Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Prodigy

Det går att kombinera den kompakta formfaktorn Mini ITX med högpresterande komponenter. Bitfenix bereder väg med det nya chassit Prodigy, som nu får en omgång i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns det någon förklaring till varför Liontech satt 666 kr för lådan

Permalänk
Medlem

Kostar 666:-?

KONSPIRATION!!!

OnT: Riktigt snyggt chassi, min kompis funderar på att bygga med det...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Sånt här chassi gillas. Litet, stilrent och utan blingbling eller startreck-fjortis-pryttlar!

Permalänk

h100, z77.. gtx 680...ssd...i5'a... hmmmm.... tycker 3-slot var dumt att de inte fixade, för då hade dual fläktarna från asus dc modellerna fått färsk luft från sidan... dock måste man nog fixa något damm filter där.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt chassi faktiskt! Men hoppas dom släpper en version utan dom konstiga handtagen. hade ju blivit mycket smidigare då...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för "handtagen" uppe på lådan hade jag köpt ett eller går det ta bort de?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Utan handtag hade varit finfint, tror det är mest prisvärda Itx chassi som jag har skådat.

Permalänk

Redigt sugen på att ha en mini ITX system nu! Skitgött om man LANar en del!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

hoppas man kan göra nått åt handtagen

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Swec, går det och ta bort handtagen lätt? isf, blir det fult?
Chassit är definitivt intressant men som sagt, handtagen är inte vackra och känns personligen lite meningslösa.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Om ni kikar närmare på bilderna så verkar det möjligt att skruva loss handtagen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk

Funderar på att köpa ett nytt system, detta blir nog rätt chassi för tillfället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det kanske låter löjligt, men jag hade hellre köpt det för 699kr på det näst billigaste stället än att ge 666kr för det.

666 är som sagt ett mycket ökänt nummer.

Permalänk
Medlem

Har tänkt att mitt nästa bygge ska bli ett litet ett och det här chassit är definitivt intressant. Går det att "modda" asus CU II -kylare så det får plats tro (då det är gfx-kylarn som imponerat mest), tar den upp alla 3 slots eller kan man få plats med ett sånt grafikkort tro?

Permalänk
Medlem

Verkar ju gå att skruva bort handtagen eller?

Permalänk

2 radiatorer i ett mITX chassi för ca 600kr?

Permalänk
Medlem

Jag gillar handtagen

Utan dem är det ju bara en låda som alla andra..

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem

Mjaaa handtagen var väl tänkt att det skulle underlätta med att bära datorn till olika lan. Den var väl gjort just för att ta med sig till lan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipah:

Jag gillar handtagen

Utan dem är det ju bara en låda som alla andra..

har inget i mot handtagen förutom att chassit tar upp mycket mer plats än vad som är nödvändigt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd

Nu är bara den stora frågan, finns det något bra Z77 mITX moderkort? Hade tänkt att nästa bygge skulle bli mATX med kommer nog att tänka om efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Det kanske låter löjligt, men jag hade hellre köpt det för 699kr på det näst billigaste stället än att ge 666kr för det.

666 är som sagt ett mycket ökänt nummer.

"lol"

Edit: för övrigt, riktigt nice chassie

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Trevligt med en chassi recension som alltid.

Haha, Jonas alltså

"..Eller en 240 mm fläkt, vilket är en väldigt stor fläkt."

edit: Jäklar vilket bra pris, blir kanske en sådan här låda vid nästa köp

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Agree, en 240 i taket och en 200 mm fram ska passa enligt andra källor. Men inte två 120x2 som är full tjocka i push-pull. Mums annars detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den vita är ju rätt fin också

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Nu är bara den stora frågan, finns det något bra Z77 mITX moderkort? Hade tänkt att nästa bygge skulle bli mATX med kommer nog att tänka om efter detta.

Det finns hela två stycken moderkort att välja mellan. Alltså just nu endast två släppta modeller.

Antingen Asus P8Z77-I Deluxe eller ASRock Z77E-ITX. Båda ser, enligt specifikationerna, ut som väldigt bra moderkort. De har båda allt jag skulle kunna vilja ha iallafall. Tycker dock att ASRock kortet ser roligare ut då det är ett svart pcb.

Edit: Såg nu att Asus moderkortet inte har PS2 kontakt vilket gör att det går bort helt för min del. Behöver den för att koppla in mitt mekaniska tangentbord och få full funktionalitet.

Permalänk
Medlem

wow, jätte fint. Finns det några begränsningar på mini-atx kort som skulle hindra en från att kunna spela BF3 och annat eller skulle det vara möjligt att ha detta som spel/hemasystem?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk

Genialisk konstruktion, I think I'm in love!

Permalänk

Om man har en ganska hög kylare tar det i bakre fläkten ?

Förövrigt ett sjukt bra chassi av vad jag sett

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Bra genomgång och recension. Snyggt och bra chassi. En fråga, eftersom hantagen och fötterna verkade vara gjorda i samma lite mjuka plastkomposit, hur stabilt känns det då om chassit står på dem? Inte risk för gungighet? Eftersom nätaggregat med fläkt i botten är beroende av öppningen och filtret i botten av chassit så kan man inte bara skruva av foten utan måste sätta dit någon form av gummifötter också.