem

Någon som använder Avast och helt plötsligt så får den för sig att sandboxa tera.exe eller andra program?
Eller om det nu är så att det finns risk att just tera kan ha blivit infekterad, eller något annat?
Har startat spelet varje dag utan problem sen förra veckan och nu händer detta.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

lvl60 slayer på Essenia, funderar på rerolla, sitta 5 timmar i kö för att komma in i ett dungeon är "lite" drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Någon som använder Avast och helt plötsligt så får den för sig att sandboxa tera.exe eller andra program?
Eller om det nu är så att det finns risk att just tera kan ha blivit infekterad, eller något annat?
Har startat spelet varje dag utan problem sen förra veckan och nu händer detta.

Vet att mitt nod32 gnällde om tera.exe. Gissar på att exe filen använder någon exeveringssträng som inte antivirus programmen gillar. Visst är det bra att de varnar, men jag har haft flera exempel med legala program som ogillas. Kanske för att virusmakare använder metoder för att gömma sina program, som även giltiga program använder.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vet att mitt nod32 gnällde om tera.exe. Gissar på att exe filen använder någon exeveringssträng som inte antivirus programmen gillar. Visst är det bra att de varnar, men jag har haft flera exempel med legala program som ogillas. Kanske för att virusmakare använder metoder för att gömma sina program, som även giltiga program använder.

Ursäkta offtopic disskusion.
Hittade en tråd på avast forum där en hade problem med mpc-hc och blev hänvisad till www.virustotal.com. Testade själv ladda upp tera.exe och den fanns redan där sedan 4 dagar sen, med samma "hash" nummer. Helt ren fil enl virustotal, så säger även Avast när jag skannar filen. Det jag tycker är märkligt med detta är att i morse körde jag Tera, ~12 timmar senare när jag just kommit hem, inte gjort mer än startat upp datorn så klagar Avast direkt jag ska starta spelet. Aja, kanske lite paranoid men tanken är väl att man ska lita på antivirusprogram, även om dom har fel ibland

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.

Permalänk
Medlem

Vad är det den gnäller på? En krypterad och pakad exe fil? Väldigt vanligt i MMO branchen, samt false positives är något GRYMT vanligt med antivirus program.

Skrivet av Ferum:

lvl60 slayer på Essenia, funderar på rerolla, sitta 5 timmar i kö för att komma in i ett dungeon är "lite" drygt.

Tanks / Healers levlar betydligt långsammare än alla andra klasser då de har absolut sämst DPS i hela spelet. T.ex. lv 20 sorc gör mer skada än någon av de klasserna vid lv 60

Sedan nu när du nött så fort upp till 60 så får du skylla dig själv, det finns inte alls många vid 60 än, ge spelet 2-3 veckor till och du ska see att det finns betydligt fler vid lv 60.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Så roligt att jag måste vänta en vecka innan min character kan bli raderad och jag kan använda det namnet jag vill ha till min nya character.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vad är det den gnäller på? En krypterad och pakad exe fil? Väldigt vanligt i MMO branchen, samt false positives är något GRYMT vanligt med antivirus program.

Att efter att ha startat spelet, eller för den delen alla andra program på datorn utan problem från Avast. en sak om den klagar första gången man startar programet men det här var ~10 starten. Sen när man startar nu i det här fallet tera.exe några timmar senare, utan att det uppdaterats enligt vad launchern säger, då den fungerar utan problem. Men att Avast vill sandboxa tera.exe utan anledning. Är det då avast som uppdaterat eller något annat. Jag valde starta som vanligt nu men tycker det är märkligt bara.

ont: Glyphs verkar ge en bra effekt iaf http://www.youtube.com/watch?v=Hg6n2xHq_EI
Och betydligt billigare nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tanks / Healers levlar betydligt långsammare än alla andra klasser då de har absolut sämst DPS i hela spelet. T.ex. lv 20 sorc gör mer skada än någon av de klasserna vid lv 60

Min prälle gjorde mer burst skada runt level 20 än min sorc så det gick snabbare att questa. Så länge som bollen ligger på cooldown så gör sorcen mer skada över tid.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Fixa en guild, fixa vänner som du kan köra med. Jag kom inte med i vår enda guild group men har ändå full rebirth och +9 vapen. Du kommer långt om du fixar en stabil grupp!

Om nybörjare har frågor och kör på Essenia så skicka bara ett pm till mig så svarar jag om jag inte är upptagen.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett intressant spel detta, går det att testa gratis på nått vis? eller måste man "köpa grisen i säcken"?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk

Är berserker bra dps class?
Har någon några bilder på high lvl berserker, vill see hur deras armor och weapon ser ut högre lvls

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audia8snubben:

Har någon några bilder på high lvl berserker, vill see hur deras armor och weapon ser ut högre lvls

Googla Tera+Berserker klicka på bilder, klart.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Är det någon annan som har problem med att spelet börjar hacka något fruktansvärt efter 1-2 timmar och det enda som hjälper är att starta om det?

