Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

Ingen ny rabattkod på gång eller är det Swec1305 som gäller?

Mjo, logiskt nog är det den som gäller fram till slutet på månaden, som vanligt ;p

Skulle tippa på fram till 27-28 eller så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har ni någon koll på när ni får in HTC One?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har den är cdon tråden blivit mycket lugnare efter att Josefin försvann?

Förresten. Har du möjlighet och kolla upp vilka HD 7950 kort har upplåst spänning? Som ni säljer så klart. Vet att Sapphire 7950 vapor-x har det iaf. Men inget om dem andra.

Har mailat kundtjänst för 7 dagar sedan. Har inte svarat än.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd

Räknas inte dataskärmar som hemelektronik? Jag angav rabattkoden SWEC1305 och den aktiverades, men fick inga 5% i rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Räknas inte dataskärmar som hemelektronik? Jag angav rabattkoden SWEC1305 och den aktiverades, men fick inga 5% i rabatt

Gäller datorkomponenter, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Har inte hunnit genomföra några tortyrtester i Prime men den högsta temperatur jag nått är 68c, det hände under helt vanligt användande som surfande och lyssna på musik. Testade också Unigine Heaven för att se om GPUn var orsaken till hettan men så var inte fallet då CPU temps var de samma. Är väl bara att konstatera att CDON gjort en jävligt dålig design för att kyla processorn, hela laptoppen är varm, som att lägga händerna på ett element. Jag har svårt att tro att 50c ska vara normala idle temps. Har en tre år gammal skit HP från skolan som ligger på 38c idle...

Min HP pavilion DV6 serie ligger runt 55-60 i ide och när man använder den kan den komma upp emot 65. Har varit uppe runt 90-100 vid spel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kommer det komma in nya linjer med Thor-laptops, både när 700m-serien nu börjar dyka upp och senare framåt slutet av sommaren iom. Haswell?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Asprarn:

Har ni någon koll på när ni får in HTC One?

Hejsan!
Silver ska komma till lager idag, svart i mitten av nästa vecka.
Mvh//Andreas

Skrivet av Nzt:

Är det bara jag eller har den är cdon tråden blivit mycket lugnare efter att Josefin försvann?

Förresten. Har du möjlighet och kolla upp vilka HD 7950 kort har upplåst spänning? Som ni säljer så klart. Vet att Sapphire 7950 vapor-x har det iaf. Men inget om dem andra.

Har mailat kundtjänst för 7 dagar sedan. Har inte svarat än.

Hejsan,
Det ärendet landade i slutändan hos mig och jag har skickat vidare frågan till tillverkaren. Jag har missat att påminna dem att svar på frågan, ber om ursäkt och återkommer.
Mvh
Andreas

Skrivet av CoolOff:

Kommer det komma in nya linjer med Thor-laptops, både när 700m-serien nu börjar dyka upp och senare framåt slutet av sommaren iom. Haswell?

Hej,
En helt ny lineup lanseras inom kort, och svaret på båda frågorna är enl ansvarig vara "ja".
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CDON kör sinnessjuk rabatt på 3960X just nu.

http://cdon.se/hemelektronik/cpu-socket-2011_intel_core_i7-39...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hymer:

4st kvar i lager....

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

4st kvar i lager....

Verkar som jag hann få en Riktigt bra pris.
Kommer ni även rea ut X79 modermodem?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag knep med en som jag kommer kränga vidare på Ebay för 5k

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av CDON.COM:

4st kvar i lager....

Fick hjälp av Amanda på supporten på eran hemsida.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Du får göra vad du vill såklart, och nu talar jag med mina känslor, men herrejösses så vidrig stil.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tjodd:

Du får göra vad du vill såklart, och nu talar jag med mina känslor, men herrejösses så vidrig stil.

Jag säger det samma, Vidrig stil. Men man får göra vad man vill.

Jag hade använt den och sålt min gamla CPU.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag säger det samma, Vidrig stil. Men man får göra vad man vill.

Jag hade använt den och sålt min gamla CPU.

Ja, med denna hade jag kunnat bli väldigt många gånger så effektiv under mina studier.

Jaja, sådant är livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Haha, vilket snack.

