Permalänk
Medlem

Projektarbete: The Arcade (Del 3)

Dags för del 3!

Del 1: http://www.sweclockers.com/galleri/10012-projektarbete-the-ar...
Del 2: http://www.sweclockers.com/galleri/10279-projektarbete-the-ar...

Sponsorer:

XL Bygg i Vetlanda
Blekingebilradio.se
Elprogrammet på Njudungsgymnasiet
Infratek

Tack till:

Byggprogrammet på Njudungsgymnasiet
Industriprogrammet på Njudungsgymnasiet
Mokke som hjälpte oss såga plexin och akrylet.

Projektarbete: The Arcade (Del 3)

Permalänk
Medlem

Går ju bara att älska detta bygget!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Tack, kul att du gillar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Kul att se att någon faktiskt gör något vettigt på sitt projektarbete här på swec. Jag blir så otroligt ledsen när jag ser att folk skruvar ihop en dator på 2 timmar och kallar det ett projektarbete. Det visar på hur undermålig den svenska gymnasieskolan kan vara till och från. Men för er/dig har jag bara respekt. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av beweer:

Kul att se att någon faktiskt gör något vettigt på sitt projektarbete här på swec. Jag blir så otroligt ledsen när jag ser att folk skruvar ihop en dator på 2 timmar och kallar det ett projektarbete. Det visar på hur undermålig den svenska gymnasieskolan kan vara till och från. Men för er/dig har jag bara respekt. Bra jobbat!

Tack, jo det är lite tråkigt med dem som "bara" bygger en dator. Vi tänkte samma om att göra en elinstallation, det är tråkigt som projektarbete och vi kommer ju (förhoppnings) göra det resten av livet.
Kul att du gillar det!

Permalänk
Medlem

Måste vara den mest strukturerande projektet jag sätt här på sweclockers. Riktigt kul att se. Undrar dock hur nu ska göra med mjukvaran? Alltså, ska ni köra windows med någon typ av emulator, gör ni det själva då?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Måste vara den mest strukturerande projektet jag sätt här på sweclockers. Riktigt kul att se. Undrar dock hur nu ska göra med mjukvaran? Alltså, ska ni köra windows med någon typ av emulator, gör ni det själva då?

Kul! Vi kommer köra Windows XP och MAME emulator, mest för att de innehåller de spel som vi vill inrikta oss mot. Vi kommer förhoppningsvis börja med att fixa allt det denna vecka, men vi vet inte riktigt då vi har rätt mycket att plugga till. Nästnästa vecka har vi nämligen "ECY-cup" dvs att vi kvalar inför sm samt gör ett prov så vi kan bli behöriga, men som sagt, vi ska försöka hinna detta arbete med!

Permalänk

Tre ord: Galet jävla bra

Lycka till med att få det helt färdigt.
Ni kanske ska fundera på maximus arcade som gränssnitt? Har hört att det ska vara rätt soft till såna lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil-Bosse:

Tre ord: Galet jävla bra

Lycka till med att få det helt färdigt.
Ni kanske ska fundera på maximus arcade som gränssnitt? Har hört att det ska vara rätt soft till såna lösningar.

Tre ord: Tack så mycket!
Satt och kollade det, och det var ju bara gratis i 30 dagar? annars verkade det ju vara riktigt bra.

Permalänk
Medlem

DUDE finish it allready!

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakioso:

DUDE finish it allready!

Snart! förhoppningsvis denna vecka

Permalänk
Medlem

Hur gick det då?
Ni måste ju ha slutfört projektarbetet nu.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag och en polare håller just nu på och bygga ett liknande spel och vi undrar bara var ni har inhandlat knappar, joysticks och kortet som sammankopplar allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grazzt:

Hur gick det då?
Ni måste ju ha slutfört projektarbetet nu.

Jodå, vi fick MVG!

Skrivet av JamJam95:

Tjena!

Jag och en polare håller just nu på och bygga ett liknande spel och vi undrar bara var ni har inhandlat knappar, joysticks och kortet som sammankopplar allt?

Knappar och joy-sticks köpte vi på ebay och kortet köpte vi direkt på http://www.ultimarc.com/ipac1.html
Lycka till!