Inte nätverkslagg, utan fps-lagg. Sitter på 16 GB RAM, core i7, ssd och ett 7970, så jag har inte direkt klen hårdvara...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen som har en sån "buddy key" så man kan testa lite innan köp?
PMa gärna om du har en till övers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inga problem kan ha spelet igång i över 10 timmar utan att mårka av något. Hört att många med ATI kort har dock det problemet kanske kan vara drivar problem.

Skrivet av Audia8snubben:

Är berserker bra dps class?

Bilder får du googla efter, zerker är den näst bästa DPS klassen i spelet ligger lite efter sorc men inte mycket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Slog till å köpte det nu, laddar för fullt, få se om det är något att ha.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bad boy rune:

Slog till å köpte det nu, laddar för fullt, få se om det är något att ha.

Collectors edition finns för 550kr på El-Giganten... Lite billigare än de andra butikerna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Är det någon annan som har problem med att spelet börjar hacka något fruktansvärt efter 1-2 timmar och det enda som hjälper är att starta om det?

Inte nätverkslagg, utan fps-lagg. Sitter på 16 GB RAM, core i7, ssd och ett 7970, så jag har inte direkt klen hårdvara...

Nopes...men däremot att alla texturer blir suddiga efter ngr timmar....
SItter med ett 6970....

Permalänk
Medlem

Till er här ovanför: spelet ska ha en minnesläcka vad jag hört, men det är inget jag märkt av.
Däremot så har jag problem med min CF-rigg. Med CF av eller spelet i windowed mode kör
det ett kort 60-80% load med ca 20 fps som resultat vid bossfighter. Med CF tvingat genom
olika profiler i CCC &/eller radeonpro så körs båda korten i ca 20-40% load med samma fps
som tidigare. Är det någon som hittat bra inställningar för att tvinga på CF? Vore ju trevligt om
spelet iaf kunde använda ena kortet till 100% nu när @catalystcreator gått ut med att Bluehole
inte vill genomföra de ändringar som krävs för officiell CF-support.

Nån som har tips för att ställa in skiten bra?

Sitter med i5 750 @ 3.6 och två 5850 @ 775/1125

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Hade detta förut innan jag uppgraderade mitt system med bla mer minne, jag behövde bara gå till character screen för att "hacket" skulle släppa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Till er här ovanför: spelet ska ha en minnesläcka vad jag hört, men det är inget jag märkt av.
Däremot så har jag problem med min CF-rigg. Med CF av eller spelet i windowed mode kör
det ett kort 60-80% load med ca 20 fps som resultat vid bossfighter. Med CF tvingat genom
olika profiler i CCC &/eller radeonpro så körs båda korten i ca 20-40% load med samma fps
som tidigare. Är det någon som hittat bra inställningar för att tvinga på CF? Vore ju trevligt om
spelet iaf kunde använda ena kortet till 100% nu när @catalystcreator gått ut med att Bluehole

Startar spelet när jag vaknar och stänger av det när jag ska sova, minnesläckor har jag inget problem med iaf.
Tror lagget när man tog upp inventoryt blev fixat, iaf vad jag märkt av, angående CF så vet jag inte, sålde mitt 6990 för att de behövs inte mer än ett 6970 för att driva spelet i 2560x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Startar spelet när jag vaknar och stänger av det när jag ska sova, minnesläckor har jag inget problem med iaf.
Tror lagget när man tog upp inventoryt blev fixat, iaf vad jag märkt av, angående CF så vet jag inte, sålde mitt 6990 för att de behövs inte mer än ett 6970 för att driva spelet i 2560x1440.

Har inte heller märkt av minnesläckan, dock flera i guilden som gnällt över det.

UI-lagget är inte fixat för mig. Pillade lite med hårdvaruacceleration i flash,
det hjälpte första gången jag startade om TERA. Sen kom UI-lagget tillbaka.
Så går det när man gör hela UI:t i flash.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Server: Samael = ingen kö som det är på essenia
Guild: Elysium - bara svenskar över 100 medlemmar.
Välkomna o lämna in ansökan ingame !

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Har inte heller märkt av minnesläckan, dock flera i guilden som gnällt över det.

UI-lagget är inte fixat för mig. Pillade lite med hårdvaruacceleration i flash,
det hjälpte första gången jag startade om TERA. Sen kom UI-lagget tillbaka.
Så går det när man gör hela UI:t i flash.

Va? Är UI:t skapat i flash? Det låter ju riktigt konstigt. Menar du som nån wrapper till 3D motorn eller vad? O.o

Något är det dock definitivt med UIt eftersom jag tjänar ett par FPS på att stänga av det. Vissa rapporterar dubbelt så mycket FPS.

Jag har sämst FPS när det är många PCs/NPCs i närheten vilket kanske inte är så konstigt men det märks så tydligt och oftast någon sekund innan man ens ser alla dessa karaktärer. Har lallat runt en del i snöområderna vid Necromancers Tomb och FPSen där är riktigt kass tyvärr (~35 på sina ställen).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

BHS (som kodar Tera) har INTE CF-certifierat Tera vilket gör att det ej funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Server: Samael = ingen kö som det är på essenia
Guild: Elysium - bara svenskar över 100 medlemmar.
Välkomna o lämna in ansökan ingame !

Då ska jag lämna min guild och ansöka imorgon!