Minecraft installera MODS! Behöver hjälp snabbt!

Permalänk
Medlem

Minecraft installera MODS! Behöver hjälp snabbt!

Hej! Är någon som läser detta kunnig inom minecraft mods? Jag får panik på detta...

Om någon här har ni möjlighet att komma in på mumble eller skype och förklara/visa mig via teamviewer ^_^!

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem

magiclauncher...
Eller om du gör det på vanligt vis så har du nog bara glömt meta-inf.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Lite nyfiken på varför detta är så akut xD Blir nog lättast om du förklarar vilket mod du försöker installera, och var någonstans det går fel. Brukar inte vara värre än att följa instruktionerna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

glömt att ta bort meta-inf?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

1, gör en "clean install" av minecraft. (behåll världar om du vill)
2, ladda ner önskat mod.. samt "Forge" och "winrar".
3, nu ska du installera Forge (du ska ha installerat winrar) för att göra detta gör du så att du tar och skriver in "%appdata%" i startmenyn och klickar på enter. sen klickar du på "minecraft" mappen och sedan på "bin". och så öppnar du "JAR" filen med winrar, och så tar du bort "META-INF" mappen. och sen slänger du in "forge" där i den mappen. (det kommer komma en ny "META-INF").
4, starta minecraft och logga in. (det kommer komma upp en ruta där det står "FML").
5, stäng ner minecraft. (efter att ha kollat att det står "mods" på start menyn)
6,lägg in modet i "mods" mappen som nu finns i. "%appdata% - minecraft.
7, starta upp minecraft igen. kolla så modet är med under "mods" i startmenyn. det är ganska lätt tycker jag (har gjort det ett par gånger.)
dock ska inte alla mods fungera på detta sättet har jag förståt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

magiclauncher...
Eller om du gör det på vanligt vis så har du nog bara glömt meta-inf.

Gör såhär, det är klart lättast. Du behöver bara lägga in rätt .zip-filer som du väljer med ett grafiskt gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

3, nu ska du installera Forge (du ska ha installerat winrar) för att göra detta gör du så att du tar och skriver in "%appdata%" i startmenyn och klickar på enter. sen klickar du på "minecraft" mappen och sedan på "bin". och så öppnar du "JAR" filen med winrar, och så tar du bort "META-INF" mappen. och sen slänger du in "forge" där i den mappen. (det kommer komma en ny "META-INF").
4, starta minecraft och logga in. (det kommer komma upp en ruta där det står "FML").
5, stäng ner minecraft. (efter att ha kollat att det står "mods" på start menyn)
7, starta upp minecraft igen. kolla så modet är med under "mods" i startmenyn. det är ganska lätt tycker jag (har gjort det ett par gånger.)

Så om jag gör detta på min server dator där jag har mc servern måste jag göra det på min dator och även mina kompisars datorer? För att då.. modden ska funka?

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gevsan:

Så om jag gör detta på min server dator där jag har mc servern måste jag göra det på min dator och även mina kompisars datorer? För att då.. modden ska funka?

om det är en mod:ja
Plugin:nej.
Skaffa som buckit plugin istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag har laddat ner en mod nu.. Den är i en WinRAR fil och ska jag packa upp den i mods mappen eller lägga in hela WinRAR filen där?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gevsan:

Jag har laddat ner en mod nu.. Den är i en WinRAR fil och ska jag packa upp den i mods mappen eller lägga in hela WinRAR filen där?

Om du inte vet vad du håller på med borde du använda magiclauncher istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag tror helt ärligt att du inte lär hitta nån bättre förklaring här än den som säkerligen följer med modden. Eller ladda hem skiten från Skydaz så får du en installer som inte ens en fiskmås kan misslyckas med.