Mata inte trollen.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hymer:

Lyssna inte på moralkärringarna, det är ju så all handel fungerar (om man inte vill gå i konkurs)

CDON: Var inne på hemsidan och läste en recension. Ville läsa hela texten och såg den den gröna ikon i högersidan. Upptäckte snabbt att det var en "anmäl" knapp och det gick inte att ångra heller. I vanliga fall har man ju en röd/orange varningsgrej och inte en grön knapp. Inget allvarligt fel men inte helt genomtänkt. Visst kommer det fram en liten hjälptext där det står "anmäl" men då var det för sent.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Lär ju komma fler innan september. Till september måste väl nästan alla gjort en sådan rea för att få ut sandy-E med tanke på att ivy-E kommer medföra att sandy-E mer eller mindre blir irrelevant. Framför allt 3820 som man blir tvungen att ge bort när 4820K tittar ut om nu prissättningen kommer bli som det ryktas.

Permalänk
Medlem

Påminn mig, när i månaden kör ni 15% rabatt?

Permalänk
Medlem

Den "Billigaste 750GB hårdisken i Norden" var billigare igår dock ;p Fast då kanske inte stavfelet ingick ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar hur lång tid ni kommar ha eran sista chansen kampanjs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Hej, jag undrar hur lång tid ni kommar ha eran sista chansen kampanjs?

Till söndag 19/5 kl 23:59

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning i Torsdags åt min mor på en laptop ni har, direktbetalning, pengarna har ni dragit, men inte mycket mer än så har skett, och det har gått en vecka. Inte ens en orderbekräftelse har kommit eller ett ärende på hennes profil.

Tänkte försöka få kontakt med er i morgon men tänkte försöka och se om någon arbetade lite kvällspass med lite tur..

Permalänk
Inaktiv

Läste vidare och det låter som att somliga köpte flera 3960x på en gång som en och samma kund. Hur tänkte ni där Cdon? Ett sådant fint erbjudande borde ju gå till så många som möjligt så ni får så många nöjda kunder som möjligt därav man har, 1 per hushåll/person men detta missade ni? Nu gav ni ju bara, ursäkta för den som känner sig träffad, asgamarna mer mat som inte kommer öka uppskattningen för er som företag. Det var ett fint pris men att låta enskilda personer bunkra upp på flera stycken är för mig oförståeligt om detta nu är sant.

Permalänk
Medlem

Presentkort från Cdon gäller inte varor på cdon.se

Har fått presentkort på 1900 kr hos Cdon. Vill köpa en såg och lägger tid på att läsa tester. Hittar en jag vill ha och ni säljer den, lägger den i varukorgen och ägnar sedan en massa tid åt att leta redan på lite andra saker som jag vill ha. Går till kassan och knappar in mina presentkortskoder. Får information om att vissa saker inte kan betalas med presentkortet för att de levereras av en annan leverantör.

Ärligt talat, jag bryr mig inte om vem som skickar ut era grejer. Jag är på cdon.se, inte på tretti.se och jag har ett presentkort från Cdon. Hur svårt kan det vara? Hur ska jag som konsument begripa att presentkortet jag fått på cdon.se inte gäller allt som säljs på cdon.se?

Lade in rubrik.
Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Ni har stavat fel i er annons här på SweC, det står "Bishock Infinate".

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13522817']Har fått presentkort på 1900 kr hos Cdon. Vill köpa en såg och lägger tid på att läsa tester. Hittar en jag vill ha och ni säljer den, lägger den i varukorgen och ägnar sedan en massa tid åt att leta redan på lite andra saker som jag vill ha. Går till kassan och knappar in mina presentkortskoder. Får information om att vissa saker inte kan betalas med presentkortet för att de levereras av en annan leverantör.

Ärligt talat, jag bryr mig inte om vem som skickar ut era grejer. Jag är på cdon.se, inte på tretti.se och jag har ett presentkort från Cdon. Hur svårt kan det vara? Hur ska jag som konsument begripa att presentkortet jag fått på cdon.se inte gäller allt som säljs på cdon.se?

