Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

tabletkungen.se säkert att handla ifrån?

Permalänk
Medlem

tabletkungen.se säkert att handla ifrån?

Hejsan, jag har blivit sugen på en Tablet från tabletkungen.se, men jag undrar då jag aldrig handlat där ifrån, är det en seriös sida? säker att handla på?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Vid första anblicken verkar de tveksamma. Sidan är ny, domänen saknar kontaktinformation, företagsnamnet är oklart (Tabletkungen existerar inte, men "Kalatto Limited" får man många diverse träffar på vid sökning - t.ex. www.bluetoothheadsets.se), kontaktadressen ligger hos GMail (inte särskilt seriöst om du frågar mig), servern står i USA (varför kan man undra, då företaget är kinesiskt och målgruppen är svensk, men det kan ju förstås bara vara en kostnadsfråga och/eller eventuella problem med kinesiska censuren - men det kan jag inget om så jag bara gissar hejvilt).

"Kalatto Limited" driver uppenbarligen en hel drös olika webbshoppar under olika namn. En av deras adresser ligger i Kina, den andra i Hong Kong (men det nämner de ju även i företagsinformationen, så inget egentligt konstigt med det).

Nu pekar ju mycket på att de faktiskt är legitima, men om de vill bli tagna på allvar borde de fixa ovan nämnda underligheter...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det skriker kopior så fort du öpnnar sidan!

Exempel:

http://www.tabletkungen.se/android-mobiler/177-star-x26i.html

http://www.tabletkungen.se/android-mobiler/148-star-a919.html

Mitt råd är att helt hoppa över den butiken om du inte vill att det pluppar ner en kopia i brevlådan.

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 60D - Canon 50mm 1.8 - Tamron 70-200

Permalänk

Det är ju bara en mellanhandsbutik, dvs när du lägger din order så köper han hem den från t.ex. pandawill eller aliexpress, lägger på 500:- på priset.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Det är ju bara en mellanhandsbutik, dvs när du lägger din order så köper han hem den från t.ex. pandawill eller aliexpress, lägger på 500:- på priset.

Okej, fall jag handlar från pandawill för
Tablet
Subtotal $109.48
Shipping & Handling (Express Shipping Method - DHL Hongkong) $19.98

Grand Total $129.46

Vad kommer priset hamna på efter tull och allt annat?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Tull skatt = ca 30% så du får omvandla till svenska kronor och multiplicera summan med 1,3 så kommer du ganska nära

Permalänk
Medlem

Den butiken har ju inga "kända märken" verkar bara vara lokala eller okända märken.