Tar man en titt på det hela så står det både där man beställer presentkortet:
"Presentkortet kan endast nyttjas på produkter som levereras av CDON.COM, dock ej på digitala produkter och abonnemang."
Och i själva presentkortet man får via mail:
"OBS! Presentkort gäller endast för produkter som levereras av CDON.COM, dock ej för digitala produkter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Tar man en titt på det hela så står det både där man beställer presentkortet:
"Presentkortet kan endast nyttjas på produkter som levereras av CDON.COM, dock ej på digitala produkter och abonnemang."
Och i själva presentkortet man får via mail:
"OBS! Presentkort gäller endast för produkter som levereras av CDON.COM, dock ej för digitala produkter."

Inte i mitt mail... Har fått presentkortet som en gåva via Presentkortstorget och i mailet från dem står det inget om detta (vilket givetvis inte är Cdons fel). Informationen finns för den som beställer presentkort på Presentkortstorget men inte till mottagaren och som mottagare går man kanske inte in och läser informationen där man beställer presentkort när man fått ett presentkort...

Bortsett från ovanstående så är logiken i deras agerande bristfällig. Jag accepterar att det inte gäller på digitala produkter och abonnemang, då de skiljer sig lite från andra fysiska produkter, men inte att skillnaden mellan en kamera och en såg eller liknande är så milsvid att Cdons agerande är logiskt. Det går ju uppenbarligen att köpa en såg och ett par filmer för att sedan betala det hela med kort och de kan fördela betalningen inom koncernen. Så mycket svårare kan det inte vara att fördela intäkten från försäljningen av presentkort...

Om man tar det till den "verkliga" världen blir allt än mer absurt, om jag har ett presentkort på Bauhaus och vill köpa grus för hemleverans går det ypperligt. De nekar mig inte med förklaringen att det inte är de själva som levererar gruset utan AB Grus & Betong för att sedan förklara att jag visst kan beställa gruset av dem men bara om jag betalar med kort.

Kort sagt, jag kan inte bry mig mindre om vem som levererar Cdons varor. Ur ett kundperspektiv är deras resonemang att ett presentkort från Cdon inte gäller alla fysiska varor som säljs på cdon.se horribelt.

Jag kommer använda mitt presentkort till att köpa saker som jag inte riktigt vill ha men den ordern blir också min sista till Cdon.

Och förresten, keyser, varför försvarar du detta märkliga beteende från Cdon?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13522950']Inte i mitt mail... Har fått presentkortet som en gåva via Presentkortstorget och i mailet från dem står det inget om detta (vilket givetvis inte är Cdons fel). Informationen finns för den som beställer presentkort på Presentkortstorget men inte till mottagaren och som mottagare går man kanske inte in och läser informationen där man beställer presentkort när man fått ett presentkort...

Bortsett från ovanstående så är logiken i deras agerande bristfällig. Jag accepterar att det inte gäller på digitala produkter och abonnemang, då de skiljer sig lite från andra fysiska produkter, men inte att skillnaden mellan en kamera och en såg eller liknande är så milsvid att Cdons agerande är logiskt. Det går ju uppenbarligen att köpa en såg och ett par filmer för att sedan betala det hela med kort och de kan fördela betalningen inom koncernen. Så mycket svårare kan det inte vara att fördela intäkten från försäljningen av presentkort...

Om man tar det till den "verkliga" världen blir allt än mer absurt, om jag har ett presentkort på Bauhaus och vill köpa grus för hemleverans går det ypperligt. De nekar mig inte med förklaringen att det inte är de själva som levererar gruset utan AB Grus & Betong för att sedan förklara att jag visst kan beställa gruset av dem men bara om jag betalar med kort.

Kort sagt, jag kan inte bry mig mindre om vem som levererar Cdons varor. Ur ett kundperspektiv är deras resonemang att ett presentkort från Cdon inte gäller alla fysiska varor som säljs på cdon.se horribelt.

Jag kommer använda mitt presentkort till att köpa saker som jag inte riktigt vill ha men den ordern blir också min sista till Cdon.

Och förresten, keyser, varför försvarar du detta märkliga beteende från Cdon?

Sälj presentkortet och köp vad du vill för pengarna. Många här på SweC som handlar på CDON så det blir nog inte svårt att sälja.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------